Airbus sprzedał w czerwcu bieżącego roku aż 401 samolotów, w tym 387 maszyn z rodziny A320. Europejski producent dostarczył w sumie 46 odrzutowców, które trafiły do 30 różnych klientów.
Już cztery szerokokadłubowe samoloty A350-900, które były przeznaczone dla linii lotniczych Aerofłot, nie zostały odebrane z powodu międzynarodowych sankcji nałożonych na Rosję po agresji w Ukrainie.
Sumując zamówienia i dostawy w całym bieżącym roku, Airbus sprzedał dotychczas 843 samoloty. Dostarczono z kolei 343 maszyny do 62 różnych przewoźników i leasingodawców.
Kluczowy chiński rynek
Najważniejsza umowa w lipcu została zawarta z czterema największymi liniami lotniczymi z Chin.
Przewoźnicy z Państwa Środka wzmocnią swoje floty 196 odrzutowcami wersji A321neo, 82 wersji A320neo, a także czternastoma A319neo.
Kolejnych 39 samolotów A321neo zamówiły w sumie
linie lotnicze LATAM z Chile i Brazylii, American Airlines, Spirit Airlines i Jet2, a także jeden anonimowy klient. Największa wersja z rodziny maszyn A320neo stanowiła w sumie 57 proc. wszystkich lipcowych zamówień.
Ponadto
56 nowych odrzutowców A320neo trafi do brytyjskich linii lotniczych easyJet, natomiast
dwanaście wersji A220-300 dołączy do floty Delta Air Lines. Listę lipcowych zamówień uzupełniły
dwa szerokokadłubowe airbusy A350-900, które zyskają malowanie linii lotniczych Turkish Airlines.
Wizz Air i Turkish Airlines odebrały najwięcej maszyn
W siódmym miesiącu bieżącego roku klienci odebrali pięć odrzutowców A220-300.
Dwa wzmocniły flotę Air France, a po jednej maszynie tej wersji trafiło do linii lotniczych Breeze Airways, JetBlue Airways i Air Canada. Jeden anonimowy odbiorca zyskał z kolei samolot A319neo.
Najwięcej dostaw było oczywiście maszyn z rodziny A320neo. Dwa samoloty tej wersji trafiły do Eurowings, a po jednym odebrały Cebu Pacific, China Eastern Airlines, Flyadeal, Guizhou Airlines, Huaxia Airlines, Indigo, Qingdao Airlines, SAS, Spirit Airlines, Spring Airlines i Tigerair Taiwan.
Kolejnych pięć odrzutowców A321neo zyskało malowanie Wizz Air, dwa Air Transat i Delta Air Lines, a pojedyncze egzemplarze Aegean Airlines, Air Busan, Air China, American Airlines, JetBlue Airways, JetSmart, Jetstar Airways, Pegasus Airlines, Turkish Airlines, Viva Aerobus i Volaris.
Ponadto trzy szerokokadłubowe A350-900 odebrały linie lotnicze Turkish Airlines, a dwie maszyny tej samej wersji dołączyły do floty Air China.