Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

American poleci z prędkością naddźwiękową i zamawia 20 maszyn od Boom Supersonic


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2022-08-17 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

American poleci z prędkością naddźwiękową i zamawia 20 maszyn od Boom Supersonic
Fot. Boom Supersonic
American poleci z prędkością naddźwiękową i zamawia 20 maszyn od Boom Supersonic
American poleci z prędkością naddźwiękową i zamawia 20 maszyn od Boom Supersonic
American poleci z prędkością naddźwiękową i zamawia 20 maszyn od Boom Supersonic
American poleci z prędkością naddźwiękową i zamawia 20 maszyn od Boom Supersonic
American poleci z prędkością naddźwiękową i zamawia 20 maszyn od Boom Supersonic
American poleci z prędkością naddźwiękową i zamawia 20 maszyn od Boom Supersonic
American poleci z prędkością naddźwiękową i zamawia 20 maszyn od Boom Supersonic
American Airlines i Boom Supersonic ogłosiły we wtorek (16 sierpnia) porozumienie dotyczące zakupu do 20 samolotów Overture, z opcją na dodatkowych 40 maszyna. American wpłacił także bezzwrotny depozyt na pierwsze 20 samolotów. Overture ma przewozić pasażerów z prędkością ponad dwukrotnie większą niż dzisiejsze najszybsze samoloty komercyjne.
American także wybiera Overture

Samolot Overture od Boom Supersonic wprowadziłby nową ważną przewagę prędkości do floty American Airlines. Zgodnie z warunkami umowy, Boom musi spełnić standardowe w branży wymagania dotyczące eksploatacji, wydajności i bezpieczeństwa, a także inne zwyczajowe warunki linii American przed dostarczeniem jakichkolwiek samolotów Overture.

- Patrząc w przyszłość, podróże ponaddźwiękowe będą ważnym elementem naszej zdolności do dostarczania tego typu usług dla naszych klientów. Jesteśmy podekscytowani tym, jak Boom ukształtuje przyszłość podróży zarówno dla naszej firmy, jak i naszych pasażerów - powiedział Derek Kerr, dyrektor finansowy American.

Overture ma zabierać na pokład od 65 do 88 pasażerów, a jego długość całkowita ma wynosić 62,5 m. Zasięg maszyny to 7871 km (4250 mil morskich), maksymalny pułap wyniesie 18288 m (60 tys. stóp) a prędkość przelotowa 1,7 Mach (2082 km/h). Zoptymalizowany pod kątem szybkości, bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju, Overture jest również projektowany tak, aby latać na ponad 600 trasach na całym świecie w czasie o połowę krótszym. Lot z Miami do Londynu w niespełna pięć godzin, a z Los Angeles do Honolulu w trzy godziny to jedne z wielu możliwości. Samolot ma spełniać normy hałasowe zawarte w dokumencie ICAO Chapter 14 / FAA Stage 5.

- Jesteśmy dumni, że możemy podzielić się z American Airlines naszą wizją bardziej połączonego i zrównoważonego świata. Wierzymy, że Overture może pomóc American pogłębić przewagę konkurencyjną w zakresie sieci, lojalności i ogólnych preferencji linii lotniczych dzięki korzyściom wynikającym ze skrócenia czasu podróży o połowę - powiedział Blake Scholl, założyciel i dyrektor generalny Boom.

W lipcu Boom ujawnił ostateczny projekt produkcyjny Overture, który ma zostać wprowadzony na rynek w 2025 r. i przewieźć pierwszych pasażerów do 2029 r.

Boom Supersonic

Skonstruowany przez firmy Dassault Systèmes i Boom Supersonic odrzutowiec stanie się najszybszym samolotem pasażerskim poruszającym się z prędkością 1,7 Macha. Przy takich osiągach, czas podróży z Nowego Jorku do Londynu potrwa 3 godziny i 35 minut, a z Tokio do San Francisco 6 godzin. Na pokład maszyna zabierze 65-80 pasażerów i ma być zasilana w 100 proc. Zasięg samolotu wyznaczono na 4250 mil morskich czyli 7871 km.

Firma Dassault Systèmes ogłosiła w 2019 r., że firma Boom Supersonic wdrożyła platformę 3Dexperience, aby przyspieszyć prace nad jednostką Overture, która popularyzuje i komercjalizuje loty z prędkościami naddźwiękowymi. Firma Boom Supersonic wdrożyła bazujące na platformie 3Dexperience rozwiązanie branżowe Dassault Systèmes o nazwie „Reinvent the Sky”, które ma za zadanie wspierać procesy projektowe od fazy koncepcyjnej po produkcję i certyfikację. Zastosowanie tego rozwiązania pozwala Boom Supersonic skrócić o połowę czas prac nad pierwszym prototypem, a także podnieść jakość produktu dzięki redukcji złożoności programu, kosztów i zużycia zasobów oraz poprawie efektywności. Wszystko to dodatkowo usuwa bariery utrudniające wejście na rynek.

Portfel zamówień Overture, obejmujący zakup i opcje od American Airlines, United Airlines i Japan Airlines, wynosi 130 samolotów. Boom współpracuje z takżę z firmą Northrop Grumman w zakresie specjalnych i wojskowych zastosowań Overture. Wśród dostawców i partnerów współpracujących z Boomem przy programie Overture są Collins Aerospace, Eaton, Safran Landing Systems, Rolls-Royce, United States Air Force, American Express, Climeworks i AWS.

Boom Supersonic pracował także nad naddźwiękowym odrzutowcem XB-1. Producent stworzył maszynę, która docelowo ma latać z prędkością aż 2,2 Macha, czyli to nieco ponad 2,5 tys. km/h. XB-1 obecnie kończy trwający, szeroko zakrojony program testów naziemnych, zanim jeszcze w tym roku wyruszy do Mojave w Kalifornii do prób w locie. XB-1 to samolot, który został wykonany ze specjalnego kompozytu węglowego. To właśnie dzięki temu rozwiązaniu będzie w stanie osiągać tak duże prędkości. Samolot ma 22 metry długości i został po raz pierwszy zaprezentowany przez Boom Supersonic w październiku 2019 r.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
American Airlines odebrały pierwszego Dreamlinera po wznowieniu dostaw

Biznes i przemysł

American Airlines odebrały pierwszego Dreamlinera po wznowieniu dostaw

Rafał Dybiński 11 sierpnia 2022

American Airlines inwestują w silniki wodorowo-elektryczne i rozwój ZeroAvia

Biznes i przemysł

American Airlines inwestują w silniki wodorowo-elektryczne i rozwój ZeroAvia

Rafał Dybiński 04 sierpnia 2022

Amerykańskie linie straciły 5 mld dolarów w pierwszym kwartale

Biznes i przemysł

Amerykańskie linie straciły 5 mld dolarów w pierwszym kwartale

Mateusz Kieruzal 14 czerwca 2022

 

Zostały dwa tygodnie. Kolej czeka na KPO

Prawo i polityka

Zostały dwa tygodnie. Kolej czeka na KPO

22 września 2022

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

Pasażer i linie lotnicze

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

22 września 2022

Wizz Air wraca na łódzkie lotnisko!

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air wraca na łódzkie lotnisko!

22 września 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5