Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Boeing: Menedżer zarządzający programem 737MAX odchodzi na emeryturę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ seattletimes.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing: Menedżer zarządzający programem 737MAX odchodzi na emeryturę
fot. youtube
W liście do pracowników przedstawiającym zmiany personalne szef Boeing Commercial Airplanes Kevin McAllister wyjaśnił, że Eric Lindblad nie został wyrzucony, a po prostu planowo odchodzi z firmy – Eric podzielił się ze mną swoim pragnieniem przejścia na emeryturę w zeszłym roku, a teraz zaczniemy wdrażać ten plan w życie – przeczytali pracownicy Boeinga.

57-letni Lindblad, który spędził 34 lata w Boeingu, jest uznanym dyrektorem wykonawczym. W sierpniu zeszłego roku przejął zarządzanie zakładami montażowymi w Renton i programem nowych 737, w wyniku przedłużających się problemów z dostawcami silników i kadłubów, które oddalały terminy dostaw. Teraz po niecałym roku pracy na nowym stanowisku specjalista odchodzi na emeryturę.

Pokłosie uziemienia MAX-ów?

Trudno uwierzyć, że zaraz po przesunięciu na tak odpowiedzialne stanowisko, Eric Lindblad od razu rozpoczął rozmowy o swojej emeryturze. Sam zainteresowany w liście do współpracowników napisał „Planowałem przejść na emeryturę zeszłego lata, ale szansa na przejęcia zarządzania Renton i praca z wami wszystkimi była czymś, czego nie mogłem sobie odpuścić”.

Niecałe trzy miesiące po przejęciu sterów w zakładzie montażowym, Eric Lindblad, którego zadaniem było naprawienie problemów w łańcuchu dostaw 737, zderzył się z kłopotem, przy którym dotychczasowe bledły. Pod koniec października w Indonezji rozbił się boeing 737 MAX należący do Lion Air. Zginęło 189 osób. To więcej niż w największej katastrofie lotniczej w Polsce. Czerwona lampka z napisem „Alarm” zaczęła niepokojąco mrugać. Pełnym blaskiem zapłonęła, gdy na ziemie spadł kolejny MAX. W marcu tego roku samolot Ethiopian Airlines uległ katastrofie w łudząco podobnych okolicznościach co maszyna w Indonezji. Oba wypadki pochłonęły 346 ofiar.

Szybko doszło do trwającego do dziś uziemienia wszystkich maszyn tego typu. Nie wiadomo kiedy się ono skończy. Październikowy termin jest teraz najczęstszym z wymienianych, ale czas pokaże, jak dalece jest to realne. Szczególnie że szczegółowe badanie MAX-ów już przyniosło doniesienia o kolejnych niewykrytych wcześniej usterkach.

Co dalej z NMA?

Do zastąpienia Lindblada, McAllister wyznaczył Marka Jenksa, który był do tej porty odpowiedzialny za rozwój proponowanego przez Boeinga nowego programu, New Midmarket Airplane lub NMA. Lindblad zapowiedział, że w ciągu najbliższych tygodni będzie ściśle współpracował z Jenksem „w celu zapewnienia płynnego przejścia”.

Programem NMA będzie teraz kierować wiceprezes Boeinga Mike Sinnett. Obecnie zajmuje się on długoterminową strategią produktową Boeinga i Future Airplane Development. Będzie to robić i po przejęciu NMA, co sugeruje, że NMA schodzi na plan dalszy do czasu „wyprostowania” sytuacji z MAX-ami. Kevin McAllister prezes przedsiębiorstwa w swoim liście zdecydowanie wykluczył taki scenariusz, ale  to tylko deklaracja, podobnie jak to, że niespełna sześćdziesięcioletni Eric Lindblad od roku planował swoją emeryturę.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Tak Boeing produkuje Dreamlinery. Odwiedziliśmy fabrykę w Charleston

Biznes i przemysł

Tak Boeing produkuje Dreamlinery. Odwiedziliśmy fabrykę w Charleston

Mateusz Kieruzal 31 maja 2023

Boeing prognozuje mniej dostaw MAX-ów. Wykryto nową wadę

Biznes i przemysł

Comair pozywa Boeinga za fałszerstwa przy B737 MAX

Biznes i przemysł

Comair pozywa Boeinga za fałszerstwa przy B737 MAX

Mateusz Kieruzal 14 lutego 2023

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Boeing zwiększy produkcję Dreamlinerów

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy produkcję Dreamlinerów

Mateusz Kieruzal 01 czerwca 2023

Tak Boeing produkuje Dreamlinery. Odwiedziliśmy fabrykę w Charleston

Biznes i przemysł

Boeing rozszerza loty testowe samolotów ecoDemonstrator

Biznes i przemysł

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Tak Boeing produkuje Dreamlinery. Odwiedziliśmy fabrykę w Charleston

Biznes i przemysł

Tak Boeing produkuje Dreamlinery. Odwiedziliśmy fabrykę w Charleston

Mateusz Kieruzal 31 maja 2023

Boeing prognozuje mniej dostaw MAX-ów. Wykryto nową wadę

Biznes i przemysł

Comair pozywa Boeinga za fałszerstwa przy B737 MAX

Biznes i przemysł

Comair pozywa Boeinga za fałszerstwa przy B737 MAX

Mateusz Kieruzal 14 lutego 2023

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Boeing zwiększy produkcję Dreamlinerów

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy produkcję Dreamlinerów

Mateusz Kieruzal 01 czerwca 2023

Tak Boeing produkuje Dreamlinery. Odwiedziliśmy fabrykę w Charleston

Biznes i przemysł

Boeing rozszerza loty testowe samolotów ecoDemonstrator

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5