Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Condor zamawia kolejne airbusy A330neo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
18-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Condor zamawia kolejne airbusy A330neo
fot. Condor
Linie Condor zamówiły kolejne cztery airbusy A330-900neo. Dodatkowe samoloty dołączą do przewoźnika w latach 2028 - 2031 r., zwiększając flotę dalekodystansową do 25 maszyn. Obecnie we flocie Condor znajduje się już 18 samolotów A330neo, które obsługują wszystkie połączenia długodystansowych w letnim rozkładzie lotów.

Obecnie we flocie Condor znajduje się już 18 samolotów A330neo, które obsługują wszystkie połączenia długodystansowych w letnim rozkładzie lotów. Do końca 2027 r. flota tych maszyn zwiększy się o kolejne trzy samoloty tego typu, a dzięki czterem dodatkowym samolotom flota Condora powiększy się do 2031 r. do łącznie 25 nowoczesnych A330neo.

- Zamawiając dodatkowe samoloty dalekiego zasięgu, zamierzamy otworzyć nowe możliwości w międzynarodowym biznesie i kontynuować skuteczną strategię rozwoju obserwowaną w ostatnich latach. W sezonie letnim 2025 po raz pierwszy oferujemy naszym klientom całkowicie ujednolicony produkt na wszystkich kierunkach dalekiego zasięgu. Konsekwentnie pozytywne opinie klientów i stabilność operacyjna dowodzą, że jesteśmy na dobrej drodze, aby nadal polegać na A330neo w przyszłości - powiedział Peter Gerber, prezes i dyrektor generalny linii Condor.

Condor uzgodnił również z Airbusem opcję zakupu czterech kolejnych samolotów A330neo. Natomiast decyzja dotycząca dalszych zamówień nie została jeszcze podjęta. Rozbudowa floty wspiera zaangażowanie w segmencie długodystansowym, który od tego roku korzysta również z nowych kierunków europejskich, które nie tylko oferują pasażerom więcej możliwości podróży po Europie, ale są również dostosowane jako loty łączone do sieci dalekodystansowej Condora.

Pokład A330neo Condora

A330neo Condora zabiera na pokład 310 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży. W klasie biznes jest 30 w pełni rozkładanych foteli (1-2-1), w klasie premium 64 fotele (2-3-2), natomiast w klasie ekonomicznej poleci 216 pasażerów (2-3-2) czyli łącznie o 50-55 więcej niż w użytkowanych niegdyś B767.

A330neo jest wyposażony w wielokrotnie nagradzaną za wzornictwo i wygodę kabinę Airspace. Jej wyróżnikami są większa przestrzeń osobista, większe schowki bagażowe nad głową, nowy system oświetlenia oraz dostęp do najnowszych systemów rozrywki pokładowej i pełnej łączności ze światem. Podobnie jak wszystkie samoloty Airbusa, A330neo jest również wyposażony w najnowocześniejszy system wentylacji kabiny, który zapewnia czyste i bezpieczne środowisko podczas lotu.

Flota niemieckiego przewoźnika

Flota linii Condor składa się obecnie z 69 samolotów: 20 airbusów A320, dwóch A319, trzech A320neo, 13 A321, sześciu A321neo, 18 A330-900neo oraz siedmiu boeingów B757-300. Przewoźnik oczekuje na dostawę 46 airbusów: 13 A320neo, 26 A321neo oraz siedmiu A330-900neo.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

SWISS rozważa wycofanie A220-100. W tle ciągłe problemy z silnikami PW

Pasażer i linie lotnicze

SWISS rozważa wycofanie A220-100. W tle ciągłe problemy z silnikami PW

Piotr Bożyk 18 lipca 2025

Wizz Air chce zmniejszyć zamówienie na airbusy A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

Warsaw Cargo, nowy polski startup, zadebiutuje na A321F

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Condor podważa fuzję Lufthansa-ITA Airways

Biznes i przemysł

Condor podważa fuzję Lufthansa-ITA Airways

Mateusz Kieruzal 03 czerwca 2025

Condor wydłuża żywotność B757-300

Pasażer i linie lotnicze

Condor wydłuża żywotność B757-300

Mateusz Kieruzal 22 kwietnia 2025

Condor: Ostatnie loty boeingów B757 pod koniec października

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

SWISS rozważa wycofanie A220-100. W tle ciągłe problemy z silnikami PW

Pasażer i linie lotnicze

SWISS rozważa wycofanie A220-100. W tle ciągłe problemy z silnikami PW

Piotr Bożyk 18 lipca 2025

Wizz Air chce zmniejszyć zamówienie na airbusy A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

Warsaw Cargo, nowy polski startup, zadebiutuje na A321F

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Condor podważa fuzję Lufthansa-ITA Airways

Biznes i przemysł

Condor podważa fuzję Lufthansa-ITA Airways

Mateusz Kieruzal 03 czerwca 2025

Condor wydłuża żywotność B757-300

Pasażer i linie lotnicze

Condor wydłuża żywotność B757-300

Mateusz Kieruzal 22 kwietnia 2025

Condor: Ostatnie loty boeingów B757 pod koniec października

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij