American Airlines (AA) poszerza swoje portfolio usług premium, prezentując airbusa A321XLR, który już od 18 grudnia będzie obsługiwał wybrane trasy krajowe i międzynarodowe. Na pokład nowe maszyny linii AA zabiorą 155 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży.
W ramach wdrażania nowego samolotu do floty, pasażerowie będą mogli skorzystać z jeszcze wygodniejszej i bardziej luksusowej opcji podróży po USA, a bilety na lot inaugurujący 18 grudnia (AA 003) z Nowego Jorku (JFK) do Los Angeles (LAX) — są już dostępne na stronie aa.com oraz w aplikacji mobilnej amerykańskiej linii.
- Zaprojektowany z myślą o długich podróżach, zapewniający komfort i styl, airbus A321XLR to dla American Airlines ogromny krok naprzód. Jesteśmy dumni, że jako pierwsza amerykańska linia powitaliśmy tą wersję rodziny A320neo. Niezależnie od tego, czy pasażerowie lecą z wybrzeża na wybrzeże, czy za ocean, nasz najnowszy samolot to dowód na nasze zaangażowanie w zapewnianie wysokiej klasy doświadczenia naszego pasażera - powiedziała Heather Garboden, wiceprezes ds. obsługi klienta w American Airlines.
Pierwszy egzemplarz A321XLR dotarł do American Airlines 22 października, bezpośrednio z hamburskiej linii montażu końcowego Airbusa. Na pokład nowe maszyny zabiorą 155 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży: 20 w klasie biznes (1-1), 12 w klasie premium (2-2) oraz 123 w ekonomicznej (3-3). Więcej na temat samej kabiny pisaliśmy w artykule „
American Airlines pokazały w Hamburgu wnętrza A321XLR”.
Komfort i luksus na każdym krokuPodróżującym na trasach krajowych i międzynarodowych, A321XLR zaoferuje wyższy standard dzięki fotelom Flagship Suite. Te innowacyjne siedzenia można rozłożyć do pozycji leżącej, zapewniając prywatność i komfort podczas długich lotów. Fotele wyposażone są w drzwi zapewniające intymność, osobistą przestrzeń do przechowywania, bezprzewodową ładowarkę, tacę na koktajle i lampkę do czytania.
W ramach usług Flagship Suite pasażerowie mogą skorzystać z priorytetowej odprawy, kontroli bezpieczeństwa, wejścia na pokład oraz obsługi bagażu, a także doświadczyć ekskluzywnej atmosfery w Greenwich Lounge na nowojorskim lotnisku JFK, gdzie serwowane są wykwintne dania i unikalne koktajle. Na pokładzie lotów z nowym samolotem pasażerowie mogą liczyć na wielodaniowe posiłki dopasowane do win wyróżnianych nagrodami, luksusowe zestawy kosmetyków oraz wygodny koc i poduszkę Ostrichpillow z dwustronnym materiałem chłodzącym.
Podróże na wyższy poziom w klasie Premium EconomyFotele klasy Premium Economy na pokładzie A321XLR wyróżniają się podwyższonym komfortem, w tym unikalnym zagłówkiem z skrzydłami, regulowanymi podpórkami na łydki i stopy, a także bezprzewodową ładowarką i rozszerzonym menu, w którym dostępne będą gorące dania. Pasażerowie otrzymają także zestaw kosmetyków premium oraz wygodny koc i poduszkę z włókna crepe (krepa).
Plany rozwoju i przyszłośćZ każdym kolejnym dostarczonym A321XLR, American Airlines planuje rozszerzenie oferowania tych samolotów na kolejnych trasach wewnętrznych. Drugim etapem będzie wprowadzenie samolotów A321XLR na trasach transatlantyckich. Portal Simple Flying ujawnił w sierpniu, że linie American tworzą bazę dla samolotów A321XLR na lotnisku JFK, a wewnętrzna notatka wskazuje, że rozpoczęto nabór „co najmniej 40” pilotów A321XLR. W tym samym dokumencie stwierdzono, że „rozpoczęcie lotów transatlantyckich przewiduje się na marzec 2026 r.”, nie podając jednak żadnych szczegółów dotyczących konkretnych miejsc docelowych.
Na razie linia podkreśla swoje zaangażowanie w dostarczanie pasażerom najwyższej klasy doświadczenia podróży, łącząc komfort, styl i nowoczesność.
Flota amerykańskiego przewoźnikaFlota American Airlines składa się z 1001 samolotów: 132 airbusów A319, 48 A320, 218 A321, 84 A321neo, jednego A321XLR, 303 boeingów B737-800, 81 B737-8 MAX, 47 B777-200, 20 B777-300ER, 37 B787-8 oraz 30 B787-9 Dreamliner.
Przewoźnik oczekuje na dostawę 302 samolotów: 96 airbusów A321neo, 49 A321XLR, 20 boeingów 737-8 MAX, 115 737-10 MAX oraz 22 B787-9.