Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing wznawia loty B777-9 po kilkumiesięcznej przerwie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
31-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Jeden z samolotów testowych Boeinga - B777-9X powrócił w przestworza w czwartek (16 stycznia), kończąc pięciomiesięczne uziemienie floty testowej 777-9 i wskazując na pewien postęp w wysiłkach amerykańskiego producenta zmierzających do zakończenia bardzo opóźnionego programu certyfikacji tych maszyn.

Pierwszy informację na ten temat podał Reuters. Samolot B777X o rejestracji N779XY wystartował z Boeing Field w Seattle w czwartek 16 stycznia o godzinie 14:10 czasu lokalnego i wylądował na tym samym lotnisku około dwie godziny później.

Boeing odmawia dokładnego komentarza na temat celu lotu lub stanu programu testów lotniczych i certyfikacyjnych B777-9 i nieco wymijająco informuje, że „Nadal realizujemy rygorystyczny program testów, aby zademonstrować bezpieczeństwo, wydajność i niezawodność 777-9”.

Uziemienie B777X

Boeing ponownie uziemił w sierpniu 2024 r. flotę testowych B777X po tym, jak rutynowa inspekcja po locie wykazała awarię kluczowego elementu konstrukcji, który mocuje silnik do samolotu. Po locie testowym na Hawajach w samolocie testowym B777-9, Boeing odkrył, że jeden z tytanowych elementów samolotu nazywany "thrust link" został całkowicie uszkodzony. W innych samolotach testowych także stwierdzono pęknięcia tej konkretnej części.

Uszkodzona część nazywana jest “thrust link” i jest ona ciężkim tytanowym elementem. Siła ciągu silnika jest przenoszona na płatowiec przez to połączenie między silnikiem a miejscem, w którym jest on zamontowany na pylonie pod skrzydłami. Warto dodać, że thrust link nie jest częścią silnika GE-9X, który napędza samolot, ale zaprojektowanym przez Boeinga elementem połączenia silnikiem. Ta specyficzna konstrukcja na pylonie jest unikalna dla samolotu 777X.

Największy dwusilnikowy samolot pasażerski świata

Samoloty 777X mają zabierać na pokład od 350 do 415 pasażerów (w typowej konfiguracji trzech klas podróży) i stanowić uzupełnienie nowoczesnej floty samolotów szerokokadłubowych amerykańskiego producenta. „Trzy Siódemki” są większe od Dreamlinerów, ale nieco mniejsze od dwupokładowego 747-8I, którego docelowo mają zastąpić na rynku. Rodzina B777X to wersja 777-8X (następca 777-200LR) oraz 777-9X (następca 777-300ER). Modyfikacje maszyn polegały na zmianie konstrukcji kadłuba, który został wydłużony (dłuższy o 2,84 m od B77W), nowym kokpicie, a także wyposażeniu maszyn we wnętrze Boeing Sky Interior.

Rodzinę B777X napędzają nowe silniki GE9X opracowane przez firmę General Electric, dlatego samoloty mają także być bardziej oszczędne i zużywać do 25 proc. mniej paliwa niż obecne modele rodziny B777. Silniki GE9X pozostaną nadal największymi jednostkami napędowymi na świecie ze średnicą mierzącą 326 cm. Skrzydła posiadają składane końcówki co pozwoli rodzinie B777X utrzymać lotniskowy kod ICAO "E", który posiadają maszyny mające rozpiętość 52 metrów i nie przekraczają rozpiętością swoich skrzydeł 65 metrów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Trump: Różnorodność uziemiła transport lotniczy

Infrastruktura i lotniska

Trump: Różnorodność uziemiła transport lotniczy

Mateusz Kieruzal 31 stycznia 2025

Heli Invest zamawia dwa kolejne śmigłowce airbus ACH130

Biznes i przemysł

Boom Supersonic: XB-1 przekroczył barierę dźwięku

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Boeing: Duża strata za 2024 r. Mało zamówień i słabe dostawy

Biznes i przemysł

Boeing: Duża strata za 2024 r. Mało zamówień i słabe dostawy

Piotr Bożyk 28 stycznia 2025

Boeing chce ułatwień w certyfikacji nowych B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing chce ułatwień w certyfikacji nowych B737 MAX

Mateusz Kieruzal 23 stycznia 2025

Boeing wznowił produkcję B767F i B777/B777X

Biznes i przemysł

Boeing wznowił produkcję B767F i B777/B777X

Mateusz Kieruzal 19 grudnia 2024

Pozostałe z wątku:

Trump: Różnorodność uziemiła transport lotniczy

Infrastruktura i lotniska

Trump: Różnorodność uziemiła transport lotniczy

Mateusz Kieruzal 31 stycznia 2025

Heli Invest zamawia dwa kolejne śmigłowce airbus ACH130

Biznes i przemysł

Boom Supersonic: XB-1 przekroczył barierę dźwięku

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Boeing: Duża strata za 2024 r. Mało zamówień i słabe dostawy

Biznes i przemysł

Boeing: Duża strata za 2024 r. Mało zamówień i słabe dostawy

Piotr Bożyk 28 stycznia 2025

Boeing chce ułatwień w certyfikacji nowych B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing chce ułatwień w certyfikacji nowych B737 MAX

Mateusz Kieruzal 23 stycznia 2025

Boeing wznowił produkcję B767F i B777/B777X

Biznes i przemysł

Boeing wznowił produkcję B767F i B777/B777X

Mateusz Kieruzal 19 grudnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5