Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

A380 wraca do łask. Kolejnym odbiorcą British Airways?


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-01-23 12:13
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

A380 wraca do łask. Kolejnym odbiorcą British Airways?
fot. Wikimedia
Dzięki transakcji z Emirates Airbus zabezpieczył program A380 na kolejnych dziesięć lat. Europejski producent ma apetyt na więcej i prowadzi rozmowy na temat superjumbo z British Airways – informuje Reuters.
Dubajski przewoźnik Emirates właśnie podpisał wartą 16 mld dolarów umowę na 36 samolotów Airbus A380, która obejmuje wiążące zamówienie na 20 maszyn i opcję zakupu 16 kolejnych. Jeszcze pod koniec ubiegłego roku producent zapowiedział, że jeśli negocjacje z dubajskim przewoźnikiem nie dojdą do skutku, będzie zmuszony wycofać się z programu A380. Czarny scenariusz się nie spełnił, co więcej – nierentowne jeszcze niedawno superjumbo być możne zyska kolejnego klienta.

British Airways już w zeszłym roku było zainteresowane kupnem sześciu używanych A380, teraz jednak mowa jest o większej liczbie maszyn. Szczegółów nie ujawniono, bo rozmowy są na wczesnym etapie – podaje Reuters. Zainteresowanie brytyjskiej linii tym typem samolotu wynika z chęci zmaksymalizowania ruchu podczas największego szczytu na londyńskim lotnisku Heathrow. Głównym celem przewoźnika są trasy na północnym Atlantyku, które są jednymi z najbardziej ruchliwych usług długodystansowych na świecie. Obecnie British Airways ma 12 superjumbo w swojej flocie.

Przewoźnik pertraktuje z Airbusem, bo program A380 znów stał się rentowny. Aby pomóc zabezpieczyć przyszłość projektu, Emirates, który jest jej największym operatorem, podpisał w zeszłym tygodniu umowę na zakup dwudziestu A380-800 z opcją na kolejne szesnaście. 

Podczas gdy Airbus twierdzi, że zamówienie utrzyma linię produkcyjną A380 przez ponad dekadę, wciąż oczekuje obniżenia kosztów budowy do zaledwie sześciu rocznie z 12 w tym roku. Kolejne zlecenia od przewoźników, takich jak British Airways, są zatem nadal niezbędne do podniesienia rocznej taryfy.

Spółką matką British Airways jest International Airlines Group (IAG). Być może negocjacje z Airbusem pozwolą się odbić firmie, bo przegrała przetarg i nie przejmie austriackiej linii Niki. 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Największy Dreamliner może przewozić pasażerów

Biznes i przemysł

Największy Dreamliner może przewozić pasażerów

Magdalena Wosińska 23 stycznia 2018

SAS finalizuje zamówienie na A320neo

Biznes i przemysł

SAS finalizuje zamówienie na A320neo

Magdalena Wosińska 22 stycznia 2018

Jest szansa dla A380. Emirates zamówią 36 superjumbo

Biznes i przemysł

Jest szansa dla A380. Emirates zamówią 36 superjumbo

Magdalena Wosińska 18 stycznia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5