Linie British Airways zaprezentowały wczoraj (21 marca) kolejnego i ostatniego już boeinga B747-400 (G-CIVB), który posiada barwy retro. Nawiązuje ono do kolorystyki maszyn przewoźnika z lat 70-tych XX wieku. Kolejne malowanie retro, to także podkreślenie 100-lecia flagowego przewoźnika Wielkiej Brytanii.
Malowanie samolotu odbyło się w lakierni IAC na lotnisku w Dublinie. B747 otrzymał tam barwy British Airways "Negus", które zdobiły flotę BA w latach 1974 - 1980. Prace nad przemalowaniem trwały równy tydzień od 13 do 20 marca. Przylot kolejnego B747 w barwach retro nastąpił 1,5 miesiąca od rocznicy pierwszego lotu technicznego B747 o którym pisaliśmy w naszym artykule "
50 lat od pierwszego lotu B747". Warto dodać, że British Airways posiada miano największego operatora pasażerskich B747 na świecie. Pierwszy samolot tego typu trafił do przewoźnika (ówczesnego BOAC) w kwietniu 1970 r. Łącznie przez flotę BA przewinęło się 101 takich samolotów. Obecnie British posiada we flocie 34 B747-400.
- Ponowne wprowadzenie naszych czterech malowań / wzorów dziedzictwa do floty było niesamowicie nostalgicznym czasem dla nas i naszych pasażerów. Jesteśmy także pod wrażeniem ich popularności. W naszym stuleciu ważne jest to, abyśmy świętowali naszą przeszłość, ale także patrzyli w przyszłość. Jestem podekscytowany tym, co jeszcze zaprezentujemy w kolejnych miesiącach - powiedział Alex Cruz, prezes i dyrektor generalny British Airways.
Boeing B747 został przebazowany z Dublina na Heathrow pod specjalnym numerem lotu BA100. Pierwszy lot w starych barwach maszyna wykonała w czwartek (21 marca) do Kapsztadu (BA43). Na prezentacji samolotu na londyńskim Heathrow obecny był personel oraz szefostwo British Airways. B747 w malowaniu BA Negus pozostanie we flocie do końca 2024 r. czyli do czasu w którym przejdzie na lotniczą emeryturę. W ten sposób British Airways chcą umożliwić jak największej liczbie pasażerów i pasjonatów podziwianie tego samolotu w okolicznościowym malowaniu. Do tego czasu British Airways wycofają większość swojej obecnej floty B747 floty, a przewoźnik zastąpi je najnowocześniejszymi samolotami dalekiego zasięgu. W ciągu najbliższych czterech lat linia oczekuje na dostawy 18 airbusów A350-1000,
18 boeingów B777-9X, 12 boeingów 787-10 Dreamliner, 24 , a także 26 samolotów wąskokadłubowych. Inwestycja flotowa na najbliższe lata w British Airways jest warta prawie 6,5 mld funtów.