ASL Aviation Holdings DAC (ASL) poinformowało o zamówieniu na kolejne frachtowce od Boeinga. Najnowsza umowa obejmuje zakup 10 samolotów B737-800BCF wraz 10 opcjami na samoloty tego typu. Zgodnie z zamówieniem z Paris Air Show 2019 liczba łącznie zamówionych przez ASL maszyn wzrasta obecnie do 30.
Pierwszy samolot 737-800BCF dla ASL z paryskiego zamówienia został dostarczony i wszedł do służby w styczniu 2021 r. w spółce ASL Airlines France. Do tej pory do grupy linii ASL Airlines trafiło 12 takich maszyn. Według informacji ASL następne cztery maszyny są obecnie w trakcie przebudowy do wersji BCF (Boeing Converted Freighter).
– To nowe zamówienie jest ważnym elementem naszego programu odnowy floty i cieszymy się, że możemy rozszerzyć naszą współpracę z Boeingiem na model 737-800BCF, który oferuje większą niezawodność i osiągi, a niższe spalanie paliwa zmniejsza nasz wpływ na środowisko. Jest to bardzo ważne dla ASL jako grupy lotniczej zaangażowanej w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju lotnictwa – powiedział Andrew Dave, dyrektor generalny ASL Aviation Holdings.
W 2021 roku linie lotnicze ASL przetransportowały 960 tys. ton ładunków na całym świecie w ramach lotów ACMI dla klientów oraz własnych regularnych rejsów ASL. Samoloty 737-800BCF będą obsługiwane głównie przez europejskie linie lotnicze ASL i zostanie wprowadzony w celu spełnienia wymagań klientów ASL z branży ekspresowych przesyłek (FedEx). Tutaj warto wspomnieć także o Amazon Air, który otworzył swoje pierwsze regionalne centrum frachtu lotniczego w Europie na lotnisku w Lipsku (Leipzig-Halle). Gigant e-commerce poinformował, że w celu rozpoczęcia działalności w swoim pierwszym regionalnym hubie lotniczym w Europie, wydzierżawił dwa boeingi B737-800. "Europejskie" samoloty są obsługiwane przez ASL Airlines Ireland w imieniu Amazon Air w Europie.
B737-800BCF, który zadebiutował na Le Bourget w 2019 r., to jeden z najnowszych produktów cargo Boeinga. Łącznie producentowi udało się dotąd zebrać zamówienia na nieco ponad 230 samolotów 737-800BCF od 19 podmiotów. B738 BCF jest do 15 proc. oszczędniejszy i ma niższą emisję CO2 niż 737-400SF. Maszyny te mogą zabrać na pokład do 23,9 ton ładunków oraz mają zasięg 3750 km. Modyfikacje związane z przebudową samolotu z wersji pasażerskiej na towarową obejmujące m.in. instalacje głównego pokładu cargo, systemu obsługi ładunku, drzwi oraz miejsc dla czterech dodatkowych osób załogi, prowadzone są w zakładach Boeing Shanghai Aviation Services, Taikoo (Shandong) Aircraft Engineering w Chinach, w Cooperativa Autogestionaria de Servicios Aeroindustriales (COOPESA) w Kostaryce, a od pewnego czasu także w London Gatwick MRO w Wielkiej Brytanii.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.