Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Cubana de Aviación przywraca do służby stare tupolewy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
04-11-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Cubana de Aviación przywraca do służby stare tupolewy
fot. André Du-pont (Mexico Air Spotters), GFDL 1.2, commons.wikimedia.orgTupolev Tu-204-100E w barwach Cubana de Aviacion
Cubana de Aviación przywróci do czynnej służby nieużywanego od ponad siedmiu lat tupolewa Tu-204. Zbudowany w czasach sowieckich samolot przeszedł ciężkie przeglądy w zakładach producenta w Rosji i wrócił na Kubę.

Brak dostępnych na rynku komponentów do rosyjskich samolotów uniemożliwiał narodowym liniom lotniczym z Kuby przeprowadzanie napraw użytkowanych statków powietrznych. Niemożność dokonywania operacji na otwartym rynku spowodowana była i jest nakładanymi na Kubę sankcjami gospodarczymi przez administrację kolejnych prezydentów Stanów Zjednoczonych, z czego najbardziej dotkliwe sankcje zostały nałożone w czasie, kiedy prezydentem USA był Donald Trump.

W 2019 roku Kuba i Rosja osiągnęły porozumienie, na mocy którego firmy lotnicze z Federacji Rosyjskiej miały przeprowadzić ciężkie pracy konserwacyjne, takie jak: przegląd C i D, samolotów Cubany. W tym czasie flota Cubana de Aviación składa się z dwóch tupolewów 204-100B, dwóch Tu-204-100CE oraz czterech Iljuszynów 96-300.

Jeden z tupolewów 204, o rejestracji CU-T1702, wyleciał do Rosji 4 lipca 2019 r., aby przejść przegląd typu D w zakładzie obsługi technicznej (MRO) Spektr-Avia Technic  na lotnisku w Uljanowsku Wostocznym. Samolot ten miał wówczas 16 lat i został zmontowany oraz dostarczony państwowym liniom lotniczym z Karaibów przez rosyjskiego producenta w grudniu 2007 roku. W Rosji, oprócz tupolewów, przebywają także szerokokadłubowe Iljuszyny. Ił-y 96 przechodzą od 15 miesięcy przeglądy konserwacyjne w woroneskich zakładach lotniczych.

CU-T1702, lecąc z Rosji przez Islandię oraz Gander w Kanadzie, wrócił na Kubę 18 września, lecz od tamtego dnia nie wykonał żadnego lotu i przebywa na lotnisku w Varadero. Konkretne trasy, na których ten samolot będzie używany, nie zostały jeszcze ujawnione. Przed uziemieniem Tu-204 latał m.in. do Bogoty, Cancún, Caracas, Meksyku, Santo Domingo i São Paulo. Po wycofaniu tupolewów z eksploatacji, kubańskie linie lotnicze zawarły z Avion Express umowę wet-leasingu airbusów A320. Jednak ze względu na ograniczenia ekonomiczne, które utrudniały pozyskiwanie dolarów i regularne płatności, kontrakt z winy kubańskiego przewoźnika na wniosek Avion Express został anulowany.

W rezultacie Cubana de Aviación zmuszone są dzierżawić od linii Plus Ultra Airlines szerokokadłubowego airbusa A340-300, aby utrzymać regularne połącznia lotnicze między Hawaną a Madrytem i Buenos Aires. Jedynym aktywnym samolotem, jaki lata w barwach Cubana de Aviación, jest ATR 72-500. Turbośmigłowiec realizuje loty krajowe z Hawany do Nueva Gerona. W najbliższym czasie powinny wystartować rejsy międzynarodowe do Wenezueli (Caracas i Porlamar) oraz krajowe do Holguín i Santiago. W tym celu linie wyleasingowały starego boeinga 737.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Siemens: Nic już nie łączy nas z Rosją

Prawo i polityka

Siemens: Nic już nie łączy nas z Rosją

Roman Czubiński 01 listopada 2023

 SkyUp Airlines polecą z Warszawy na Zanzibar

Pasażer i linie lotnicze

SkyUp Airlines polecą z Warszawy na Zanzibar

inf. pras. Join UP! 28 października 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Boeing B737 linii TUI wypadł z pasa na lotnisku w Leeds

Biznes i przemysł

LOT: Kolejne dwa B737 MAX dołączą do floty

Biznes i przemysł

LOT: Kolejne dwa B737 MAX dołączą do floty

Łukasz Malinowski 05 października 2023

SMBC zamówiło 25 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

SMBC zamówiło 25 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 21 września 2023

Zobacz również:

Siemens: Nic już nie łączy nas z Rosją

Prawo i polityka

Siemens: Nic już nie łączy nas z Rosją

Roman Czubiński 01 listopada 2023

 SkyUp Airlines polecą z Warszawy na Zanzibar

Pasażer i linie lotnicze

SkyUp Airlines polecą z Warszawy na Zanzibar

inf. pras. Join UP! 28 października 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Boeing B737 linii TUI wypadł z pasa na lotnisku w Leeds

Biznes i przemysł

LOT: Kolejne dwa B737 MAX dołączą do floty

Biznes i przemysł

LOT: Kolejne dwa B737 MAX dołączą do floty

Łukasz Malinowski 05 października 2023

SMBC zamówiło 25 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

SMBC zamówiło 25 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 21 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5