Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Cirium: Azul najbardziej punktualne w świecie. LOT 10. w Europie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-01-2023
Ostatnia modyfikacja:
02-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Cirium: Azul najbardziej punktualne w świecie. LOT 10. w Europie
fot. Piotr Bożyk
Brazylijskie linie lotnicze Azul Airlines zostały uznane przez Cirium, światowego lidera analityki lotniczej, za najbardziej punktualnego przewoźnika lotniczego w 2022 roku. W Europie największą punktualnością może pochwalić się hiszpańska Iberia. Polskie Linie Lotnicze LOT w rankingu zajęły 10. miejsce. LOT wykonał 85 902 lotów i osiągnął wskaźnik punktualności wynoszący 75,08 proc. Tokijski port Haneda został uznany za najlepiej funkcjonujący na świecie.

Miniony rok charakteryzował się wymagającym środowiskiem operacyjnym na całym świecie, szczególnie w Europie i Ameryce Północnej, w którym wiele linii lotniczych i lotnisk doświadczało opóźnień, zakłóceń i wyzwań związanych z zasobami ludzkimi. Niektóre kraje, zwłaszcza w regionie Azji i Pacyfiku, dopiero otwierają swoje granice. Pomimo tego wiele linii lotniczych i lotnisk na całym świecie osiągnęło doskonałe wyniki w zakresie punktualności.

Kiedy w zeszłym roku wreszcie nastąpiło ożywienie, branża – w tym linie lotnicze, porty lotnicze, dostawcy usług żeglugi powietrznej i inni interesariusze branży – borykała się z niedoborem personelu i niewystarczającą przepustowością. Opóźnienia i odwołania lotów stały się codziennością. Z czasem jednak realizacja operacji lotniczych znacznie się poprawiła, ponieważ zatrudnieni zostali nowi pracownicy. Analitycy Cirium przewidują, że rok 2023 będzie dla przemysłu lotniczego bardzo obiecujący.

Oprócz nagrody Cirium Platinum dla amerykańskich linii lotniczych Delta, Azul otrzymał nagrodę za bycie światowym liderem pod względem punktualności. W Ameryce Północnej zwyciężyły również linie Delta Air Lines. W regionie Azji i Pacyfiku zwyciężyły linie Thai AirAsia, Oman Air w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki, Azul w Ameryce Łacińskiej, a Iberia w Europie. StarFlyer został uznany wiodącym tanim przewoźnikiem, a port lotniczy Haneda w Tokio Cirium uznało za najlepsze, pod względem punktualności realizowanych operacji lotniczych, lotnisko na świecie.Drugi rok z rzędu linie lotnicze Delta Airlines otrzymały nagrodę Cirium Platinum Award za globalną doskonałość operacyjną. Ta nagroda bierze pod uwagę szereg czynników, w tym punktualność, złożoność operacyjną i zdolność linii lotniczej do ograniczania wpływu zakłóceń lotów na pasażerów.

Cirium za lot punktualny uznaje rejs, który przylatuje w ciągu 15 minut od planowanego czasu przylotu do portu docelowego. W przypadku portu lotniczego, lot zrealizowany o czasie będzie zakwalifikowany, jeśli wylot samolotu odbędzie się w ciągu 15 minut licząc od rozkładowego czasu wylotu.

Linie lotnicze będące światowymi liderami w punktualności:

1. Azul Airlines: wskaźnik punktualności 88,93 proc., liczba lotów 279 722;
2. All Nippon Airways (ANA): 88,61 proc., 162 370;
3. Japan Airlines (JAL): 88 proc., 165 981;
4. LATAM Airlines: 86,31 proc., 451 651;
5. Delta Air Lines: 83,63 proc., 1 004 684;
6. AVIANCA: 83,48 proc., 144 535;
7. Emirates: 81,30 proc., 137 589;
8. United Airlines: 80,46 proc., 789 200;
9. Qatar Airways: 78,32 proc., 152 377;
10. American Airlines: 78,29 proc., 1 076 100.

W Europie wiodącymi liniami lotniczymi były:

1. Iberia: 85,87 proc., 91 154 lotów;
2. Air Europa: 84,10 proc., 48 163;
3. Iberia Express: 83,80 proc., 35 665;
4. Vueling: 82,04 proc., 197 546;
5. Austrian Airlines: 82 proc., 95 708;
6. Norwegian Air Shuttle: 81,29 proc., 71 561;
7. ITA Airways: 80,29 proc., 91 841;
8. Norwegian Air International: 79,03 proc. 41 215;
9. Finnair: 75,16 proc., 45 727;
10. Polskie Linie Lotnicze LOT: 75,08 proc., 85 902.

Najbardziej punktualne tanie linie lotnicze:

1. StarFlyer: 95,23 proc., 21 894;
2. Solaseed Air: 94,53 proc., 27 486;
3. Thai AirAsia: 91,56 proc., 66 043;
4. Azul Airlines: 88,93 proc., 279 722;
5. Sky Airline: 88,74 proc., 27 161;
6. Air Do: 88,34 proc., 22 187;
7. IndiGO: 84,11 proc., 561 864;
8. Iberia Express: 83,80 proc., 35 665;
9. AirAsia India: 83,70 proc., 60 882;
10. Vueling: 82,04 proc., 197 546.

Najbardziej punktualne lotniska na świecie:

1. Tokio-Haneda: wskaźnik wylotów o czasie: 90,33 proc., liczba lotów: 373 264;
2. Bangalore: 84,08 proc., 201 897;
3. Salt Lake City: 83,87 proc., 226 545;
4. Detroit Metropolitan Wayne County: 82,62 proc., 271 963;
5. Filadelfia: 82,54 proc., 233 777;
6. Minneapolis-St Paul: 81,95 proc., 276 346;
7. Delhi Indira Ghandi: 81,84 proc., 411 205;
8. Seattle-Tacoma: 81,04 proc., 383 250;
9. Bogota-El Dorado: 80,72 proc., 273 721;
10. Charlotte-Douglas: 80,68 proc., 457 871.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Latem znów rejsy PLL LOT z Rzeszowa do Gdańska

Pasażer i linie lotnicze

Latem znów rejsy PLL LOT z Rzeszowa do Gdańska

inf. pras. 01 lutego 2023

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Azul uzyskały certyfikat cargo dla embraera 195

Biznes i przemysł

Azul uzyskały certyfikat cargo dla embraera 195

Rafał Dybiński 28 września 2020

Porozumienie Azul z leasingodawcami. Odroczenie spłaty 595 mln dolarów

Biznes i przemysł

Azul Linhas Aéreas odebrały pierwszego A330neo

Pasażer i linie lotnicze

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Latem znów rejsy PLL LOT z Rzeszowa do Gdańska

Pasażer i linie lotnicze

Latem znów rejsy PLL LOT z Rzeszowa do Gdańska

inf. pras. 01 lutego 2023

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Azul uzyskały certyfikat cargo dla embraera 195

Biznes i przemysł

Azul uzyskały certyfikat cargo dla embraera 195

Rafał Dybiński 28 września 2020

Porozumienie Azul z leasingodawcami. Odroczenie spłaty 595 mln dolarów

Biznes i przemysł

Azul Linhas Aéreas odebrały pierwszego A330neo

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5