Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airshow China 2022: COMAC zebrał zamówienia na 330 samolotów

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
11-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airshow China 2022: COMAC zebrał zamówienia na 330 samolotów
Fot. COMAC
Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) zabezpieczyła zamówienia na 330 samolotów, w tym 300 swoich nowych maszyn C919. Transakcje miały miejsce na targach Airshow China 2022, które odbywają się do niedzieli (13 listopada) w Zhuhai w południowej prowincji Guandong.

Firmy leasingowe podpisały zamówienia na zakup 300 nowych samolotów C919 i 30 samolotów ARJ21 od COMAC we wtorek (8 listopada) podczas trwającego Airshow China 2022 w Zhuhai w południowochińskiej prowincji Guangdong - przekazał producent redakcji Global Times.

Zamówienia zostały podpisane z kilkoma firmami leasingowymi m.in. China Development Bank Leasing, ICBC Leasing, CMB Financial Leasing, BOCOM Leasing, CCB Financial Leasing, SPDB Financial Leasing i Jiangsu Financial Leasing, gdzie pięć największych znich zakupiło po 50 samolotów C919, zgodnie z doniesieniami chińskich mediów.

Certyfikacja C919

Lokalnie opracowany samolot pasażerski C919 dopiero niedawno otrzymał certyfikat typu, po tym jak chiński regulator lotnictwa cywilnego, Civil Aviation Administration of China zatwierdził certyfikację samolotu we wrześniu br.

Pierwsze dostawy C919 mają się rozpocząć pod koniec roku, a jest to następstwem 11-letniego programu, który pozwala nowemu samolotowi konkurować z producentami jak Airbus i Boeing. Certyfikacja typu stanowiła również kamień milowy w zdolności Chin do uzyskania certyfikatu zdatności do lotu dużych samolotów pasażerskich zgodnie z międzynarodowymi wzorcami i standardami.  Pierwszy C919 ma trafić do linii China Eastern Airlines.

Informacyjnie o C919


COMAC C919 to dwusilnikowy odrzutowiec, który w zależności od konfiguracji będzie mógł pomieścić od 150 do niemal 200 pasażerów, a jego zasięg określono, w zależności od wersji, od 4 tys. do 5,5 tys. km. Będzie to także bezpośrednia konkurencja dla najpopularniejszych samolotów pasażerskich świata - boeinga 737 i airbusa A320. Maszyna będzie napędzana wyłącznie silnikami CFM International LEAP-1C. Firma planuje rozszerzyć projekt o nowe powiększone oraz pomniejszone warianty samolotu oraz wersje cargo i VIP. Do 2035 r. producent planuje zdobyć jedną trzecią udziałów w chińskim rynku samolotów wąskokadłubowych i jedną piątą w rynku światowym. Szacuje się, że w ciągu najbliższych 20 lat Chiny mogą odebrać około 5 tys. nowych samolotów o łącznej wartości 670 mld dolarów.

Od 2019 r. sześć odrzutowców C919 przeprowadziło serię testów naziemnych i lotniczych w takich miastach jak Szanghaj, Yanliang, Dongying i Nanchang. Na dzień września r. według FlightGlobal program C919 liczy 310 zamówień plus 47 opcji i 659 listów intencyjnych, czyli w sumie zobowiązania na 1014 samolotów.

ARJ to pierwszy samolot COMAC-a

ARJ21 to dwusilnikowy chiński odrzutowiec regionalny i zarazem pierwszy produkt chińskiej firmy Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC). W wariancie ARJ21-700 może on pomieścić do 90 pasażerów. Planowana jest także budowa większego wariantu -900, który będzie miał do 105 miejsc. Na razie jednak COMAC nie zdobył ani jednego zamówienia na większy wariant. Samoloty napędzają silniki General Electric CF34, które wzorem B717 czy MD-80 umieszczono w tylnej części kadłuba. Pierwotnie samolot miał wejść do służby już w 2006 r., ale producent miał duży problem ze zdobyciem chińskiej certyfikacji typu. Pierwszym użytkownikiem, w grudniu 2015 r., została linia Chengdu Airlines, która należy do COMAC-u i zamówiła 30 ARJ21-700. Do lipca br. przewoźnik otrzymał 14 maszyn tego typu. Samoloty są wykorzystywane na trasach z Chengdu do Pekinu, Szanghaju, Kantonu, Shenzen, Xi'an, Nankinu i Guiyang.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

COMAC planuje produkcję ponad 12 samolotów C919 miesięcznie

Biznes i przemysł

COMAC planuje produkcję ponad 12 samolotów C919 miesięcznie

Tomasz Śniedziewski 16 stycznia 2023

Ostatnie odbiory samolotu COMAC C919 przed dostawą w grudniu

Biznes i przemysł

Chiński COMAC C919 z certyfikatem typu

Biznes i przemysł

Chiński COMAC C919 z certyfikatem typu

Avgeek 02 października 2022

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

COMAC planuje produkcję ponad 12 samolotów C919 miesięcznie

Biznes i przemysł

COMAC planuje produkcję ponad 12 samolotów C919 miesięcznie

Tomasz Śniedziewski 16 stycznia 2023

Ostatnie odbiory samolotu COMAC C919 przed dostawą w grudniu

Biznes i przemysł

Chiński COMAC C919 z certyfikatem typu

Biznes i przemysł

Chiński COMAC C919 z certyfikatem typu

Avgeek 02 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5