Partner serwisu
Biznes i przemysł

Bombardier dostarczy planowaną liczbę samolotów CSeries

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Bombardier dostarczy planowaną liczbę samolotów CSeries
fot. Eric Salard/ Wikipedia
Bombardier w ciągu ostatnich kilku tygodni znacznie przyspieszył z dostawami CSeries, przekazując w marcu cztery samoloty klientom. Tym samym producentowi uda się utrzymać tempo montażu, które jest zaplanowane na 2018 roku.Firma z siedzibą w Montrealu zobowiązała się dostarczyć klientom 40 maszyn z serii CS, choć pierwsze miesiące roku nie zapowiadały, iż uda się dotrzymać zobowiązanie.

W styczniu tylko jedna maszyna trafiła do odbiorcy, luty był miesiącem bez dostaw. Tempo przyspieszyło dopiero w marcu, kiedy Bombardier przekazał aż cztery samoloty. Producent zamierza w każdym miesiącu pozostać przy tej liczbie.
Od czerwca 2016 roku, czyli od czasu przekazania przez Bombardiera pierwszego samolotu, do linii lotniczych trafiło łącznie 29 maszyn z serii CS.  

Zgodnie z porozumieniem z 2017 roku, 50,01 proc. akcji w spółce CSALP, programu CSeries, należy do Airbusa, 31 proc. z kolei do Bombardiera, 19 proc. – do samorządu kanadyjskiego regionu Quebec, który w 2015 roku przekazał miliard dolarów na wsparcie programu. Według założeń europejski producent ma być odpowiedzialny za marketing, pozyskiwanie klientów i wsparcie użytkowników programu CSeries.

Przypomnijmy, że losy serii CS stały pod dużym znakiem zapytania w związku z oskarżeniami Boeinga. Amerykański koncern argumentował, że nielegalne subwencje władz kanadyjskich dla Bombardiera pozwoliły na dumping cenowy przy sprzedaży maszyn. Wojna handlowa dotyczyła dokładnie transakcji Bombardiera z Delta Airlines zawartej w 2016 roku. Linie miały kupić CSeries, płacąc producentowi za każdy samolot po 20 milionów dolarów, choć cena katalogowa maszyny wynosi ok. 32 miliony dolarów. Komisja Handlu Międzynarodowego (ITC) nie przychyliła się wówczas do wniosku Boeinga i orzekła na korzyść Bombardiera.

Warto także wspomnieć, że ostatnie narzucenie przez Chińczyków cła na amerykańskie odrzutowce otwiera furtkę Bombardierowi na rynku azjatyckim, o czym więcej piszemy tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Piotr Bożyk 26 września 2025

Trzeci A350 we flocie Edelweiss. Linia pozyska kolejne A320neo

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Piotr Bożyk 24 września 2025

Zobacz również:

Koniec ery Q300 w Qantas

Pasażer i linie lotnicze

Koniec ery Q300 w Qantas

Mateusz Kieruzal 17 sierpnia 2025

Szwecja kupuje bombardiery Global 6500 do transportu VIP-ów

Biznes i przemysł

Pierwszy lot seryjnego bombardiera Global 8000

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Piotr Bożyk 26 września 2025

Trzeci A350 we flocie Edelweiss. Linia pozyska kolejne A320neo

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Piotr Bożyk 24 września 2025

Zobacz również:

Koniec ery Q300 w Qantas

Pasażer i linie lotnicze

Koniec ery Q300 w Qantas

Mateusz Kieruzal 17 sierpnia 2025

Szwecja kupuje bombardiery Global 6500 do transportu VIP-ów

Biznes i przemysł

Pierwszy lot seryjnego bombardiera Global 8000

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij