Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Air Algerie potwierdziły zamówienie boeingów 737 MAX 9

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
27-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Air Algerie potwierdziły zamówienie boeingów 737 MAX 9
fot. Boeing Media
Linia Air Algerie podpisała podczas Paris Air Show umowę z Boeingiem dotyczącą zakupu samolotów wąskokadłubowych. Przewoźnik potwierdził zakup ośmiu samolotów B737 MAX 9, aby wesprzeć plany rozwoju swojej floty.

Algierski przewoźnik podpisał również zobowiązanie (MoU) na dwa boeingi B737-800 Converted Freighters (BCF), aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na ładunki cargo w regionie.

Odnowienie floty Air Algérie zostało zatwierdzone przez rząd Algierii w kwietniu br. i obejmuje dostawę 25 nowych samolotów podzielonych między dwóch producentów: Airbusa i Boeinga. Na razie wiadomo, że linia podpisała wiążące zamówienie na osiem boeingów 737 MAX 9 oraz siedmiu siedmiu szerokokadłubowych maszyn Airbusa. To działanie kończy początkową fazę pełnego zakupu nowych samolotów przez Air Algérie. Przewoźnik spodziewa się zakontraktować pozostałe 10 dodatkowych samolotów w formie umów leasingu, aby dokończyć odnowę swojej floty, która obecnie ma średnio 15 lat.

Flota przewoźnika

Obecnie flota Air Algerie składa się z 55 samolotów: 15 ATR-ów 72-500/600, ośmiu airbusów A330-200, pięciu boeingów B737-600, dwóch B737-700 combi oraz 25 B737-800. Linia oczekuje na dostawę 17 samolotów: pięciu airbusów A330-900neo, dwóch A350-1000, ośmiu boeingów B737 MAX 9 oraz dwóch B737-800BCF.

Boeing 737 MAX

Rodzina samolotów B737 MAX jest oszczędniejszą wersją B737 NG, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki CFM LEAP-1B napędzające maszynę, które zostały zoptymalizowane pod kątem B737, są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu lub przewiezienia więcej ładunku niż dotychczas. Producent również zaprojektował nowy rodzaj wingletów, które będą montowane w maszynach 737 MAX. Łącznie 75 firm leasingowych i linii zamówiło 5373 maszyny z rodziny B737 MAX (w tym 2185 B737 MAX 8), to około 39 proc. rynku wąskokadłubowego. Do tej pory Boeing dostarczył 1145 MAX-ów w dwóch wersjach: MAX 8 i MAX 9.

Ponad 50 linii lotniczych na całym świecie obsługuje obecnie około 3 tys. lotów B737 MAX. Od końca 2020 r. eksploatowana flota 737 MAX wykonała ponad 1,4 mln lotów komercyjnych o łącznej długości ponad 2,8 mln godzin lotu z niezawodnością wynoszącą 99,4 proc.

Naszym głównym partnerem na Paris Air Show 2023 są linie Air France.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Niderlandy zamówiły moduły medyczne do embraerów C-390

Biznes i przemysł

Niderlandy zamówiły moduły medyczne do embraerów C-390

Piotr Bożyk 05 lipca 2025

Podsumowanie Paris Air Show 2025

Biznes i przemysł

Podsumowanie Paris Air Show 2025

Piotr Bożyk 03 lipca 2025

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2025

Pasażer i linie lotnicze

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2025

Piotr Bożyk 24 czerwca 2025

Zobacz również:

Alaska-Hawaiian wykorzystują opcje na pięć B787

Pasażer i linie lotnicze

Alaska-Hawaiian wykorzystują opcje na pięć B787

Piotr Bożyk 07 lipca 2025

Air Algerie zamawia ATR-y 72-600 dla nowej spółki Domestic Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Air Algerie zamawiają airbusy A330neo i A350-1000

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Niderlandy zamówiły moduły medyczne do embraerów C-390

Biznes i przemysł

Niderlandy zamówiły moduły medyczne do embraerów C-390

Piotr Bożyk 05 lipca 2025

Podsumowanie Paris Air Show 2025

Biznes i przemysł

Podsumowanie Paris Air Show 2025

Piotr Bożyk 03 lipca 2025

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2025

Pasażer i linie lotnicze

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2025

Piotr Bożyk 24 czerwca 2025

Zobacz również:

Alaska-Hawaiian wykorzystują opcje na pięć B787

Pasażer i linie lotnicze

Alaska-Hawaiian wykorzystują opcje na pięć B787

Piotr Bożyk 07 lipca 2025

Air Algerie zamawia ATR-y 72-600 dla nowej spółki Domestic Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Air Algerie zamawiają airbusy A330neo i A350-1000

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij