Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Milczarski: Chcielibyśmy latać do Chin nawet 100 razy w tygodniu


Wstecz Dalej

Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-05-14 11:43
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Milczarski: Chcielibyśmy latać do Chin nawet 100 razy w tygodniu
fot. Piotr Bożyk
Chiny są perspektywicznym kierunkiem dla Polskich Linii Lotniczych LOT. W tej chwili narodowy przewoźnik Polski wykonuje trzy loty w tygodniu do Pekinu, ale ambicje ma znacznie większe. – Mamy ambicję stać się bramą dla ruchu z Chin w tej części Europy. Docelowo, po otwarciu CPK, chcielibyśmy latać nawet 98 razy w tygodniu do Chin – mówi Rafał Milczarski, prezes PLL LOT.
W 2018 r. z przelotów na trasie Warszawa – Pekin skorzystało 71,5 tys. pasażerów, z czego 36% obsłużył LOT. Na trasie do Szanghaju było 38,5 tys. podróżnych. W sumie ruch między Chinami a Polską to 185 tys. pasażerów, z czego na LOT przypada niecałe 14 proc.

– Jesteśmy najaktywniejszym i najdynamiczniej rozwijającym się przewoźnikiem lotniczym w Europie Środkowej. Rynek chiński jest dla nas ważny. Mamy ambicję stać się bramą dla ruchu z Chin w tej części Europy. To obszar – między Bałtykiem, Adriatykiem a Morzem Czarnym – zamieszkiwany przez 180 mln osób. Chcemy być przewoźnikiem pierwszego wyboru – mówił Rafał Milczarski, prezes LOT-u, podczas Forum współpracy gospodarczej Polska – Chiny, odbywającego się w czasie Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

W tej chwili LOT wykonuje do Pekinu trzy loty w tygodniu. – Nie dlatego, że nie możemy więcej. Chcielibyśmy latać co najmniej 14 razy w tygodniu, ale nie możemy dostać slotów w Pekinie. Mam nadzieję, że sytuacja zmieni się po otwarciu nowego lotniska w stolicy Chin – wskazywał Milczarski. – Z trzema lotami nasz dostęp do rynku chińskiego jest mocno ograniczony. Sytuacja powinna być tutaj symetryczna, inaczej nie ma uczciwych warunków konkurencji i współpracy – dodawał prezes.

Sytuacja miałaby zmienić się także po zbudowaniu Centralnego Portu Komunikacyjnego. – CPK będzie bramą dla ruchu nie tylko z Chin, ale też Indii i innych dalekowschodnich kierunków. Chcielibyśmy latać – w ciągu 10 lat – nawet 98 razy w tygodniu do Chin, do wielu portów. Po otwarciu CPK do samego Pekinu mamy ambicję wykonywać 21 lotów w tygodniu – snuł wizje prezes Milczarski.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
AirHelp Score: LOT z awansem, spadek Wizz Air, Ryanair w ogonie

Pasażer i linie lotnicze

AirHelp Score: LOT z awansem, spadek Wizz Air, Ryanair w ogonie

inf. pras./ Redakcja 10 maja 2019

PAŻP: Oto dlaczego samoloty się spóźniają

Pasażer i linie lotnicze

PAŻP: Oto dlaczego samoloty się spóźniają

Łukasz Malinowski 05 maja 2019

LOT walczy z plastikiem

Pasażer i linie lotnicze

LOT walczy z plastikiem

Łukasz Malinowski 03 maja 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5