Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus będzie współtworzyć europejski myśliwiec 6. generacji


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2020-02-16 07:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ airway1.com/ defence24.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus będzie współtworzyć europejski myśliwiec 6. generacji
Dassault New Generation Fighter (NGF) fot. Dassault Aviation
Airbus będzie współtworzyć europejski myśliwiec 6. generacji
Airbus będzie współtworzyć europejski myśliwiec 6. generacji
Airbus wraz z Dassault Aviation zostały wybrane przez rządy Niemiec i Francji wraz ze swymi partnerami: MTU Aero Engines, Safran, MBDA i Thales, aby zrealizować fazę demonstracyjną europejskiego samolotu bojowego FCAS (Future Combat Air System).
Etap o nazwie faza 1A warto miliard dolarów przewiduje projekt budowy samolotu demonstracyjnego, który ma lwzbić się w powietrze do 2026 roku. Oprócz nowego myśliwca 6. generacji konsorcjum firm opracuje również bezzałogowy statek powietrzny, oprogramowanie do chmury obliczeniowej i nowy silnik do odrzutowca. Ta pierwsza faza trwa 18 miesięcy, kiedy rozpocznie się faza 1B, która obejmuje udział Hiszpanii, innego partnera projektu.

Airbus będzie głównym partnerem Dassault Aviation - znanengo ze swoich myśliwców Mirage i Rafale - przy tworzeniu maszyny demonstracyjnej, zaś w przypadku drona to europejskie konsorcjum znane głównie z działalności na rynku cywilnym, będzie w największym stopniu odpowiedzialne za powodzenia przedsięwzięcia. Safran i MTU Aero Engines będą odpowiedzialne za opracowanie nowego układu napędowego dla myśliwca, podczas gdy Thales i Airbus będą badać koncepcję chmury bojowej.

Program FCAS ma na celu zastąpienie myśliwców Rafale i Eurofighter Typhoon 4. generacji. Początkowo władze Niemiec i Francji liczyły na zaangażowanie się w przedsięwzięcie Wielkiej Brytanii. Ta jednak postanowiła sama opracować myśliwiec 6. generacji. Do tych planów dołączyły już Szwecja i Włochy.

Pomimo tej konkurencji eksperci uważają, że oba programy mogą w przyszłości zostać połączone lub ustanowić pewien rodzaj partnerstwa, który obniży koszty. Na razie Francja i Niemcy objęły prowadzenie w europejskich wyścigu o samoloty bojowe nowej generacji.

Produkcja helikopterów, maszyn wojskowych i sprzętu kosmicznego generuje około 25 proc. przychodów Airbusa. Za resztę odpowiedzialna jest sprzedaż cywilnych odrzutowców. W razie poowodzenia FCAS te proporcje mogą się zmienić.  

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Stany Zjednoczone podnoszą cło na samoloty z UE do 15 proc.

Biznes i przemysł

Stany Zjednoczone podnoszą cło na samoloty z UE do 15 proc.

Avgeek 16 lutego 2020

Airbus C295 z powodzeniem tankuje inne samoloty w powietrzu

Biznes i przemysł

Airbus C295 z powodzeniem tankuje inne samoloty w powietrzu

Avgeek 01 lutego 2020

Czechy oraz Irlandia zamawiają airbusy C295 CASA

Biznes i przemysł

Czechy oraz Irlandia zamawiają airbusy C295 CASA

Redakcja 17 grudnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5