Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

NEWS Rynku Lotniczego! LOT chce kupić niemiecką linię lotniczą Condor

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
16-01-2020
Ostatnia modyfikacja:
25-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
NEWS Rynku Lotniczego! LOT chce kupić niemiecką linię lotniczą Condor
fot. Condor
Polskie Linie Lotnicze LOT złożyły ofertę zakupu czarterowego przewoźnika Condor, należącego do upadłej grupy turystycznej Thomas Cook. Nie są jednak jedynym zainteresowanym transakcją. – Rywalizacja o linie Condor będzie bardzo ciekawym procesem – komentuje ekspert transportowy, Adrian Furgalski, prezes ZDG TOR. Informacja o tym, że LOT jest zainteresowany liniami Condor pojawiła się w czwartek w niemieckich mediach.

Linie lotnicze Thomas Cook we wrześniu ubiegłego roku ogłosiły przejście w stan likwidacji. Przewoźnik obsługiwał flotę 103 samolotów, operujących do wielu miejsc wakacyjnych. W Niemczech działał natomiast pod marką Condor. Sama linia Condor obsługuje blisko 7 mln klientów rocznie i kursuje do 80 miejsc na świecie.

To właśnie upadek grupy Thomas Cook zapoczątkował kryzys Condora. Z początku przewoźnik szukał pomocy finansowej z Berlina, aby utrzymać swoją działalność i otrzymał od rządu 380 mln euro pożyczki pomostowej. Zakupem przewoźnika zainteresowana była Lufthansa, ale także grupa inwestycyjna Indigo Partners, International Airlines Group (IAG), zarządzająca między innymi liniami British Airways i Iberia oraz Ryanair Holdings.

Teraz dowiadujemy się, że wśród zainteresowanych przejęciem linii jest także PLL LOT. – Prawo niemieckie pozwala, by z masy upadłościowej biura Thomas Cook wyjąć na sprzedaż zdrowe aktywo jakim są linie Condor. Linia przynosi zyski, dotychczas – nie licząc ostatniej pożyczki na wsparcie po upadku T. Cooka – nie miała długów. Rzecz jasna będzie wymagała inwestowania we flotę, ale nie musi to być proces nagły, tylko ewolucyjny – komentuje ekspert transportowy i prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, Adrian Furgalski.

Oprócz LOT-u, zarządcy Condora podobno prowadzą rozmowy z dwiema innymi grupami oferentów. Jednym z nich jest amerykański inwestor finansowy Apollo we współpracy z niemieckimi touroperatorami i współinwestorem. Tłem jest międzynarodowe prawo lotnicze. Zgodnie z tym Condor może obsługiwać trasy dalekodystansowe, takie jak lukratywne trasy na Karaiby, tylko jeśli większość z nich znajduje się w rękach europejskich.

Jak dodaje, najcenniejsze jednak są sloty Condora na najbardziej zatłoczonych lotniskach, na których otwarcie nowej trasy często „graniczy z cudem”. – Warto w tym miejscu dodać, że połowa miejsc w samolotach przewoźnika jest dostępna w normalnej sprzedaży. To czyni firmę łakomym kąskiem, więc oferta złożona przez LOT jest z pewnością ambitna – ocenia Furgalski.

Zdaniem eksperta, Condor jest w zasięgu finansowym narodowego przewoźnika. Zaznacza, że atrakcyjnych i sensownych podmiotów do przejęcia nie ma zbyt wiele. – PLL LOT wchodzi na podwórko Lufthansy, która już chyba raczej nie ma możliwości dokonywania przejęć na rynku niemieckim ze względu na zbyt duży w nim udział, choć w portfolio niewątpliwie mocne usadowienie się na rynku czarterowym byłoby dla niej korzystne. To wszystko sprawia, że rywalizacja o linie Condor będzie bardzo ciekawym procesem – podsumowuje Adrian Furgalski.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Transport lotniczy – czy wiesz już o nim wszystko?

Infrastruktura i lotniska

Transport lotniczy – czy wiesz już o nim wszystko?

Redakcja 25 listopada 2022

Personel lotniczy SprintAir organizuje się w związek zawodowy

Prawo i polityka

Loty tylko z jednym pilotem?

Biznes i przemysł

Loty tylko z jednym pilotem?

Mateusz Kieruzal 25 listopada 2022

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

LOT wraca do Pekinu. Loty od 7 grudnia

Pasażer i linie lotnicze

LOT wraca do Pekinu. Loty od 7 grudnia

Łukasz Malinowski 21 listopada 2022

LOT. Agresywny pasażer zatrzymany przez załogę w Nowym Jorku [wideo]

Pasażer i linie lotnicze

LOT chce być uznany za ofiarę katastrof B737 MAX

Prawo i polityka

LOT chce być uznany za ofiarę katastrof B737 MAX

Mateusz Kieruzal 31 października 2022

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Transport lotniczy – czy wiesz już o nim wszystko?

Infrastruktura i lotniska

Transport lotniczy – czy wiesz już o nim wszystko?

Redakcja 25 listopada 2022

Personel lotniczy SprintAir organizuje się w związek zawodowy

Prawo i polityka

Loty tylko z jednym pilotem?

Biznes i przemysł

Loty tylko z jednym pilotem?

Mateusz Kieruzal 25 listopada 2022

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

LOT wraca do Pekinu. Loty od 7 grudnia

Pasażer i linie lotnicze

LOT wraca do Pekinu. Loty od 7 grudnia

Łukasz Malinowski 21 listopada 2022

LOT. Agresywny pasażer zatrzymany przez załogę w Nowym Jorku [wideo]

Pasażer i linie lotnicze

LOT chce być uznany za ofiarę katastrof B737 MAX

Prawo i polityka

LOT chce być uznany za ofiarę katastrof B737 MAX

Mateusz Kieruzal 31 października 2022

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5