Boeing i Cargolux ogłosiły, że największa europejska linia cargo wybrała B777-8F jako preferowane rozwiązanie do zastąpienia swojej floty czterosilnikowych B747-400. Wybór nowych frachtowców został ogłoszony podczas tegorocznego Farnborough Airshow.
Jak przekonuje producent B777-8 Freighter idealnie nadaje się dla operatorów takich jak Cargolux, tworząc bardziej zrównoważoną i dochodową przyszłość. Przy niemal identycznej ładowności i zasięgu jak B747-400F, B777-8 Freighter zapewni o 30 proc. lepszą wydajność paliwową i emisję oraz o 25 proc. lepsze koszty operacyjne na tonę jako samolot, który jeszcze w tej dekadzie zastąpi starzejące się duże frachtowce.
- Dzięki temu, że 777-8 Freighter jest preferowanym rozwiązaniem, które zastąpi nasze B747-400, Cargolux z niecierpliwością czeka na kontynuację swojej stałej współpracy z Boeingiem - powiedział Richard Forson, prezes i dyrektor generalny Cargolux.
Boeing wprowadził na rynek 777-8 Freighter w styczniu i zarezerwował ponad 50 zamówień na ten model. Nowa rodzina samolotów szerokokadłubowych charakteryzuje się udoskonalonymi projektami inżynieryjnymi i innowacyjnymi technologiami, w tym nowym skrzydłem z kompozytów z włókna węglowego i nowymi, paliwooszczędnymi silnikami. 777-8F ma mieć zasięg 4,410 mil morskich (8,167 km), a jego maksymalna ładowność wyniesie 118 ton, co pozwala klientom na mniejszą liczbę postojów i obniżenie opłat za lądowanie na trasach długodystansowych. Boeing będzie montował 777-8F w swojej fabryce w Everett, w stanie Waszyngton.
- Wybierając nasz najnowszy frachtowiec jako preferowane rozwiązanie, Cargolux kontynuuje swoją długą i trwałą historię z Boeingiem, integrując 777-8F bezproblemowo z operacjami cargo prowadzonymi z wykorzystaniem 747. Dzięki inwestycji w 777-8F, Cargolux będzie eksploatował najbardziej zaawansowany, paliwooszczędny, dwusilnikowy samolot towarowy w branży. 777-8F znacząco zmniejsza emisję CO2 w porównaniu z poprzednimi modelami przy jednoczesnym zmniejszeniu hałasu, co pomaga rozwijać zaangażowanie Cargolux w zrównoważone operacje - powiedział Stan Deal, prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes.
Cargolux jest największym operatorem szerokokadłubowych frachtowców Boeinga w Europie z łączną flotą 33 B747: 19 B747-400 oraz 14 B747-8F. Współpraca Boeinga i Cargolux trwa już prawie 50 lat, od 1973 r., kiedy to przewoźnik otrzymał swojego pierwszego frachtowca w postaci Douglasa DC-8, a w 1977 r. wkroczył w erę samolotów B747 wraz z dostawą pierwszego z nich, B747-200F o nazwie "City of Luxembourg".
Boeing Commercial Market Outlook z 2022 r. przewiduje 80 proc. wzrost globalnej floty frachtowców do 2041 r., w tym około 940 nowych frachtowców szerokokadłubowych, takich jak nowy 777-8F.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.