Partner serwisu
Prawo i polityka

FAA ułatwia zasady wprowadzenia na rynek samolotu ponaddźwiękowego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-01-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
FAA ułatwia zasady wprowadzenia na rynek samolotu ponaddźwiękowego
mat. Boom Supersonic
Departament Transportu Stanów Zjednoczonych i Federalna Administracja Lotnictwa (FAA), organ odpowiadający za bezpieczeństwo w powietrzu, wydały zasadę ułatwiającą bezpieczny rozwój cywilnych samolotów naddźwiękowych.

Zapis usprawnia i wyjaśnia procedury uzyskiwania zgody FAA na testy w locie samolotów naddźwiękowych w Stanach Zjednoczonych. – Dzisiejsze działanie jest znaczącym krokiem w kierunku ponownego wprowadzenia cywilnych lotów naddźwiękowych. Pokazuje zaangażowanie Departamentu w bezpieczne innowacje – skomentowała sekretarz transportu USA, Elaine L. Chao.

Firmy pracujące nad samolotami naddźwiękowymi będą mogły jasno zrozumieć proces zdobywania zgody FAA na testy w locie. To kluczowy etap certyfikacji, ostatecznie pozwalający przenieść produkty na rynek.

– FAA wspiera nowy rozwój samolotów naddźwiękowych, pod warunkiem przestrzegania parametrów bezpieczeństwa – powiedział administrator FAA, Steve Dickson. – Testowanie samolotów naddźwiękowych przy prędkości 1 Macha (ok. 1225 km/ godz.) będzie przeprowadzone tylko po rozważeniu ich wpływu na środowisko – dodał. Departament i FAA przewidują podjęcie dodatkowych działań regulacyjnych, aby umożliwić rozwój samolotów naddźwiękowych.

Nad nimi pracują najwięksi producenci lotniczy na świecie, m.in. Dassault Systèmes i Boom Supersonic, których odrzutowiec mógłby stać się najszybszym samolotem pasażerskim na świecie, poruszającym się z prędkością 2,2 Macha.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Boeing: Co FAA od nas chce?

Biznes i przemysł

Boeing: Co FAA od nas chce?

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Embraer dostarczył 15 odrzutowców w Q1. Więcej niż przed rokiem

Biznes i przemysł

Boeing prognozuje mniej dostaw MAX-ów. Wykryto nową wadę

Biznes i przemysł

Z Szanghaju do Nowego Jorku w dwie godziny. Chiny zbudują hipersoniczny samolot

Biznes i przemysł

Czy Rosja pracuje nad samolotem ponaddźwiękowym?

Biznes i przemysł

Czy Rosja pracuje nad samolotem ponaddźwiękowym?

Emilia Derewienko 07 września 2020

Zobacz również:

Boeing: Co FAA od nas chce?

Biznes i przemysł

Boeing: Co FAA od nas chce?

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Embraer dostarczył 15 odrzutowców w Q1. Więcej niż przed rokiem

Biznes i przemysł

Boeing prognozuje mniej dostaw MAX-ów. Wykryto nową wadę

Biznes i przemysł

Z Szanghaju do Nowego Jorku w dwie godziny. Chiny zbudują hipersoniczny samolot

Biznes i przemysł

Czy Rosja pracuje nad samolotem ponaddźwiękowym?

Biznes i przemysł

Czy Rosja pracuje nad samolotem ponaddźwiękowym?

Emilia Derewienko 07 września 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5