Partnerzy serwisu:
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

China Eastern zdradzają plany rozwoju – Daxing oraz „Jeden pas i jeden szlak”


Wstecz Dalej

Autor:

Tomasz Śniedziewski

Data publikacji:
2019-05-20 09:49
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

China Eastern zdradzają plany rozwoju – Daxing oraz „Jeden pas i jeden szlak”
fot. materiały prasowe
Linie lotnicze China Eastern Airlines planują wykorzystać nowe lotnisko Pekinu jako bazę do rozwoju swojej zagranicznej siatki połączeń, szczególnie do krajów biorących udział w chińskiej inicjatywie „Jednego pasa i jednego szlaku”.
Nowo powstający port lotniczy Beijing Daxing International Airport, którego otwarcie planowane jest na 30 września tego roku, będzie odgrywał kluczową rolę w chińskiej branży lotniczej, a także w rozwoju regionu „Jing-Jin-Ji”, czyli miast Pekinu, Tianjin oraz Hebei, jak również pasa ekonomicznego Jangcy, zapowiadają eksperci lotnictwa z Państwa Środka. Jak zdradził Huang Pu, główny dyrektor ds. planowania i koordynacji oddziału China Eastern Airlines w Pekinie, nowe, gigantyczne lotnisko stanie się także kluczowym hubem transportowym łączącym regiony uczestniczące w chińskiej inicjatywie “Jednego pasa i jednego szlaku”, a linie lotnicze, w których pracuje będą zaangażowane w realizację projektu.

China Eastern Airlines w szczególnie korzystnym położeniu

Głównymi przewoźnikami lotniczymi w porcie lotniczym Daxing będą linie lotnicze China Eastern Airlines oraz China Southern Airlines. Przewoźnik narodowy, Air China, pozostanie w porcie lotniczym Beijing Capital, gdzie, po przenosinach innych przewoźników do Daxing, umocni swoją pozycję. Linie lotnicze, które podobnie jak Air China należą do sojuszy Star Alliance, domyślnie także pozostaną w Capital, choć chińskie władze lotnicze poinformowały, że zagraniczni przewoźnicy będą mogli wybrać, czy chcą korzystać z portu lotniczego Beijing Capital, czy z Daxing International, czy obsługiwać loty na oba stołeczne lotniska. Nie wykluczone, że z tej ostatniej opcji chętnie skorzystałby LOT, którego prezes niedawno zapowiedział po otwarciu CPK chęć wykonywania 98 lotów tygodniowo do Chin, w tym 21 do Pekinu. 

Większość obserwatorów branży uważa, że na nowej organizacji transportu lotniczego w stolicy Państwa Środka, spośród wszystkich przewoźników „Chińskiej wielkiej trójki” szczególnie skorzystają linie lotnicze China Eastern Airlines, które będą miały dwa główne huby w dwóch najważniejszych miastach Chin – w Pekinie oraz w Szanghaju. Z wypowiedziami tymi zgadza się Huang, który uważa, że obecność na Daxing stwarza szanghajskiemu przewoźnikowi szansę na długofalowy rozwój, a linie lotnicze są przygotowane na to by uczynić Pekin swoim głównym hubem.

– Beijing Daxing International Airport pozwoli liniom China Eastern pozyskać większą liczbę slotów niezbędnych do otwierania międzynarodowych tras z Pekinu. Szanghaj oraz Pekin staną się dla China Eastern dwiema bramami do tras dalekodystansowych do zagranicznych kierunków – dodaje He Jiankai, dyrektor generalny ds. sieci operacji biznesowych w China Eastern.

Wysyp nowych kierunków zagranicznych

W oczekiwaniu na otwarcie swojego nowego hubu, linie lotnicze China Eastern znacząco zwiększyły siatkę połączeń międzynarodowych, koncentrując się Europie, obu Amerykach, Oceanii, Japonii, Korei Południowej oraz Południowo-Wschodniej Azji. Tylko w tym roku przewoźnik zainaugurował loty na trasach Taiyuan-Szanghaj-Chicago, Szanghaj-Iwate oraz Kanton-Nagoja. Na czerwiec i lipiec zapowiedziany jest start kolejnych połączeń międzynarodowych: Szanghaj-Budapeszt oraz Qingdao-Paryż i Dubaj. Już z nowego lotniska w Pekinie China Eastern zainaugurują loty do Paryża i Londynu, zapowiedział He.

