Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Condor zamówi 16 airbusów A330-900? Jeśli KE zaakceptuje inwestora


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-07-04 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Condor zamówi 16 airbusów A330-900? Jeśli KE zaakceptuje inwestora
fot. Piotr Bożyk
Linie Condor odnowią swoją flotę odrzutowców dalekiego zasięgu, jeśli tylko Komisja Europejska zatwierdzi ostatecznie przejęcie czarterowego przewoźnika przez spółkę Attestora. Plany obejmują zakup 16 airbusów A330-900.
Spółka zajmująca się zarządzeniem aktywów i restrukturyzacjami ma wkrótce zyskać 51 proc. udziałów Condora i zapewni 200 mln euro na jego funkcjonowanie. Poza tym nowy inwestor zobowiązał się do wydania kolejnych 250 mln euro na modernizację floty samolotów długodystansowych, co ma zapewnić długoterminowy rozwój po wyjściu z pandemii. Nie zostanie zwolniony również żaden z ponad 4000 pracowników Condora.

Na razie jednak nie złożono jeszcze żadnego zamówienia u producenta z Tuluzy. Wiele wskazuje na to, że mogą to być odrzutowce, które miały pierwotnie trafić do AirAsia X. Przewoźnik z Azji Południowo-Wschodniej odroczył bowiem swoje zamówienie na 78 samolotów wersji A330-900. Wszystko jest jednak uzależnione od werdyktu decydentów z Brukseli w sprawie nowego właściciela czarterowych linii lotniczych z Niemiec. – Rozmowy są konstruktywne i zaawansowane – ujawnia rzeczniczka Condora, którego w 2020 roku bliska przejęcia była Polska Grupa Lotnicza, po tym jak zbankrutowała Thomas Cook Group, poprzedni właściciel przewoźnika z Niemiec.

PGL ostatecznie zrezygnowała jednak z tego zakupu. Był to okres nasilenia się pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 i niemal całkowitego zatrzymania ruchu lotniczego na świecie. Eksperci podkreślali, że w takich warunkach każda transakcja w segmencie lotniczym jest bardzo ryzykowna, a spółki takie jak PLL LOT powinny skupić się na walce o przetrwanie, a nie przejmowaniu wymagających restrukturyzacji podmiotów. Szerzej o tych tematach pisaliśmy w specjalnym wątku poświęconym przyszłości linii Condor. Czarterowy przewoźnik z Niemiec zaoferuje od 30 lipca bezpośrednie połączenie między Frankfurtem nad Menem i Erywaniem. Trasa będzie realizowana raz w tygodniu, a konkretnie w każdy piątek. Połączenie do Armenii będzie w ogóle pierwszym w historii kierunkiem Condora w regionie Kaukazu.

Więcej na temat airbusa A330neo w naszym artykule "Podsumowanie: Jaki będzie A330neo?".

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Condor, S7 Airlines i Air Arabia dostrzegły potencjał w Armenii

Pasażer i linie lotnicze

Condor, S7 Airlines i Air Arabia dostrzegły potencjał w Armenii

Rafał Dybiński 24 czerwca 2021

Ryanair wygrał kolejną sprawę w sądzie UE! Tym razem przegrał Condor

Prawo i polityka

Ryanair wygrał kolejną sprawę w sądzie UE! Tym razem przegrał Condor

Rafał Dybiński 09 czerwca 2021

Condor przejęty przez Attestor. Z LOT się nie udało

Biznes i przemysł

Condor przejęty przez Attestor. Z LOT się nie udało

simetra 21 maja 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5