Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Chiński Comac dostarczy C919 w 2021 roku


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-02-08 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Bloomberg.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Chiński Comac dostarczy C919 w 2021 roku
fot. Wikimedia Commons
Commercial Airport of China zapowiedział masową produkcję samolotów C919. Mimo opóźnień w harmonogramie lotów testowych, pierwsza maszyna ma trafić do klienta w 2021 roku. Samolot C919 potrzebuje około 3-4 lat, by uzyskać certyfikat zdatności do lotu, wydawany przez Administrację Lotnictwa Cywilnego Chin.
Jak zaznacza Lu Zgeng, wicedyrektor ds. sprzedaży w Comac, trwające procedury nie powinny opóźnić dostawy pierwszego egzemplarza C919 premierowemu klientowi, China Eastern Airlines.

Podczas salonu w Singapurze przedstawiciele koncernu Comac będą rozmawiać z klientami z Azji Południowo-Wschodniej w sprawie ewentualnego partnerstwa. Producent zdaje sobie sprawę, że czeka go tu spora konkurencja. Rynek azjatycki jest przecież łakomym kąskiem dla Airbusa i Boeinga. Obie firmy wzmocniły zresztą zakres swojego działania, mając u boku takich partnerów, jak Embraer (w przypadku Boeinga) i Bombardier (przykład Airbusa). Według prognoz organizacji IATA Chiny będą najszybciej rozwijającym się rynkiem lotniczym świata, a za cztery lata mają wyprzedzić pod tym względem Stany Zjednoczone, dotychczasowego lidera rynku lotniczego. Więcej o tym, co leży u źródeł fenomenu Państwa Środka piszemy tutaj.

Certyfikat wydany przez CAAC nadal będzie zezwalał tylko na samolot w Chinach. Planista musi uzyskać wszystkie zgody amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego, aby umożliwić jej sprzedaż samolotu na rozwiniętych rynkach. Europejski urząd EASA już uruchomił procedurę certyfikacji, amerykański FAA jeszcze nie. C919 odbył swój pierwszy lot testowy w maju zeszłego roku, a pełny program testów w locie rozwinie się w ciągu najbliższych dwóch lat, powiedział Steven Lien, Asia prezes oddziału lotniczego Honeywell International Inc. Firma amerykańska jest jednym z wykonawców zaangażowanych w projekt.

Comac (Commercial Aircraft Corporation of China) to znajdujący się w państwowych rękach producent z branży aeronautycznej, z siedzibą w Szanghaju. Przedsiębiorstwo powstało 11 maja 2008 roku i dysponuje obecnie kapitałem 2,79 mld dolarów. Comac jest także producentem modelu C919, który ma konkurować z rosyjskim MC-21, a także wąskokadłubowymi samolotami Boeinga i Airbusa.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Boeing: Dostawa MAX-ów 10 od 2020 roku

Biznes i przemysł

Boeing: Dostawa MAX-ów 10 od 2020 roku

inf.pras./Redakcja 08 lutego 2018

Nowe warianty MAX-ów trafią do Ryanaira w 2019 roku

Biznes i przemysł

Nowe warianty MAX-ów trafią do Ryanaira w 2019 roku

Magdalena Wosińska 08 lutego 2018

Jumbo Jety przełamują złą passę. UPS zamawia 14 Boeingów 747-8F

Biznes i przemysł

Jumbo Jety przełamują złą passę. UPS zamawia 14 Boeingów 747-8F

Magdalena Wosińska 07 lutego 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5