W 2018 r. oferowanie przewoźnika na trasach międzynarodowych wzrosło o 6 proc. r/r. Linie latają do 11 lotnisk w Europie: Do Sztokholmu, Amsterdamu, Paryża, Pragi, Frankfurtu, na dwa londyńskie lotniska (Heathrow oraz Gatwick), do Rzymu, Madrytu, Moskwy i Petersburga. W Ameryce Północnej siatka połączeń bezpośrednich obejmuje siedem miast: Toronto, San Francisco, Los Angeles, Nowy Jork, Vancouver, Honolulu oraz Chicago.

W centrum uwagi „Jeden pas i jeden szlak”

W swoich wypowiedziach przedstawiciele China Eastern poświęcają jednak najwięcej uwagi planowanym połączeniom do krajów biorących udział w chińskiej inicjatywie „Jednego pasa i jednego szlaku”.

– Linie lotnicze China Eastern będą w przyszłości stopniowo tworzyły kompletną siatkę połączeń łączących wszystkie główne kraje i regiony związane z inicjatywą „Jednego pasa i jednego szlaku” – zapowiedział Liu Shaoyong, prezes zarządu China Easter Airlines.

Zapowiedzi priorytetowego traktowania połączeń do krajów zaangażowanych w szeroko promowany przez władze Chin program, pojawiają się w ostatnim czasie ze strony innych przedstawicieli branży lotniczej Państwa Środka, np, ze strony władz lotniska w Chongqing, co pozwala przypuszczać, iż wspieranie inicjatywy „Jednego pasa i jednego szlaku” jest zadaniem, jakie branży lotniczej postawiły władze kraju. Ze swej strony China Eastern zapowiada aktywne wykorzystanie lokalnej infrastruktury oraz siatki połączeń lotnisk w Szanghaju, Pekinie, Xi’an oraz w Kunming, tak aby stworzyć strategiczne połączenia lotnicze pomiędzy Chinami i krajami biorącymi udział w programie. Przewoźnik chce się także mocniej zaangażować w logistykę na trasach pomiędzy pomiędzy Europą i Południowo-Wschodnią Azją.

– W tej chwili China Eastern nie oferuje bezpośrednich połączeń z krajami Azji Centralnej, ale odnotowujemy postępy w tym zakresie. Zgodnie z naszym planem, Xi’an będzie ważnym hubem na podniebnym Jedwabnym Szlaku, łączącym Centralną Azję z Europą – powiedział He.

Współuczestnictwo przez China Eastern w budowie „Podniebnego Jedwabnego Szlaku” będzie wykraczało poza same otwierania nowych połączeń. Przewoźnik chce współpracować z innymi partnerami z branży oraz spoza niej, m. in. z producentami lotniczymi, hubami lotniczymi, firmami transportowymi, zakładami MRO oraz sektorem finansowym, deklaruje He.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Czy branża lotnicza będzie kiedykolwiek bardziej eko?

Biznes i przemysł

Czy branża lotnicza będzie kiedykolwiek bardziej eko?

Justyna Urbaniak 20 maja 2019

Daxing gotowy na testy samolotów flagowych

Infrastruktura i lotniska

Daxing gotowy na testy samolotów flagowych

Tomasz Śniedziewski 10 maja 2019

Chiny przedstawiają plany operacyjne nowego lotniska w Pekinie. Daxing jak CPK

Infrastruktura i lotniska

Chiny przedstawiają plany operacyjne nowego lotniska w Pekinie. Daxing jak CPK

Tomasz Śniedziewski 09 stycznia 2019

 

Airbus Polska: Strajk trwa już ponad tydzień

Biznes i przemysł

Airbus Polska: Strajk trwa już ponad tydzień

05 czerwca 2019

PLL LOT: Wyniki finansowe za 2018 r. w czerwcu

Biznes i przemysł

PLL LOT: Wyniki finansowe za 2018 r. w czerwcu

05 czerwca 2019

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?

Biznes i przemysł

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?

04 czerwca 2019

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

Prawo i polityka

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

04 czerwca 2019

Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

Prawo i polityka

Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

04 czerwca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5