Cargolux oficjalnie potwierdził wczoraj (12 października) zakup 10 B777-8F wraz z opcją na kolejnych sześć maszyn tego typu. Wybór nowych frachtowców został po raz pierwszy ogłoszony podczas tegorocznego Farnborough Airshow jako preferowane rozwiązanie do zastąpienia floty czterosilnikowych B747-400 luksemburskiego przewoźnika.
Jak przekonuje producent B777-8 Freighter idealnie nadaje się dla operatorów takich jak Cargolux, tworząc bardziej zrównoważoną i dochodową przyszłość. Przy niemal identycznej ładowności i zasięgu jak B747-400F, B777-8 Freighter zapewni o 30 proc. lepszą wydajność paliwową i emisję oraz o 25 proc. niższe koszty operacyjne na tonę. Nowy samolot jeszcze w tej dekadzie zastąpi starzejące się duże frachtowce.
- Umowa, którą podpisaliśmy, umocni pozycję Cargolux jako globalnego lidera usług frachtu lotniczego. Wymiana naszej starzejącej się floty B747-400F na najnowocześniejszego i paliwooszczędnego B777-8F przyczyni się do realizacji naszego długoterminowego programu zrównoważonego rozwoju, przy jednoczesnym kontynuowaniu oferowania naszym klientom usług dostosowanych do ich potrzeb - powiedział Richard Forson, prezes i dyrektor generalny Cargolux.
Boeing wprowadził na rynek 777-8 Freightera w styczniu br i posiada zamówienia na ponad 50 maszyn tego typu. Nowa rodzina samolotów szerokokadłubowych charakteryzuje się udoskonalonymi projektami inżynieryjnymi i innowacyjnymi technologiami, w tym nowym skrzydłem z kompozytów z włókna węglowego i nowymi, paliwooszczędnymi silnikami. 777-8F ma mieć zasięg 4,410 mil morskich (8,167 km), a jego maksymalna ładowność wyniesie 118 ton, co pozwala klientom na mniejszą liczbę postojów i obniżenie opłat za lądowanie na trasach długodystansowych. Boeing będzie montował 777-8F w swojej fabryce w Everett, w stanie Waszyngton.
- Kupując nasz najnowszy frachtowiec, Cargolux zainwestował w zrównoważoną przyszłość, ponieważ B777-8 Freighter znacznie zmniejszy emisję CO2 w porównaniu z samolotem, który zastępuje. Co równie ważne, B777-8 Freighter operuje z hałasem do 60 proc. mniejszym niż jego poprzednicy, znacznie minimalizując emisję hałasu wokół lotnisk - powiedział Stan Deal, prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes.
Cargolux jest największym operatorem szerokokadłubowych frachtowców Boeinga w Europie z łączną flotą 33 B747: 19 B747-400 oraz 14 B747-8F. Współpraca Boeinga i Cargolux trwa już prawie 50 lat, od 1973 r., kiedy to przewoźnik otrzymał swojego pierwszego frachtowca w postaci Douglasa DC-8, a w 1977 r. wkroczył w erę samolotów B747 wraz z dostawą pierwszego z nich, B747-200F o nazwie "City of Luxembourg".
Boeing Commercial Market Outlook z 2022 r. przewiduje 80 proc. wzrost globalnej floty frachtowców do 2041 r., w tym około 940 nowych frachtowców szerokokadłubowych, takich jak nowy 777-8F.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.