Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Boeing nie wznowi produkcji 767


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-03-07 10:32
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Lotnisko Chopina

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Boeing nie wznowi produkcji 767
fot. Boeing/ Wikimedia
Na pytanie, czy Boeing planuje wznowić produkcję samolotu pasażerskiego B767 wiceprezes marketingu Randy Tinseth mówi wprost: „Nie widzę tego”. Wcześniej spekulowano, że maszyna miała być wsparciem dla linii lotniczych na wypadek opóźnień przy produkcji nowego samolotu średniego segmentu (od ang. new midmarket aircraft – przyp.red.).
Boeing nastawia się w dalszym ciągu nad wprowadzeniem na rynek w 2024-25 r. rodziny samolotów na 220-270 miejsc, które zastąpiłyby częściowo wąskokadłubowe B757 i niektóre szerokokadłubowe B767. Samolot średniego segmentu pomieści 220-270 pasażerów i będzie miał zasięg około 5000 mil. Byłby tańszy w eksploatacji o 40 proc. od niektórych szerokokadłubowych, ale o krótszym zasięgu, z kolei zapewniałby liniom o 30-40 proc. większe przychody od wąskokadłubowych przy nieco większym albo żądnym koszcie dodatkowym. Swoje zainteresowanie nimi wyraziły linie American Airlines, Delta Air Lines i United Airlines.

Jeszcze niedawno jednak The Wall Street Journal spekulował, że United Continental Holdings (UAL.N), spółka do której należy m.in. United Airlines, chce zastąpić samoloty szerokokadłubowe właśnie odrzutowcami pasażerskimi Boeing 767. Gdyby doszło do współpracy, producent po trzech latach wznowiłby produkcję maszyny. Amerykańska linia miała rozważać wprowadzenie 767 na trasach transatlantyckich oraz w Ameryce Południowej. Jak widać, ostatecznie strony porozumiały się i linia doda do swojej floty nową maszynę średniego segmentu. 

Tymczasem Airbus zamierza zwiększyć przewagę rynkową w segmencie dużych maszyn wąskokadłubowych nad Boeingiem. Europejski koncern dostarczy w tym roku pierwszy A321LR. Ma on wywołać popyt u klientów, którzy zechcą wymienić B757 i B767. 767 mogą być też zastąpione Airbusami A330-800neo, które będą latać komercyjnie w 2019 roku. Póki co jednak przyszłość tego wariantu jest kwestią sporną, ponieważ jedyny klient – Hawaiian Airlines – publicznie bada możliwość odrzucenia zamówienia na rzecz Boeinga 787-9.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
A319s we flocie American Airlines. Zastąpią Douglasy

Biznes i przemysł

A319s we flocie American Airlines. Zastąpią Douglasy

Magdalena Wosińska 07 marca 2018

Leman: Okęcie bez A380? To dobra informacja dla pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Leman: Okęcie bez A380? To dobra informacja dla pasażerów

Michał Leman 06 marca 2018

Szykują się duże zwolnienia w Airbusie. Mowa nawet o 3600 etatach

Infrastruktura i lotniska

Szykują się duże zwolnienia w Airbusie. Mowa nawet o 3600 etatach

Magdalena Wosińska 05 marca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5