Partnerzy serwisu:
PRAWO I POLITYKA

An-124 Wołga-Dniepr dalej uziemiony w Toronto

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-06-2022
Ostatnia modyfikacja:
28-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
An-124 Wołga-Dniepr dalej uziemiony w Toronto
fot. Piotr Bożyk
Antonow An-124 rosyjskich frachtowych linii lotniczych Wołga-Dniepr w dalszym ciągu jest uziemiony i stoi zaparkowany na płycie postojowej na lotnisku Pearson w Toronto. Lotnisko każdy dzień postoju szacuje na tysiąc dolarów. Do tej pory rachunek za postój wynosi ponad 100 tys. dolarów. Rzecznik lotniska nie potwierdził, czy do tej pory uiszczono jakiekolwiek opłaty parkingowe.

Samolot nie może wystartować od 27 lutego po tym, jak kanadyjski minister transportu, Omar Alghabra, ogłosił zamknięcie kanadyjskiej przestrzeni powietrznej dla wszystkich rosyjskich samolotów. Blokada nieba północnoamerykańskiego państwa jest spowodowana atakiem zbrojnym Rosji na Ukrainę.

Standardowe stawki za parkowanie samolotów na lotnisku Toronto-Pearson wynoszą 1065,60 dolarów amerykańskich za dobę, co daje 0,74 dolara za minutę. Antonow An-124 rosyjskiego przewoźnika czeka na wydanie pozwolenia na odlot z Kanady od 27 lutego. Aktualnie opłata za parkowanie Antonowa An-124 wynosi 102 298 dolarów i nie ma jasnych wskazówek, kiedy samolot może zostać dopuszczony do startu.

Władze w Kanadzie nalegały, aby zakaz przestrzeni powietrznej utrzymał się w dającej się przewidzieć przyszłości. – Samolot nie może odlecieć z kanadyjskiej terytorialnej przestrzeni powietrznej, ponieważ byłoby to naruszeniem NOTAM-u. Ten ostatni pozostaje na swoim miejscu i nie ma obecnie planów wprowadzania poprawek lub zmian – powiedział Hicham Ayoun, rzecznik Ministerstwa Transportu Kanady.

Ayoun dodał, że An-124 jest obecnie jedynym samolotem objętym federalnym zakazem wlotu i przebywania w Kanadzie rosyjskich samolotów. Restrykcja dotyczy samolotów będących własnością lub zarejestrowanych w Rosji, a także samolotów „wyczarterowanych, wydzierżawionych, eksploatowanych lub w inny sposób kontrolowanych” przez osobę powiązaną z Federacją Rosyjską lub rosyjską korporację czy prywatny podmiot.

An-124 dostarczał testy na COVID

Większość latających wciąż An-124 jest własnością rosyjskiego giganta towarowego Wołga-Dniepr, którego siedziba mieści się w Uljanowsku w Rosji. Antonow An-124, który wylądował w Toronto w niedzielę, 27 lutego, przewoził zaopatrzenie medyczne zamówione przez kanadyjski rząd.

Samolot dostarczający szybkie testy na koronawirusa, zamówione z Chin przez rząd z Ottawy, wylądował w sobotę 27 lutego o godzinie 7:00 czasu lokalnego. An-124 o numerze rejestracyjnym RA-82078, realizujący lot o numerze VI5854, wystartował z nieujawnionego lotniska w Chinach, zatrzymując się na tankowanie w Chabarowsku na dalekim wschodzie Rosji oraz w Anchorage na Alasce, przed przylotem do Toronto.

W marcu linie lotnicze Wołga-Dniepr ujawniły, że pracują nad rozwiązaniem, które pozwoli odzyskać samolot, ale to najwyraźniej nie doszło do skutku. Rzecznik lotniska Toronto-Pearson potwierdził, że samolot jest przechowywany w „bezpiecznej lokalizacji” i nie skomentował, czy do tej pory uiszczono jakiekolwiek opłaty parkingowe.

Wołga-Dniepr RA-82078

Frachtowiec, o którym mowa, to 26-letni Antonow An-124, zarejestrowany jako RA- 82078. Maszyna została dostarczona rosyjskiemu przewoźnikowi w 1996 roku i jest jedną z dwunastu An-124 we flocie Wołgi-Dniepr. Dane z FlightRadar24 pokazują, że RA-82078 został ponownie włączony do służby około tydzień wcześniej, zanim został zatrzymany w Kanadzie. Gigant cargo przez pięć miesięcy był wyłączony z eksploatacji zanim powrócił do działalności 21 lutego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

An-225 Mrija: Budowa się nie zaczęła, trwają prace projektowe

Biznes i przemysł

An-225 Mrija: Budowa się nie zaczęła, trwają prace projektowe

Łukasz Malinowski 08 listopada 2022

Nagle ożył ruch kolejowy z Korei Północnej do Rosji

Prawo i polityka

Air Moldova pod nadzorem. Problemy z Rosją w tle

Prawo i polityka

Air Moldova pod nadzorem. Problemy z Rosją w tle

Mateusz Kieruzal 05 listopada 2022

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Ił-76 Wołgi-Dniepr wylądował na Antarktydzie

Biznes i przemysł

Ił-76 Wołgi-Dniepr wylądował na Antarktydzie

Mateusz Kieruzal 14 listopada 2022

Wołga-Dniepr zwolniła 200 pilotów latających boeingami

Biznes i przemysł

Moskwa wybiera linie Wołga-Dniepr do przewozu krytycznego cargo

Prawo i polityka

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

An-225 Mrija: Budowa się nie zaczęła, trwają prace projektowe

Biznes i przemysł

An-225 Mrija: Budowa się nie zaczęła, trwają prace projektowe

Łukasz Malinowski 08 listopada 2022

Nagle ożył ruch kolejowy z Korei Północnej do Rosji

Prawo i polityka

Air Moldova pod nadzorem. Problemy z Rosją w tle

Prawo i polityka

Air Moldova pod nadzorem. Problemy z Rosją w tle

Mateusz Kieruzal 05 listopada 2022

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Ił-76 Wołgi-Dniepr wylądował na Antarktydzie

Biznes i przemysł

Ił-76 Wołgi-Dniepr wylądował na Antarktydzie

Mateusz Kieruzal 14 listopada 2022

Wołga-Dniepr zwolniła 200 pilotów latających boeingami

Biznes i przemysł

Moskwa wybiera linie Wołga-Dniepr do przewozu krytycznego cargo

Prawo i polityka

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5