Air New Zealand to linie zaliczane do grona przewoźników wykonujących jedne z najdłuższych połączeń lotniczych na świecie. Wkrótce flota przewoźnika wzbogaci się o cztery nowe Dreamlinery, dzięki którym możliwe będzie uruchomienie kolejnych połączeń dalekiego zasięgu.
Flota Air New Zeland, jednej z pięciu linii wykonującej loty na największe odległości, liczy obecnie 29 szerokokadłubowych samolotów. To piętnaście Boeingów 777 ER w różnych wersjach, dziewięć B787-9 (w drodze są kolejne) i pięć 767, również w wersji z dalekiego zasięgu (ER).
W planach przewoźnika jest uruchomienie połączeń z Auckland do Nowego Jorku i Chicago. Odległość, jaką maszyny będą pokonywały na połączeniu, wynosić będzie 16297 km. Do tej pory najdłuższą trasą przewoźnika było połączenie realizowane od 2015 roku między Auckland a Houston (13704 km).
Aktualnie Air New Zealand obsługuje cztery lotniska w USA – Honolulu, Houston, Los Angeles i San Francisco. Jeśli trasy do Nowego Jorku i Chicago wejdą do siatki przewoźnika wejdą do prestiżowej, pierwszej trójki najdłuższych tras świata.
Aktualnie najdłuższe połączenie wykonywane jest przez Air India i wiedzie z Delhi do San Francisco (17408 km). Drugim z kolei przewoźnikiem wykonującym najdłuższą trasę jest linia Emirates, która pokonuje trasę między Auckland a Dubajem (16342 km). Trójkę zamyka połączenie Quantas między Dallas a Sidney (15886 km).
Ten ostatni przewoźnik zapowiada uruchomienie do 2022 roku
najdłuższych połączeń lotniczych świata. Bezpośrednie loty miałyby połączyć wschodnie wybrzeże Australii z Londynem, Paryżem, Nowym Jorkiem i Rio de Janeiro. Trasy będą wykonywane Boeingami 777 i Airbusami A350ULR.