Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

Cargolux stawia na boeinga B777-8F. Zastąpi on flotę B747-400


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2022-07-23 07:05
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Cargolux stawia na boeinga B777-8F. Zastąpi on flotę B747-400
fot. Boeing Media
Boeing i Cargolux ogłosiły, że największa europejska linia cargo wybrała B777-8F jako preferowane rozwiązanie do zastąpienia swojej floty czterosilnikowych B747-400. Wybór nowych frachtowców został ogłoszony podczas tegorocznego Farnborough Airshow.
Jak przekonuje producent B777-8 Freighter idealnie nadaje się dla operatorów takich jak Cargolux, tworząc bardziej zrównoważoną i dochodową przyszłość. Przy niemal identycznej ładowności i zasięgu jak B747-400F, B777-8 Freighter zapewni o 30 proc. lepszą wydajność paliwową i emisję oraz o 25 proc. lepsze koszty operacyjne na tonę jako samolot, który jeszcze w tej dekadzie zastąpi starzejące się duże frachtowce.

- Dzięki temu, że 777-8 Freighter jest preferowanym rozwiązaniem, które zastąpi nasze B747-400, Cargolux z niecierpliwością czeka na kontynuację swojej stałej współpracy z Boeingiem - powiedział Richard Forson, prezes i dyrektor generalny Cargolux.

Boeing wprowadził na rynek 777-8 Freighter w styczniu i zarezerwował ponad 50 zamówień na ten model. Nowa rodzina samolotów szerokokadłubowych charakteryzuje się udoskonalonymi projektami inżynieryjnymi i innowacyjnymi technologiami, w tym nowym skrzydłem z kompozytów z włókna węglowego i nowymi, paliwooszczędnymi silnikami. 777-8F ma mieć zasięg 4,410 mil morskich (8,167 km), a jego maksymalna ładowność wyniesie 118 ton, co pozwala klientom na mniejszą liczbę postojów i obniżenie opłat za lądowanie na trasach długodystansowych. Boeing będzie montował 777-8F w swojej fabryce w Everett, w stanie Waszyngton.

- Wybierając nasz najnowszy frachtowiec jako preferowane rozwiązanie, Cargolux kontynuuje swoją długą i trwałą historię z Boeingiem, integrując 777-8F bezproblemowo z operacjami cargo prowadzonymi z wykorzystaniem 747. Dzięki inwestycji w 777-8F, Cargolux będzie eksploatował najbardziej zaawansowany, paliwooszczędny, dwusilnikowy samolot towarowy w branży. 777-8F znacząco zmniejsza emisję CO2 w porównaniu z poprzednimi modelami przy jednoczesnym zmniejszeniu hałasu, co pomaga rozwijać zaangażowanie Cargolux w zrównoważone operacje - powiedział Stan Deal, prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes.

Cargolux jest największym operatorem szerokokadłubowych frachtowców Boeinga w Europie z łączną flotą 33 B747: 19 B747-400 oraz 14 B747-8F. Współpraca Boeinga i Cargolux trwa już prawie 50 lat, od 1973 r., kiedy to przewoźnik otrzymał swojego pierwszego frachtowca w postaci Douglasa DC-8, a w 1977 r. wkroczył w erę samolotów B747 wraz z dostawą pierwszego z nich, B747-200F o nazwie "City of Luxembourg".

Boeing Commercial Market Outlook z 2022 r. przewiduje 80 proc. wzrost globalnej floty frachtowców do 2041 r., w tym około 940 nowych frachtowców szerokokadłubowych, takich jak nowy 777-8F.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LATAM Airlines zamawia 17 A321neo i wybiera A321XLR

Biznes i przemysł

LATAM Airlines zamawia 17 A321neo i wybiera A321XLR

Avgeek 22 lipca 2022

Greckie lotniska skutecznie radzą sobie z opóźnieniami

Pasażer i linie lotnicze

Greckie lotniska skutecznie radzą sobie z opóźnieniami

Mateusz Kieruzal 22 lipca 2022

CP Cases: Hiszpania (i Zara) liderem wzrostów cargo w Europie

Biznes i przemysł

CP Cases: Hiszpania (i Zara) liderem wzrostów cargo w Europie

Tomasz Śniedziewski 24 października 2019

 

Zostały dwa tygodnie. Kolej czeka na KPO

Prawo i polityka

Zostały dwa tygodnie. Kolej czeka na KPO

22 września 2022

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

Pasażer i linie lotnicze

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

22 września 2022

Wizz Air wraca na łódzkie lotnisko!

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air wraca na łódzkie lotnisko!

22 września 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5