Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Boeing kontynuuje prace nad wersją 797. „Robimy duże postępy"


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-03-23 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Boeing kontynuuje prace nad wersją 797. „Robimy duże postępy"
fot. Boeing Media
Nowy Boeing 797 ma być skuteczną odpowiedzią na Airbusy A330neo i A321XLR – informuje serwis "Aviation Week". Producent z Chicago kontynuuje prace nad odrzutowcem, który pomieści na pokład od 250 do 275 pasażerów, a jego zasięg wyniesie ponad 8046 km.
Boeing jeszcze w 2018 roku przeprowadził własne badanie rynku dla linii lotniczych i firm leasingowych. Wyniki sugerowały bardziej kompaktowy samolot podstawowej wersji z najwyżej 225 miejscami na pokładzie. Producenta z Chicago nie stać jednak aktualnie na zupełnie nową rodzinę odrzutowców.

Dwaj najwięksi przewoźnicy powietrzni Stanów Zjednoczonych – American Airlines i United Airlines, nie czekając na plany rodzimej firmy, zamówiły w 2019 roku po 50 samolotów A321XLR. Stracony czas można jeszcze nadrobić. Pod warunkami, że boeing 797 będzie dostępny na rynku do 2027 roku, a linie lotnicze będą nadal polegać na kompaktowych odrzutowcach dalekiego zasięgu.

– Robimy naprawdę duże postępy w rozwoju naszej technologii projektowania i produkcji, więc kiedy nadejdzie odpowiedni czas, będziemy gotowi zaoferować naprawdę zróżnicowany produkt – zapowiadał w styczniu David Calhoun, prezes Boeinga. – Utopienie 15 mld dolarów na opracowanie pogromcy A330neo jest jak łupanie orzecha hutniczym młotem - tonował zdecydowanie nastroje Sash Tusa, analityk branżowy, przypominając o jak na razie ograniczonym sukcesie sprzedażowym samolotu producenta z Tuluzy. Niemniej A321XLR zyskuje coraz szersze grono nabywców, co budzi niewątpliwą zazdrość oraz obawy Boeinga, w których więcej pisaliśmy w TYM TEKŚCIE.

Boeing 797 ma być nośnikiem technologii dla nowych generacji odrzutowców i utorować drogę następcy wersji 737 MAX. Nowy samolot określany był wewnętrznie jako NMA (ang. new middle-of-market airplane). Zgodnie z nazwą jest przeznaczony do obsługi ekonomicznych przelotów na średnich odległościach, np. z Chicago do Berlina czy z Nowego Jorku do Los Angeles. Jednostka ma się cechować owalnym kadłubem i poświęcać mniej miejsca na bagaż na rzecz większej przestrzeni dla pasażerów. Pozwoli to zaoszczędzić na ciężarze i zużyciu paliwa, co przełoży się na niemal 40 proc. mniej kosztów podróży w porównaniu do wąskokadłubowego 757 i szerokokadłubowego 767 – innych maszyn dalekiego zasięgu producenta z Chicago. Więcej o tym pisaliśmy w TYM TEKŚCIE

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Firma z Florydy zamówiła 24 boeingi 737-8 z opcją na kolejne 60

Biznes i przemysł

Firma z Florydy zamówiła 24 boeingi 737-8 z opcją na kolejne 60

Rafał Dybiński 14 marca 2021

Boeing: Zamówienia netto na plusie po raz pierwszy od ponad roku

Biznes i przemysł

Boeing: Zamówienia netto na plusie po raz pierwszy od ponad roku

Emilia Derewienko 10 marca 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5