Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing nie wznowi produkcji 767

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Lotnisko Chopina

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing nie wznowi produkcji 767
fot. Boeing/ Wikimedia
Na pytanie, czy Boeing planuje wznowić produkcję samolotu pasażerskiego B767 wiceprezes marketingu Randy Tinseth mówi wprost: „Nie widzę tego”. Wcześniej spekulowano, że maszyna miała być wsparciem dla linii lotniczych na wypadek opóźnień przy produkcji nowego samolotu średniego segmentu (od ang. new midmarket aircraft – przyp.red.).

Boeing nastawia się w dalszym ciągu nad wprowadzeniem na rynek w 2024-25 r. rodziny samolotów na 220-270 miejsc, które zastąpiłyby częściowo wąskokadłubowe B757 i niektóre szerokokadłubowe B767. Samolot średniego segmentu pomieści 220-270 pasażerów i będzie miał zasięg około 5000 mil. Byłby tańszy w eksploatacji o 40 proc. od niektórych szerokokadłubowych, ale o krótszym zasięgu, z kolei zapewniałby liniom o 30-40 proc. większe przychody od wąskokadłubowych przy nieco większym albo żądnym koszcie dodatkowym. Swoje zainteresowanie nimi wyraziły linie American Airlines, Delta Air Lines i United Airlines.

Jeszcze niedawno jednak The Wall Street Journal spekulował, że United Continental Holdings (UAL.N), spółka do której należy m.in. United Airlines, chce zastąpić samoloty szerokokadłubowe właśnie odrzutowcami pasażerskimi Boeing 767. Gdyby doszło do współpracy, producent po trzech latach wznowiłby produkcję maszyny. Amerykańska linia miała rozważać wprowadzenie 767 na trasach transatlantyckich oraz w Ameryce Południowej. Jak widać, ostatecznie strony porozumiały się i linia doda do swojej floty nową maszynę średniego segmentu. 

Tymczasem Airbus zamierza zwiększyć przewagę rynkową w segmencie dużych maszyn wąskokadłubowych nad Boeingiem. Europejski koncern dostarczy w tym roku pierwszy A321LR. Ma on wywołać popyt u klientów, którzy zechcą wymienić B757 i B767. 767 mogą być też zastąpione Airbusami A330-800neo, które będą latać komercyjnie w 2019 roku. Póki co jednak przyszłość tego wariantu jest kwestią sporną, ponieważ jedyny klient – Hawaiian Airlines – publicznie bada możliwość odrzucenia zamówienia na rzecz Boeinga 787-9.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Piotr Bożyk 26 września 2025

Trzeci A350 we flocie Edelweiss. Linia pozyska kolejne A320neo

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Piotr Bożyk 24 września 2025

Zobacz również:

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Biznes i przemysł

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Tomasz Śniedziewski 29 kwietnia 2024

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Piotr Bożyk 26 września 2025

Trzeci A350 we flocie Edelweiss. Linia pozyska kolejne A320neo

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Piotr Bożyk 24 września 2025

Zobacz również:

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Biznes i przemysł

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Tomasz Śniedziewski 29 kwietnia 2024

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij