Airbus sprzedał w lutym bieżącego roku 113 samolotów, w tym aż 50 wąskokadłubowych wersji A220, co potwierdza duży wzrost zainteresowania tym odrzutowcem. Europejski producent dostarczył w sumie 49 maszyn, które trafiły do 32 różnych klientów.
Wcześniej w styczniu sprzedano jedynie
36 samolotów i tylko wąskokadłubowych. Dostarczono natomiast 30 odrzutowców, które trafiły do 20 różnych klientów.
Sumując zamówienia i dostawy w 2022 roku Airbus sprzedał dotychczas 149 samolotów. Dostarczono z kolei 79 maszyn do 38 różnych klientów.
Największe zamówienie w lutym złożyły JetBlue Airways. Nowojorski przewoźnik zainwestował w trzydzieści odrzutowców wersji A220-300. Więcej o tym pisaliśmy w
TYM TEKŚCIE.
Jazeera Airways zainwestowały w dwadzieścia maszyn A320neo oraz osiem A321neo. Więcej o tym pisaliśmy z kolei w
TYM TEKŚCIE.
Ponadto dwadzieścia A220-300 wzmocni flotę Aviation Capital Group, a również dwadzieścia A321neo kupił anonimowy klient. Listę zamówień wąskokadłubowców uzupełniają trzy A321neo dla Kuwait Airways, a także dwa dla Aer Lingus.
Na siedem frachtowców A350F zdecydowały się Singapore Airlines, a trzy szerokokadłubowce A330-900 dołączą jeszcze do floty narodowego przewoźnika Kuwejtu.
Analizując dokładnie dostawy jeden odrzutowiec A220-100 trafił do Delta Air Lines, a kolejne odrzutowce wersji A220-300 wzmocniły floty łotewskiej airBaltic, Air France i Breeze Airways.
Dwa A319neo odebrały China Southern Airlines.
Dwa A320neo trafiły do China Express Airlines, a po jednym kolejno do Viva Air, Saudii, SAS, Tunisair, Iberii, Indigo, Smartavii, Sichuan Airlines, Flynas, Avolon, China Eastern Airlines i Air China.
Dwa A321neo odebrały natomiast American Airlines, Air China, China Southern Airlines i Viva Aerobus, a po jednym Aercap, Indigo, Scoot, Uzbekistan Airways, China Airlines, Ural Airlines, S7 Airlines, Lufthansa, Salam Air, a także Pegasus Airlines.
W przypadku szerokokadłubowców jeden A330-100 trafił do DGA, a po jednym większej wersji A330-900 wzmocniły flotę
Starlux Airlines i Delta Air Lines. Pojedyncze egzemplarze A350-900 odebrały Japan Airlines, Aerofłot, Turkish Airlines, China Eastern Airlines oraz Iberia. Jedyny odrzutowiec nieznacznie większej wersji A350-1000 odebrały wreszcie British Airways.