Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Boeing B777X podczas pierwszego lotu (Zdjęcia)


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-03-07 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Boeing B777X podczas pierwszego lotu (Zdjęcia)
fot. Boeing Media
Boeing B777X podczas pierwszego lotu (Zdjęcia)
Boeing B777X podczas pierwszego lotu (Zdjęcia)
Boeing B777X podczas pierwszego lotu (Zdjęcia)
Boeing B777X podczas pierwszego lotu (Zdjęcia)
Boeing B777X podczas pierwszego lotu (Zdjęcia)
Boeing B777X podczas pierwszego lotu (Zdjęcia)
Boeing B777X podczas pierwszego lotu (Zdjęcia)
Boeing B777-9X wykonał 25 stycznia br. swój pierwszy techniczny lot z Everett. W ostatnich dniach amerykański producent zaprezentował zdjęcia z powietrza swojego najnowszego szerokokadłubowca. W powietrzu B777X wygląda majestatycznie!
Dziewiczy rejs to bardzo dobra wiadomość dla opóźnionego programu. Pierwszy lot dał też nadzieję na rozpoczęcie dostaw do przewoźników jeszcze w 2021 r. Rozpoczęcie programu testów w locie jest znaczącym kamieniem milowym dla Boeinga, który został utrudniony przez szereg poważnych problemów, z których najbardziej znaczącym jest uziemienie 737 MAX. Boeing początkowo planował wykonać pierwszy lot B777-9 w 2019 r., a pierwsze dostawy w 2020 r.

Samoloty 777X mają mieścić od ok. 350 do ok. 415 pasażerów (w typowej konfiguracji trzech klas podróży) i stanowić uzupełnienie nowoczesnej floty samolotów szerokokadłubowych amerykańskiego producenta. „Trzy Siódemki” są większe od Dreamlinerów, ale nieco mniejsze od dwupokładowego 747-8I, którego docelowo mają zastąpić na rynku. Rodzina B777X to model 777-8X (następca 777-200LR) oraz 777-9X (następca 777-300ER). Modyfikacje maszyn polegały na zmianie konstrukcji kadłuba, który został wydłużony (dłuższy o 2,84 m od B77W), nowym kokpicie, a także wyposażeniu maszyn we wnętrze Boeing Sky Interior.

Rodzinę B777X napędzają nowe silniki GE9X opracowane przez firmę General Electric, dlatego samoloty mają także być bardziej oszczędne i zużywać 20-23 proc. mniej paliwa niż obecne modele rodziny B777. Silniki GE9X pozostaną nadal największymi jednostkami napędowymi na świecie ze średnicą mierzącą 326 cm. Skrzydła posiadają składane końcówki co pozwoli rodzinie B777X utrzymać lotniskowy kod ICAO "E", który posiadają maszyny mające rozpiętość 52 metrów i nie przekraczają rozpiętością swoich skrzydeł 65 metrów. Mimo wielu wątpliwości i pytań o nową innowacje trzeba przyznać, że Boeing ma duże doświadczenie w tego typu mechanizmach m.in. produkowany przez amerykański koncern myśliwiec F-18 posiada składane skrzydła. Więcej o samolocie w naszym artykule "Boeing bez rozgłosu zaprezentował B777X". Program 777X zdobył zamówienia i zobowiązania na 340 samolotów od ośmiu klientów (ANA, British Airways, Cathay Pacific, Emirates, Etihad Airways, Lufthansa, Qatar Airways, Singapore Airlines).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5