Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus C295 z powodzeniem tankuje inne samoloty w powietrzu


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-02-01 07:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus C295 z powodzeniem tankuje inne samoloty w powietrzu
Tankowanie dwóch maszyn C295 Fot. Airbus Defence
Airbus C295 z powodzeniem tankuje inne samoloty w powietrzu
Airbus C295 z powodzeniem tankuje inne samoloty w powietrzu
Samolot transportowy Airbus C295 wziął udział w zakończonych powodzeniem pierwszych tzw. mokrych testach (obejmujących przetoczenie paliwa). Pierwsze „suche" testy w locie (bez przetaczania paliwa) maszyny w wariancie tankowca powietrze-powietrze (AAR odbyły się w grudniu 2019 r., w konfiguracji z zamkniętą rampą desantową, przewodem o długości 100 stóp i systemu zdalnej obserwacji.
W nowych testach wykonanych w okolicach Sewilli w styczniu 2020 r. uczestniczyły maszyna C295 w konfiguracji tankowca należąca do Airbusa oraz transportowiec C295M hiszpańskiego lotnictwa, działający jako odbiorca paliwa.

Przetaczanie paliwa obywało się przy prędkościach lotu od 100 do 130 węzłów. W sumie samolot wyposażony w wymienny zestaw AAR wykonał pięć „mokrych" kontaktów, przekazując łącznie 1,5 tony paliwa, a testy te prowadzono w dzień.

- Stopień trudności prób w locie jest zawsze wysoki, gdyż przewidują one wykonywanie manewrów, których nikt wcześniej nie robił. W tym przypadku ze względu na pozytywne zachowanie samolotu każdy kontakt tankowca z odbiorcą był prosty i skuteczny - powiedział kpt. Gabiña, pilot hiszpańskich sił powietrznych uczestniczący w testach.

Seria prób objęła także loty w nocy i udany test zbliżenia do pozycji przedkontaktowej z myśliwcem hiszpańskich sił powietrznych F-18 przy prędkości 210 węzłów.

Pomyślne przeprowadzenie testów pozwoli na spopularyzowanie C295 jako wszechstronnej maszyny taktycznej, zdolnej do tankowania w locie śmigłowców, transportowców i myśliwców. To także dobra wiadomość dla naszych Sił Powietrznych, które wykorzystują 16 maszyn tego typu. Według Airbusa, po wdrożeniu do produkcji tej wersji, będzie można szybko przekształcić obecnie zbudowane maszyny w latającą cysternę.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Katowice: Rekord przewozów cargo

Infrastruktura i lotniska

Katowice: Rekord przewozów cargo

inf. pras. oprac. ad 31 stycznia 2020

Postępująca izolacja Chin

Prawo i polityka

Postępująca izolacja Chin

Aleksander Domański 31 stycznia 2020

Czechy oraz Irlandia zamawiają airbusy C295 CASA

Biznes i przemysł

Czechy oraz Irlandia zamawiają airbusy C295 CASA

Redakcja 17 grudnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5