Partner serwisu
Biznes i przemysł

Chińczycy nie chcą superjumbo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-01-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Chińczycy nie chcą superjumbo
fot. Airbus
Spotkanie francuskiego przedstawicielstwa z chińską delegacją zapewniło zwiększenie od 2020 roku produkcji samolotów A320 do sześciu co miesiąc. To skromny efekt negocjacji, bo prezydent Francji Emmanuel Macron pojechał do Państwa Środka przede wszystkim z misją uratowania programu A380.

List intencyjny zawarty między stronami dotyczy dalszego rozwoju współpracy przemysłowej w Tiencinie. W cytowanym przez Reutersa oświadczeniu, Airbus informuje o „wzmocnionym partnerstwie i większej współpracy w zakresie innowacji technicznych, możliwości inżynieryjnych i rozwijania sieci dostawców”. Jak do tej pory w zakładzie powstają 4 samoloty A320 co miesiąc, co daje wynik roczny 50 maszyn. W efekcie ostatniego spotkania produkcja zwiększy się do 6 samolotów. Pierwszy taki samolot w kooperacji z Chińczykami zbudowano tu w maju 2009 roku, a sam zakład otwarto w 2008 roku.

Według nieoficjalnych informacji Airbus miał zaoferować chińskiemu konsorcjum China Aircraft Leasing Group partnerstwo dotyczące rozbudowy programu A380. Na legendarne superjumbo brakuje chętnych, dlatego transakcja z liniami miała okazać się ostatnią deską ratunku. Chińscy przedsiębiorcy nie kwapią się jednak do zakupu największego samolotu pasażerskiego na świecie. Jak dotąd, tylko China Southern zamówiła pięć A380.  Francuzi nie uzyskali w Chinach żadnych deklaracji w sprawie kupna tego modelu samolotu. Największym klientem superjumbo pozostają Emirates. Jeśli dalsze pertraktacje z dubajską linią zakończą się niepowodzeniem, to Airbus wycofa się z programu.

Większym zainteresowaniem cieszą się Airbusy A350 XWB – które są we flocie China Airlines, czy A320 – które trafiły do wcześniej wspomnianego China Aircraft Leasing Group (CALC). O tym, że Airbus widzi potencjał w rynku azjatyckim potwierdza fakt, że już Chinach otworzył też zakład, który odpowiada za wyposażanie i końcowy montaż szerokokadłubowych Airbusów A330.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5