Partner serwisu
Prawo i polityka

An-124 Rusłan linii Volga-Dnepr zatrzymany w Toronto

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-03-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
An-124 Rusłan linii Volga-Dnepr zatrzymany w Toronto
fot. Piotr Bożyk
Samolot transportowy Antonov An-124, należący do rosyjskich linii cargo Volga-Dnepr, przewożący zestawy testowe na COVID-19, które zostały wcześniej zamówione przez rząd Kanady, został zatrzymany na lotnisku Pearson w Toronto, w ramach obowiązywania międzynarodowych sankcji nałożonych na Rosję po jej inwazji militarnej na Ukrainę.

Samolot, który jest własnością rosyjskiej linii cargo, jest uziemiony od 28 lutego, po tym jak zakazy lotów nałożone przez kraje Zachodu zakłóciły przemieszczanie się rosyjskich samolotów, czy to z pasażerami czy z ładunkami, przez przestrzeń powietrzną Kanady, UE oraz Stanów Zjednoczonych.

Przyleciał z transportem medycznym z Chin

Większość latających wciąż An-124 jest własnością rosyjskiego giganta towarowego Volga-Dnepr, którego siedziba mieści się w Uljanowsku w Rosji. Antonow An-124, który wylądował w Toronto w niedzielę, 27 lutego, przewoził zaopatrzenie medyczne zamówione przez kanadyjski rząd.

Samolot dostarczający szybkie testy na koronawirusa, zamówione przez rząd z Ottawy z Chin, wylądował w sobotę 27 lutego o godzinie 7:00 czasu lokalnego. An-124 o numerze rejestracyjnym RA-82078, realizujący lot o numerze VI5854, wystartował z nieujawnionego lotniska w Chinach, zatrzymując się na tankowanie w Chabarowsku na dalekim wschodzie Rosji oraz w Anchorage na Alasce, przed przylotem do Toronto.

Później tego samego dnia minister transportu Omar Alghabra ogłosił, że kanadyjskie niebo będzie niedostępne dla przewoźników z Rosji, a zamknięcie przestrzeni powietrznej nastąpiło natychmiastowo.
Aby ponownie wzbić się w przestworza, wymagane będzie otrzymanie specjalnego zwolnienia. Kanada zmieni dostawy 11 ładunków szybkich testów, które miały zostać dostarczone rosyjskimi odrzutowcami transportowymi.

"Brat" An-225 Mrija

„Rusłan” to duży, strategiczny, czterosilnikowy samolot transportowy, który został zaprojektowany w latach 80. przez biuro projektowe Antonow w ukraińskiej SRR, a następnie części Związku Radzieckiego (ZSRR). An-124 jest najcięższym na świecie samolotem towarowym produkowanym o masie całkowitej i najcięższym samolotem transportowym, ustępującym jedynie zniszczonemu Antonowowi An-225 Mrija (znacznie powiększona konstrukcja oparta na An-124). "Rusłan" pozostaje największym wojskowym samolotem transportowym w służbie. Głównym projektantem An-124 (i An-225) był Wiktor Tołmaczew.

W sierpniu 2014 roku poinformowano, że plany wznowienia wspólnej produkcji Antonowa An-124 zostały odłożone na półkę z powodu trwających napięć politycznych między Rosją a Ukrainą. Jedynym pozostałym zakładem produkcyjnym jest rosyjski Aviastar-SP w Uljanowsku. Różni operatorzy An-124 prowadzą dyskusje na temat certyfikacji ciągłej zdatności do lotu poszczególnych samolotów An-124. Pierwotny projektant An-124 jest odpowiedzialny za zarządzanie procesem certyfikacji, ale konflikty rosyjsko-ukraińskie utrudniają zarządzanie tym procesem.

Wyprodukowano 55 takich samolotów, a mniej niż połowa jest nadal w użyciu. Cechą charakterystyczną jest ładowanie przewożonych towarów od przodu. Samoloty mogą przewozić w trakcie jednego lotu ponad 150 tys. kilogramów. Piloci latający "Rusłanem" stwierdzili, że An-124 jest lekki w sterowaniu i łatwy w obsłudze jak na samolot tej wielkości.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Pasażer i linie lotnicze

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Mateusz Kieruzal 16 września 2023

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

ATR liczy na rozwój w Korei Południowej

Biznes i przemysł

ATR liczy na rozwój w Korei Południowej

Mateusz Kieruzal 16 września 2023

Zobacz również:

Rosja: Awaryjne lądowanie w polu A320 linii Ural Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Rosja: Awaryjne lądowanie w polu A320 linii Ural Airlines

Rafał Dybiński 12 września 2023

Pozostałe z wątku:

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Pasażer i linie lotnicze

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Mateusz Kieruzal 16 września 2023

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

ATR liczy na rozwój w Korei Południowej

Biznes i przemysł

ATR liczy na rozwój w Korei Południowej

Mateusz Kieruzal 16 września 2023

Zobacz również:

Rosja: Awaryjne lądowanie w polu A320 linii Ural Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Rosja: Awaryjne lądowanie w polu A320 linii Ural Airlines

Rafał Dybiński 12 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5