Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Boeing potwierdził opóźnienia dostaw 777X i koniec produkcji 747


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-07-29 16:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Boeing potwierdził opóźnienia dostaw 777X i koniec produkcji 747
Fot. Boeing
Boeing potwierdził w oficjalnym komunikacie opóźnienie dostaw wersji samolotu 777X do 2022 roku. Producent z Chicago zapowiedział również zakończenie za dwa lata produkcji 747.
Większa wersja mini-jumbo 777 miała trafić do klientów w 2021 roku. To i tak było dwanaście miesięcy później niż wcześniej zakładano, ale główną przyczyną były kłopoty z silnikami General Electric GE9X. Bardziej rygorystyczna kontrola ze strony Federalnej Administracji Lotniczej (FAA) podczas ponownego procesu certyfikacji 737 MAX i sytuacja związana z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 zmusiły producenta z Chicago do kolejnego przesunięcia terminu.

Wersja 777X trafi na rynek najwcześniej w 2022 roku. Bardziej prawdopodobną datą jest jednak 2023 rok, a nawet 2024 rok, kiedy według IATA podróże powietrzne mogą wrócić do poziomu sprzed bieżącego kryzysu.

Boeing 777X oferuje dwie wersje samolotów - 777-8 oraz większy i bardziej atrakcyjny dla klientów 777-9, który pomieści 406 pasażerów, konkurując w ten sposób z Airbusem A350-1000, zabierającym na pokład 360 podróżnych. Nowoczesne dwusilnikowe maszyny zastąpią w przyszłości czterosilnikowe B747 oraz A380, które są systematyczne wycofywane z flot linii lotniczych na całym świecie. Ostatnie B747-8 zejdą z linii montażowych za dwa lata, natomiast już w przyszłym roku Airbus wstrzyma produkcję superjumbo.

Boeing zmniejszy również tempo produkcji wersji 787. Harmonogram pozostanie utrzymany natomiast przy realizacji dostaw wersji 767 i 747. Pierwsza dostawa 777X jest zaplanowana na 2022 rok. Z kolei przy wersji 737 wznowiono w maju tylko wczesne etapy prac. Długoterminowa prognoza zakłada jednak stopniowy wzrost tempa produkcji najpopularniejszego samolotu na świecie do 31 maszyn miesięcznie w zależności od popytu na rynku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Boeing opóźni o kolejny rok wejście na rynek wersji 777X

Biznes i przemysł

Boeing opóźni o kolejny rok wejście na rynek wersji 777X

Rafał Dybiński 27 lipca 2020

B737 MAX wróci do latania najwcześniej w połowie października

Biznes i przemysł

B737 MAX wróci do latania najwcześniej w połowie października

Rafał Dybiński 23 lipca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5