Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing chce ułatwień w certyfikacji nowych B737 MAX

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing chce ułatwień w certyfikacji nowych B737 MAX
fot. Boeing
Federalna Administacja Lotnictwa stała się adresatem wniosku Boeinga, który prosi amerykańskiego regulatora o uzyskanie zwolnienia ze szczególnych wymogów certyfikacyjnych nowych wariantów wąskokadłubowego B737 MAX. Producent samolotów uważa, że spełnienie „wyśrubowanych” standardów regulacyjnych jest niemożliwe.

Najmniejszy i największy model następcy B737-800NG miałyby być certyfikowane już w 2022 roku, lecz opóźnienie certyfikacyjne nowych wariantów boeinga 737 MAX związane jest z problemami jakości produkcyjnej, których autorem jest sam lotniczy koncern. Efektem „incydentu” ze stycznia 2024 roku jest zmiana podejścia amerykańskiego regulatora do Boeinga, który stracił prawo do autocertyfikacji wielu podzespołów nowych samolotów, skazując się na zwiększoną kontrolę ze strony Federalnej Administracji Lotnictwa.

Boeing zakładał, że zmiany w kierownictwie i pogłębiona kontrola procesów produkcyjnych pozwolą na certyfikację B737 MAX 7 i 10 w tym roku, lecz uzyskanie certyfikatu może znów zostać odłożone w czasie, gdyż producent zmaga się z problemami spełnienia „zaostrzonych standardów regulacyjnych” w związku ze zmianą klasyfikacji procesu certyfikacyjnego. Producent samolotów chce, aby Federalna Administracja Lotnictwa wydała tymczasowe zwolnienie regulacyjne dotyczące systemu tłumienia odchylenia zapobiegającego przeciągnięciu w nowych samolotach.

Z upublicznionego za pośrednictwem amerykańskich kanałów rządowych wniosku wynika, że zwolnienia certyfikacyjne ułatwiłyby wdrożenie planowanej aktualizacji systemu kąta natarcia we wszystkich modelach B737 MAX. Boeing podkreśla krytyczność uzyskania ułatwień w celu przyspieszenia harmonogramu certyfikacji opóźnionych modeli samolotów o wąskim kadłubie.

Tłumik odchylenia bocznego zarządzający przeciągnięciem, czyli elektroniczny system odpowiedzialny za ostrzeganie przed przeciągnięciem, identyfikację i tłumienie odchylenia, już wcześniej został objęty jednym wyłączeniem certyfikacyjnym. Wcześniejszy wniosek dotyczył zjawisk, takich jak wyładowania atmosferyczne i promieniowanie, podczas gdy obecny wniosek skupia się na holistycznej funkcjonalności systemu i prawdopodobieństwa wystąpienia awarii.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Mateusz Kieruzal 15 czerwca 2025

Katastrofy B737 MAX. Boeing uniknie odpowiedzialności karnej

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Mateusz Kieruzal 23 maja 2025

Zobacz również:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Biznes i przemysł

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2025

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Mateusz Kieruzal 15 czerwca 2025

Katastrofy B737 MAX. Boeing uniknie odpowiedzialności karnej

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Biznes i przemysł

Stabilizacja produkcji B737 MAX

Mateusz Kieruzal 23 maja 2025

Zobacz również:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Biznes i przemysł

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2025

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij