Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Bombardier dostarczy sześć samolotów Q400


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-04-03 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Bombardier dostarczy sześć samolotów Q400
fot. Bombardier
Bombardier Commercial Aircraft ogłosił, że klient, który poprosił o pozostanie anonimowym, podpisał zamówienie na zakup sześciu nowych samolotów turbośmigłowych Dash Q400. Zamówienie jest wyceniane na około 202 mln dolarów w oparciu o ceny katalogowe samolotu.
– Samolot Bombardier Dash Q400 oferuje idealną równowagę między komfortem pasażerów a ekonomiką eksploatacji przy zachowaniu niezrównanego zasięgu i przewagi prędkości w porównaniu z innymi samolotami, które wykorzystują silniki turbośmigłowe – powiedział Fred Cromer, prezes Bombardier Commercial Aircraft.

Jak dodał, zapotrzebowanie na samoloty turbośmigłowe na całym świecie jest ogromne, a maszyny serii Q są „idealnie skonfigurowane, aby zaspokoić potrzeby regionalnych linii lotniczych”. Q400 ma oferować najniższe koszty utrzymania wśród samolotów turbośmigłowych, dzięki sprawdzonej niezawodności na poziomie 99,5%.

Zamawiający postanowił pozostać anonimowy. Wiadomo natomiast, biorąc pod uwagę ceny katalogowe, że koszt zamówienia sześciu Bombardierów Dash Q400 oscyluje wokół kwoty 202 mln dolarów.

Przypomnijmy, że te same samoloty ma w swojej flocie narodowy przewoźnik, Polskie Linie Lotnicze LOT. Maszyny w barwach LOT-u nie miały jednak w ostatnim roku dobrej prasy. Począwszy od stycznia 2018 roku Bombardier Dash Q400 lądował awaryjnie bądź „w asyście” trzy razy. Za każdym razem przyczyną były usterki podwozia. Pojawiły się nawet wątpliwości, czy maszyny rzeczywiście są bezpieczne.

– Nie ma żadnych twardych danych mówiących, żeby zawodność Q400 odbiegała od norm. Średnia ich niezawodności to 98 procent dla średniej całej floty na poziomie między 97 a 99 procent – uspokajał wówczas rzecznik spółki, Adrian Kubicki.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT: Co w zastępstwie za uziemione MAX-y i Dreamlinery?

Biznes i przemysł

LOT: Co w zastępstwie za uziemione MAX-y i Dreamlinery?

Emilia Derewienko 30 marca 2019

Air Astana odbiera drugiego Embraera E190-E2

Biznes i przemysł

Air Astana odbiera drugiego Embraera E190-E2

Emilia Derewienko 20 marca 2019

UIA powitały pierwszego Embraera 195

Biznes i przemysł

UIA powitały pierwszego Embraera 195

Emilia Derewienko 15 marca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5