Partner serwisu
Biznes i przemysł

Bombardier może zyskać na chińskich cłach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Bombardier może zyskać na chińskich cłach
fot. Bombardier
Narzucenie przez Chińczyków cła na amerykańskie odrzutowce otwiera furtkę Bombardierowi na rynku azjatyckim.

Na chińskiej liście towarów z USA objętych 25-proc. cłem znalazły się samoloty o ciężarze własnym od 15 do 45, czyli między innymi wąskokadłubowe samoloty Boeinga. Są tam także G550 i G650 Gulfstreamy.

Państwo Środka w ten sposób odpowiedziało na deklarację Donalda Trumpa dotyczącą wprowadzenia 25-procentowego cła na import do USA stali i 10-procentowego na import aluminium. Maszyny Gulfstreama doskonale sprzedają się w Chinach, stanowiąc mocną konkurencję dla serii Global Bombardiera. W końcu 2016 r. Chiny miały flotę 318 odrzutowców dyspozycyjnych: 102 Gulfstreama, 80 Bombardiera, 37 Dassault, 15 Airbsua i 10 Boeinga – wynika z danych firmy doradczej Asia Sky Group. Nowe obostrzenia mogą zaszkodzić amerykańskim producentom, dlatego do ataku przystępuje kanadyjski Bombardier. W latach 2017-2036 Bombardier planuje ekspansję na Azję i Pacyfik. Analitycy wskazują, że region przyjmie 2050 samolotów, czyli 16 procent światowego rynku dla 12.550 samolotów o wartości 820 miliardów dolarów.

– Region Azji i Pacyfiku jest ojczyzną najszybciej rozwijających się gospodarek. Silny wzrost PKB i dynamicznie rozwijająca się klasa średnia powinny zmobilizować ruch pasażerski do potrojenia go w ciągu najbliższych 20 lat – powiedział Francois Cognard, wiceprezes ds. sprzedaży w regionie Azji i Pacyfiku, Bombardier Commercial Aircraft.

O potencjale azjatyckiego rynku mówią też liczby. Na kontynencie znajduje się obecnie dziewięć z 20 lotnisk na całym świecie, obsługujących co najmniej 60 milionów pasażerów rocznie. Z kolei pięć azjatyckich lotnisk osiągnęło 60 milionów pasażerów rocznie po raz pierwszy w 2017 r.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5