Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

Air France ma już dziesięć airbusów A220-300 (galeria)


Wstecz Dalej

Autor:

Mateusz Kieruzal

Data publikacji:
2022-07-08 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Air France ma już dziesięć airbusów A220-300 (galeria)
fot. Piotr Bożyk
Air France ma już dziesięć airbusów A220-300 (galeria)
Air France ma już dziesięć airbusów A220-300 (galeria)
Air France ma już dziesięć airbusów A220-300 (galeria)
Air France ma już dziesięć airbusów A220-300 (galeria)
Air France ma już dziesięć airbusów A220-300 (galeria)
Air France ma już dziesięć airbusów A220-300 (galeria)
Air France ma już dziesięć airbusów A220-300 (galeria)
Odnowienie floty regionalnej Air France następuje w szybkim tempie. Przewoźnik znad Sekwany odebrał swojego 10. airbusa A220-300. Francuskie linie spodziewają się pozyskiwać około 15 maszyn rocznie. Efektywne ekonomicznie i paliwowo wąskokadłubowce zastępują starzejącą się flotę samolotów z rodziny A320, w szczególności A319.
Francuski flagowiec osiągnął symboliczny kamień milowy po powitaniu w poniedziałek 10. airbusa A220-300. Po opuszczeniu fabryki w Mirabel, A220 (F-HZUJ) przybył na lotnisko Charles de Gaulle w Paryżu. Samolot wszedł do regularnej służby dzień później, 5 lipca, wykonując rejs AF1126 do Wenecji.

Air France flotę 10 samolotów typu A220 osiągnęły w dziewięć miesięcy po odebraniu pierwszej maszyny we wrześniu 2021 roku. Przewoźnik podkreślił, że „jest to najszybsza integracja floty samolotu w historii Air France”. Flota francuskich linii, po zakończeniu odnowy w 2025 roku, będzie liczyć 60 airbusów A220-300. Zgodnie z tradycją linii lotniczej nowy samolot otrzymał nazwę „Auvers-sur-Oise”, stając się 96. samolotem we flocie Air France, nazwanym na cześć francuskiego miasta.

A220-300 będzie stanowić około 70 proc. floty regionalnej Air France w 2030 roku, w porównaniu do 7 proc. obecnie, co pozwoli przewoźnikowi stać się największym operatorem A220 w Europie. Regionalne airbusy latające dla francuskich linii lotniczych mogą pomieścić 148 pasażerów w konfiguracji siedzeń 3-2. W tym układzie foteli 80 proc. pasażerów będzie mieć dostęp do okna lub przejścia. W porównaniu z airbusami A318 i A319, A220 oferuje 10 proc. redukcję kosztów w przeliczeniu na jedno miejsce i 20-proc. mniejsze zużycie paliwa. O taki sam procent mniejsza jest emisja dwutlenku węgla.

W lipcu 2019 roku Air France ogłosiły zawarcie umowy z Airbusem na zakup 60 samolotów A220-300. Linie lotnicze są również zainteresowane A220 o zwiększonym zasięgu, który zastąpiłby A320, które latają na dłuższych trasach europejskich. Linie są zainteresowane potencjalnym projektem samolotu – „A220-500”, który zaoferowałby pojemność do 200 pasażerów w układzie jednoklasowym.

Tego lata wydajne odrzutowce polecą do kilkudziesięciu europejskich miast, w tym do Berlina, Hamburga i Monachium w Niemczech, Mediolanu-Linate i Malpensy, Bolonii, Rzymu, Neapolu i Wenecji we Włoszech, Barcelony, Walencji i Madrytu w Hiszpanii, portugalskiej Lizbony, duńskiej Kopenhagi, greckich Aten, Helsinek w Finlandii, austriackiego Wiednia, Warszawy i Sztokholmu-Arlandy.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Weekend pod znakiem strajku na największym lotnisku w Paryżu

Biznes i przemysł

Weekend pod znakiem strajku na największym lotnisku w Paryżu

Rafał Dybiński 04 lipca 2022

Air France KLM: Strategia w kierunku zrównoważonego rozwoju

Biznes i przemysł

Air France KLM: Strategia w kierunku zrównoważonego rozwoju

Redakcja/inf. pras. 03 lipca 2022

Radom tematem rozmów PPL z Air France, Emirates, El Al, KLM i Lufthansą

Prawo i polityka

Radom tematem rozmów PPL z Air France, Emirates, El Al, KLM i Lufthansą

Redakcja/inf. pras. 17 czerwca 2022

 

Zostały dwa tygodnie. Kolej czeka na KPO

Prawo i polityka

Zostały dwa tygodnie. Kolej czeka na KPO

22 września 2022

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

Pasażer i linie lotnicze

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

22 września 2022

Wizz Air wraca na łódzkie lotnisko!

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air wraca na łódzkie lotnisko!

22 września 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5