Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Dash po raz kolejny awaryjnie ląduje na Okęciu. LOT: Bombardiery spełniają normy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-08-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Dash po raz kolejny awaryjnie ląduje na Okęciu. LOT: Bombardiery spełniają normy
fot. Wojciech RohozińskiCzy aby na pewno wszystko gra jak należy?
To trzeci raz w tym roku, kiedy turbośmigłowiec Q400 kanadyjskiego producenta będący we flocie LOT-u ląduje awaryjnie na Okęciu. Za każdym razem powodem są problemy z podwoziem. Wczoraj poszkodowani zostali pasażerowie lecący do Gdańska. Przewoźnik tłumaczy, że statystyki niezawodności samolotów tego typu są w normie.

Odczucia vs statystyka

– W każdym z tych przypadków dochodzi do innej usterki podwozia. Nie można więc tych sytuacji łączyć, wszystkich wrzucać do jednego worka – stwierdził w rozmowie z naszym portalem Adrian Kubicki, rzecznik PLL LOT. – Te samoloty wykonały 12 tysięcy rejsów do lipca tego roku, to zupełnie inna skala niż dotycząca np. Dreamlinerów. Trzeba mieć na to baczenie, oceniając ich awaryjność. W skali tych wszystkich operacji to naprawdę nie jest dużo – ocenił rzecznik spółki.

Na potwierdzenie swoich słów przedstawia statystyki. – Nie ma żadnych twardych danych mówiących, żeby zawodność Q400 odbiegała od norm. Średnia ich niezawodności to 98 procent dla średniej całej floty na poziomie między 97 a 99 procent. Oczywiście rozumiem ogólne wrażenie społeczne i wrzawę medialną wokół tych incydentów. Pamiętajmy jednak, że samoloty w lotnictwie cywilnym mają zmultiplikowany każdy system. W razie awarii inny przejmuje zadania uszkodzonego. Są też systemy monitorowania sprawności, które w tym przypadku pokazały swoją skuteczność.

Przypomnijmy ciąg wydarzeń. Wczoraj przed 20.00 z Chopina wystartował Bombardier Q400 Polskich Linii Lotniczych LOT kursujący pomiędzy Warszawą a Gdańskiem. Tuż po starcie  piloci zobaczyli wskazania komputera świadczące o problemach z zamknięciem podwozia. Ich decyzja była standardowa w takiej sytuacji. Poinformowali wieże o powrocie na lotnisko. Natychmiast poderwana została jednostka straży pożarnej, aby asystować przy awaryjnym lądowaniu. Na szczęście, podwozie wypuszczono prawidłowo i wszystko przebiegło bez przeszkód.

Nie pierwszy raz, czy ostatni?

To trzecie awaryjne lądowanie Bombardiera Q400 naszych linii, które miało miejsce w tym roku. W styczniu samolot lecący z Krakowa wylądował na Chopinie, po wcześniejszym zgłoszeniu problemów. Podczas przyziemienia nie zablokowała się przednia część podwozia i maszyna osiadła kadłubem na pasie. W lipcu samolot udający się do Gdańska również miał kłopoty z podwoziem. Tym razem, podobnie jak wczoraj, awaryjne lądowanie obyło się bez zakłóceń.   

– Oczywiście, nie chcę, żeby konkluzją mojej wypowiedzi było „samoloty czasem się psują”, ale to są tylko rzeczy. System obsługi samolotów, monitorowania np. zużycia części powodują, że lotnictwo jest najbezpieczniejszym środkiem transportu. Jesteśmy w stanie wyeliminować problemy, zanim zaczną one stwarzać poważniejsze zagrożenie.

Czy tłumaczenie przewoźnika i twarde dane statyczne przekonają pasażerów, że wszystko mieści się w normie? Odpowiedzi dadzą statystyki pasażerskie za następne miesiące.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwszego Dreamlinera do PLL LOT sprowadził mistrz świata

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszego Dreamlinera do PLL LOT sprowadził mistrz świata

Redakcja/inf. pras. 05 września 2023

Dodatkowa rotacja PLL LOT na beatyfikację rodziny Ulmów

Pasażer i linie lotnicze

Dodatkowa rotacja PLL LOT na beatyfikację rodziny Ulmów

Redakcja/inf. pras. 04 września 2023

LOT: Sukces lotów do Kairu

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Sukces lotów do Kairu

Mateusz Kieruzal 06 września 2023

Zobacz również:

Czesi zapłacą za LOTy z Warszawy do Ostrawy do marca 2026 roku

Pasażer i linie lotnicze

Czesi zapłacą za LOTy z Warszawy do Ostrawy do marca 2026 roku

Michał Szymajda 03 sierpnia 2023

LOT pozyska trzy kolejne B737 MAX

Biznes i przemysł

LOT pozyska trzy kolejne B737 MAX

Mateusz Kieruzal/ Łukasz Malinowski 12 lipca 2023

LOT: 113 ml zł zysku w 2022 r.

Biznes i przemysł

LOT: 113 ml zł zysku w 2022 r.

simetra 05 lipca 2023

Pozostałe z wątku:

Pierwszego Dreamlinera do PLL LOT sprowadził mistrz świata

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszego Dreamlinera do PLL LOT sprowadził mistrz świata

Redakcja/inf. pras. 05 września 2023

Dodatkowa rotacja PLL LOT na beatyfikację rodziny Ulmów

Pasażer i linie lotnicze

Dodatkowa rotacja PLL LOT na beatyfikację rodziny Ulmów

Redakcja/inf. pras. 04 września 2023

LOT: Sukces lotów do Kairu

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Sukces lotów do Kairu

Mateusz Kieruzal 06 września 2023

Zobacz również:

Czesi zapłacą za LOTy z Warszawy do Ostrawy do marca 2026 roku

Pasażer i linie lotnicze

Czesi zapłacą za LOTy z Warszawy do Ostrawy do marca 2026 roku

Michał Szymajda 03 sierpnia 2023

LOT pozyska trzy kolejne B737 MAX

Biznes i przemysł

LOT pozyska trzy kolejne B737 MAX

Mateusz Kieruzal/ Łukasz Malinowski 12 lipca 2023

LOT: 113 ml zł zysku w 2022 r.

Biznes i przemysł

LOT: 113 ml zł zysku w 2022 r.

simetra 05 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5