Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing wznowił produkcję B767F i B777/B777X

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
19-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing wznowił produkcję B767F i B777/B777X
fot. Boeing
Tydzień temu Boeing przywrócił prace przy B737 MAX, a teraz wznowiona została produkcja boeingów 767F i 777/777X. Choć strajk mechaników Boeinga zakończył się na początku listopada, to wznowienie działalności operacyjnej linii montażowych wszystkich programów zajęło amerykańskiemu producentowi ponad miesiąc.

Po ponad 50 dniach (5 listopada) Boeing porozumiał się ze związkiem zawodowym, gwarantując kluczowym pracownikom prawie 40-proc. podwyżkę płacy i kończąc tym samym wyniszczający amerykańskiego producenta strajk. Podwyżki będą kosztować Boeinga około 1,5 mld dolarów, co w porównaniu z łącznymi kosztami akcji strajkowej jest kwotą do zaakceptowania, gdyż strajk wygenerował stratę ponad pięciu mld dolarów.

Choć akcja protestacyjna oficjalnie zakończyła się na początku listopada, to przez ponad 30 dni zakłady produkcyjne Boeinga nie pracowały. W przedostatnim miesiącu roku Boeing nie wyprodukował żadnego samolotu z programów B737, B767 i B777, a administrator Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA), Michael Whitaker, odwiedzając zakłady producenta, nie krył zdziwienia faktem, że Boeing nie wznowił pracy produkcyjnej.

Odłożenie w czasie przywrócenia operacyjnego linii montażowych Boeing argumentował skupieniem się szkoleniu pracowników i upewnieniu się, że uporządkowany jest łańcuch dostaw. Kilka dni po wizycie Whitakera fabryka w Renton wznowiła swoją działalność, a kadłuby pierwszych B737 MAX weszły na linię montażu początkowego. Wznowienie produkcji liniowej flagowego programu jest promykiem nadziei dla Boeinga, który od czasu pandemii i kryzysu związanego z B737 MAX pogrążył się w obliczu rozległych wyzwań.

Teraz koncern wznowił operacyjność linii montażowych samolotów o szerokim kadłubie. –Nasi koledzy z zespołu metodycznie pracowali nad rozgrzaniem naszych fabryk na północno-zachodnim wybrzeżu Pacyfiku, wykorzystując system zarządzania bezpieczeństwem Boeinga do identyfikowania i rozwiązywania potencjalnych problemów oraz zapewnienia bezpiecznego i uporządkowanego ponownego uruchomienia – wyznała Stephanie Pope, dyrektor generalna Boeing Commercial Airplanes, jednostki, która odpowiada za produkcję i dostawy samolotów pasażerskich.

Obecnie prace są prowadzone przy wszystkich komercyjnych programach – produkowane są B737 MAX, 767F, 777/777X. Wznowienie produkcji wszystkich typów samolotów cieszy, lecz poziom dostaw nowych maszyn wciąż jest na bardzo niskim poziomie. W listopadzie Boeing przekazał klientom zaledwie 13 nowych samolotów. Grudzień powinien być lepszym miesiącem pod względem dostaw, gdyż jak dotychczas producent dostarczył dziewięć samolotów: cztery B737 MAX, trzy B787 oraz po jednej sztuce B767F i B777-300ER.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing wznowił produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing wznowił produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 11 grudnia 2024

Boeing nie wznowił produkcji B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing nie wznowił produkcji B737 MAX

Mateusz Kieruzal 09 grudnia 2024

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Biznes i przemysł

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Mateusz Kieruzal 13 października 2024

Zobacz również:

Boeing cierpi. Drastyczny spadek dostaw

Biznes i przemysł

Boeing cierpi. Drastyczny spadek dostaw

Mateusz Kieruzal 13 grudnia 2024

Boeing wznowił produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing wznowił produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 11 grudnia 2024

Koniec strajku w Boeingu

Biznes i przemysł

Koniec strajku w Boeingu

Mateusz Kieruzal 05 listopada 2024

Pozostałe z wątku:

Boeing wznowił produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing wznowił produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 11 grudnia 2024

Boeing nie wznowił produkcji B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing nie wznowił produkcji B737 MAX

Mateusz Kieruzal 09 grudnia 2024

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Biznes i przemysł

Boeing: Wadliwość systemu MCAS. Sygnały zignorowane

Mateusz Kieruzal 13 października 2024

Zobacz również:

Boeing cierpi. Drastyczny spadek dostaw

Biznes i przemysł

Boeing cierpi. Drastyczny spadek dostaw

Mateusz Kieruzal 13 grudnia 2024

Boeing wznowił produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing wznowił produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 11 grudnia 2024

Koniec strajku w Boeingu

Biznes i przemysł

Koniec strajku w Boeingu

Mateusz Kieruzal 05 listopada 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5