Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Dash po raz kolejny awaryjnie ląduje na Okęciu. LOT: Bombardiery spełniają normy


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2018-08-21 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dash po raz kolejny awaryjnie ląduje na Okęciu. LOT: Bombardiery spełniają normy
Czy aby na pewno wszystko gra jak należy?fot. Wojciech Rohoziński
To trzeci raz w tym roku, kiedy turbośmigłowiec Q400 kanadyjskiego producenta będący we flocie LOT-u ląduje awaryjnie na Okęciu. Za każdym razem powodem są problemy z podwoziem. Wczoraj poszkodowani zostali pasażerowie lecący do Gdańska. Przewoźnik tłumaczy, że statystyki niezawodności samolotów tego typu są w normie.
Odczucia vs statystyka

– W każdym z tych przypadków dochodzi do innej usterki podwozia. Nie można więc tych sytuacji łączyć, wszystkich wrzucać do jednego worka – stwierdził w rozmowie z naszym portalem Adrian Kubicki, rzecznik PLL LOT. – Te samoloty wykonały 12 tysięcy rejsów do lipca tego roku, to zupełnie inna skala niż dotycząca np. Dreamlinerów. Trzeba mieć na to baczenie, oceniając ich awaryjność. W skali tych wszystkich operacji to naprawdę nie jest dużo – ocenił rzecznik spółki.

Na potwierdzenie swoich słów przedstawia statystyki. – Nie ma żadnych twardych danych mówiących, żeby zawodność Q400 odbiegała od norm. Średnia ich niezawodności to 98 procent dla średniej całej floty na poziomie między 97 a 99 procent. Oczywiście rozumiem ogólne wrażenie społeczne i wrzawę medialną wokół tych incydentów. Pamiętajmy jednak, że samoloty w lotnictwie cywilnym mają zmultiplikowany każdy system. W razie awarii inny przejmuje zadania uszkodzonego. Są też systemy monitorowania sprawności, które w tym przypadku pokazały swoją skuteczność.

Przypomnijmy ciąg wydarzeń. Wczoraj przed 20.00 z Chopina wystartował Bombardier Q400 Polskich Linii Lotniczych LOT kursujący pomiędzy Warszawą a Gdańskiem. Tuż po starcie  piloci zobaczyli wskazania komputera świadczące o problemach z zamknięciem podwozia. Ich decyzja była standardowa w takiej sytuacji. Poinformowali wieże o powrocie na lotnisko. Natychmiast poderwana została jednostka straży pożarnej, aby asystować przy awaryjnym lądowaniu. Na szczęście, podwozie wypuszczono prawidłowo i wszystko przebiegło bez przeszkód.

Nie pierwszy raz, czy ostatni?

To trzecie awaryjne lądowanie Bombardiera Q400 naszych linii, które miało miejsce w tym roku. W styczniu samolot lecący z Krakowa wylądował na Chopinie, po wcześniejszym zgłoszeniu problemów. Podczas przyziemienia nie zablokowała się przednia część podwozia i maszyna osiadła kadłubem na pasie. W lipcu samolot udający się do Gdańska również miał kłopoty z podwoziem. Tym razem, podobnie jak wczoraj, awaryjne lądowanie obyło się bez zakłóceń.   

– Oczywiście, nie chcę, żeby konkluzją mojej wypowiedzi było „samoloty czasem się psują”, ale to są tylko rzeczy. System obsługi samolotów, monitorowania np. zużycia części powodują, że lotnictwo jest najbezpieczniejszym środkiem transportu. Jesteśmy w stanie wyeliminować problemy, zanim zaczną one stwarzać poważniejsze zagrożenie.

Czy tłumaczenie przewoźnika i twarde dane statyczne przekonają pasażerów, że wszystko mieści się w normie? Odpowiedzi dadzą statystyki pasażerskie za następne miesiące.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
PIP składa wniosek do sądu przeciw LOT Crew

Prawo i polityka

PIP składa wniosek do sądu przeciw LOT Crew

Aleksander Domański 17 sierpnia 2018

UOKiK daje zielone światło Polskiej Grupie Lotniczej

Biznes i przemysł

UOKiK daje zielone światło Polskiej Grupie Lotniczej

Redakcja 16 sierpnia 2018

 

LOT: Bombardier Q400 lądował asyście. Problemy z klapami

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Bombardier Q400 lądował asyście. Problemy z klapami

09 listopada 2018

Lotnisko Chopina: Najlepszy październik w historii portu

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Chopina: Najlepszy październik w historii portu

08 listopada 2018

Lublin traci pasażerów, problem będzie się pogłębiać

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci pasażerów, problem będzie się pogłębiać

08 listopada 2018

Finnair inwestuje w nowe kabiny ATR-ów i klasę Premium Economy

Pasażer i linie lotnicze

Finnair inwestuje w nowe kabiny ATR-ów i klasę Premium Economy

08 listopada 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS