Modernizacja połączenia kolejowego między centrum Krakowa a lotniskiem Balice dobiega końca. Jednak mimo zapowiedzi, że linia będzie dwutorowa, część torowiska powstanie najprawdopodobniej dopiero w przyszłym roku.
Połączenie kolejowe między centrum Krakowa a Balicami ruszy już we wrześniu. Mimo wielu zapowiedzi Polskich Linii Kolejowych o tym, że cały odcinek między Balicami a Krakowem będzie dwutorowy, na części trasy pociągi będą musiały korzystać tylko z jednego toru i mijać się wahadłowo. Wszystko ze względu na fakt, iż fragment ten realizowany miał być przy okazji innej inwestycji. Tej, przy okazji wykonywania której firma budowlana odpowiedzialna za jej ukończenie – zbankrutowała.
Chodzi o fragment od Mydlnik w kierunku ul. Zielony Most, który liczy ponad kilometr. To fragment, który miał być wykonany przy okazji remontu trasy kolejowej między Krakowem a Katowicami. Obie inwestycje, czyli remont trasy między Krakowem a Katowicami i między Krakowem a Balicami, miały zostać ukończone w drugiej połowie 2015 roku. W przypadku tej pierwszej trasy, na jej dokończenie trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. Ile – nie do końca wiadomo, choć PKP PLK liczy na ukończenie inwestycji do końca 2018 roku.
Kwestia jednego toru na ponad kilometrowym fragmencie trasy ma jednak nie mieć wpływu na przejezdność trasy. Pociągi będą ją pokonywały co pół godziny. Sam przejazd z centrum miasta do lotniska ma potrwać 18 minut. Pociągi będą pokonywały trasę przy dwukrotnie większej prędkości niż wcześniej, a bilet z centrum Krakowa do Balic (bądź w drugą stronę) ma kosztować 8 zł.
Interesuje Cię tematyka lotnicza? ZDG TOR zaprasza na pierwsze
Forum Lotnicze, które odbędzie się 10 września w Warszawie.