Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Air New Zealand: B777 zamienią piaski Mojave na latanie


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2022-08-13 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Air New Zealand: B777 zamienią piaski Mojave na latanie
Fot. Air New Zealand
Air New Zealand: B777 zamienią piaski Mojave na latanie
Air New Zealand: B777 zamienią piaski Mojave na latanie
Air New Zealand: B777 zamienią piaski Mojave na latanie
Air New Zealand: B777 zamienią piaski Mojave na latanie
Po 696 dniach zaparkowania na pustyni, Air New Zealand szykuje swój pierwszy samolot B777-300ER do odlotu z Victorville. W 2020 r. linie wysłały cztery B777-300ER na długoterminowy parking na pustyni Mojave. Wszystko to z powodu pandemii Covid-19, która ograniczyła harmonogram lotów wielu linii lotniczych do niezbędnego minimum.
Kiedy ostatni z tych samolotów został przebazowany pod koniec 2020 r., nie było wiadomo, kiedy ostatecznie powrócą. Teraz, w obliczu ogromnego zapotrzebowania na loty, linia ANZ przywraca swoje największe szerokokadłubowe odrzutowce, aby wzmocnić rosnącą siatkę połączeń.

Dyrektor operacyjny Air New Zealand Alex Marren twierdzi, że to wspaniałe uczucie, że te samoloty wracają do służby, aby pomóc przygotować przewoźnika do większego latania. - Nikt nie mógł przewidzieć, co się stanie w czasie pandemii, a teraz, gdy popyt odbił się szybciej niż przewidywano, wiedzieliśmy, że nadszedł czas, aby sprowadzić te samoloty z Victorville. Kiedy zapadła trudna decyzja o zaparkowaniu naszej floty B777 wiedzieliśmy, że pustynia jest idealnym środowiskiem ze względu na ciepłe i suche warunki. Po przechowywaniu przez prawie dwa lata w tym klimacie, wychodzą one z długoterminowego zaparkowania w bardzo dobrym stanie.

Przygotowanie może zająć do ośmiu tygodni

Jak wyjaśnił Marren, potrzeba od około sześciu do ośmiu tygodni, aby zaparkowany B777 na pustyni był gotowy do lotu, a zespół współpracuje z lokalnym dostawcą usług konserwacyjnych, aby "reanimować" samolot na pustyni.

Cały proces rozpoczyna się od mycia maszyny, aby pozbyć się kurzu i brudu, który nagromadził się podczas długotrwałego parkowania na pustyni Mojave. Następnie zespoły techniki usuwają osłony ochronne i materiały na kołach, czujnikach i skrzydłach oraz podejmują gruntowny program serwisowy i konserwacyjny, aby doprowadzić samolot do stanu używalności i gotowości do ponownego lotu.

- Od serwisowania kół na podwoziu do sprawdzenia tapicerki i systemu rozrywki pokładowej w kabinie, wiele pracy wkłada się w te samoloty, aby upewnić się, że są gotowe do powitania klientów z powrotem na pokładzie. Obserwujemy również uważnie samoloty podczas ich całego pobytu na pustyni. Dzięki regularnym przeglądom i konserwacji, które miały miejsce podczas ich pobytu w Victorville, nasz lokalny zespół inżynierów i konserwatorów z Los Angeles starannie dbał o te samoloty przez cały czas ich postoju - dodał Marren.



Pierwszy samolot B777-300ER o rejestracji ZK-OKP, ma opuścić Victorville pod koniec sierpnia i udać się do Auckland, gdzie przejdzie zaplanowaną konserwację, a następnie dołączy do floty operacyjnej B777 pod koniec września br. B777-300ER to największy samolot szerokokadłubowy ANZ, który na pokład zabiera 342 pasażerów z możliwością załadunku do 154 metrów sześciennych. Linia bardzo cieszy się, że będzie miała więcej latających B777, które połączą Nową Zelandię ze światem.

- Mamy zespoły z całej Air New Zealand pracujące nad tzw. reanimacją B777-300ER. Od zespołu inżynieryjnego i konserwacyjnego pracującego nad samolotem, do personelu pokładowego i zespołów pilotów przygotowujących się do obsługi tych samolotów, wszyscy jesteśmy naprawdę podekscytowani, aby mieć więcej ich z powrotem w służbie. Te samoloty, które wchodzą do służby, oznaczają, że ponownie zatrudniamy więcej personelu pokładowego, pilotów i inżynierów, aby zaspokoić nasz harmonogram. To fantastyczne widzieć ludzi wracających do pracy. Wiemy, że nasi piloci i personel pokładowy nie mogą się doczekać powrotu na pokład, aby przewozić klientów z Auckland do Los Angeles, San Francisco, Sydney, Melbourne i innych miast - podsumował Marren.

Flota B777 linii ANZ

ZK-OKP jest pierwszym z czterech samolotów B777-300ER z Victorville, które zostały przywrócone do latania, a linia obecnie pracuje nad programem przywrócenia trzech pozostałych samolotów w ciągu najbliższego roku. Przewoźnik ma również trzy samoloty B777-300ER, które były zaparkowane w Auckland przez ostatnie dwa lata. Dwa z tych samolotów wróciły do służby, a ostatni z nich (ZK-OKO) ma wrócić do służby w najbliższych tygodniach.

Obecnie flota Air New Zealand składa się ze 104 samolotów, w tym 21 z nich to samoloty szerokokadłubowe: siedem boeingów B777-300ER i 14 B787-9 Dreamliner.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Na jednym bilecie z Fryburga do Singapuru. DB w sojuszu Star Alliance

Biznes i przemysł

Na jednym bilecie z Fryburga do Singapuru. DB w sojuszu Star Alliance

Rafał Dybiński 05 lipca 2022

Nowe fotele i kapsuły do spania w Dreamlinerach Air New Zealand

Pasażer i linie lotnicze

Nowe fotele i kapsuły do spania w Dreamlinerach Air New Zealand

Rafał Dybiński 30 czerwca 2022

Czwarta trasa ANZ do USA. Dreamlinerem między Auckland i Houston

Pasażer i linie lotnicze

Czwarta trasa ANZ do USA. Dreamlinerem między Auckland i Houston

Rafał Dybiński 28 maja 2022

 

Zostały dwa tygodnie. Kolej czeka na KPO

Prawo i polityka

Zostały dwa tygodnie. Kolej czeka na KPO

22 września 2022

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

Pasażer i linie lotnicze

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

22 września 2022

Wizz Air wraca na łódzkie lotnisko!

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air wraca na łódzkie lotnisko!

22 września 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5