Partner serwisu
Biznes i przemysł

"Wizz Air - Fly the Greenest". Varadi: Nie latamy połowicznie obłożonymi samolotami

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-01-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Wizz Air

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
"Wizz Air - Fly the Greenest". Varadi: Nie latamy połowicznie obłożonymi samolotami
fot. Wizz Air
Tani przewoźnik z Węgier uruchomił kampanię "Wizz Air - Fly the Greenest". Ma ona na celu podniesienie świadomości pozycji linii jako najbardziej zielonego wyboru w obszarze zrównoważonego rozwoju.

József Váradi, prezes Wizz Air, napisał list otwarty do klientów, w którym przedstawił siedem powodów, dlaczego niskokosztowiec jest najbardziej zielonym wyborem w obszarze podróży lotniczych.

  • 1. Ślad środowiskowy pasażera podróżującego z Wizz Air to średnio 57,2 gr na pasażera/kilometr (przed COVID). Jeśli wszystkie linie lotnicze byłyby równie efektywne jak Wizz Air, wówczas emisja CO 2 europejskiej branży lotniczej zmalałaby natychmiast o 34 proc. 
  • 2. Wizz Air nie lata samolotami obłożonymi połowicznie, nie generuje więc zbędnego zanieczyszczenia powietrza.
  • 3. Wizz Air nie posiada klasy biznes, kolejnego źródła zbędnej emisji.
  • 4. Przewoźnik realizuje wyłącznie bezpośrednie połączenia. Jeden start, jedno lądowanie, brak łączonych lotów, bez dodatkowego spalania paliwa. 
  • 5. Wizz Air posiada najmłodszą, najnowocześniejszą flotę wśród europejskich linii lotniczych, dysponujących ponad 50 samolotami.
  • 6. Przewoźnik używa światowej klasy silników i samolotów, co jest kluczowe dla niskiej emisji.
  • 7. Żadna spośród tras Wizz Air nie posiada bezpośredniej alternatywnej trasy kolejowej poniżej czterech godzin. 
     
    Wizz Air szczycą się najniższą emisją CO2, przypadającą na 1 pasażera na kilometr w Europie. Przewoźnik dalej redukuje swoją emisję CO2 o 25 proc. do 2030 roku w porównaniu z poziomem wskaźników w 2019 roku. Linie lotnicze z Europy Środkowej realizują połączenia jedną z najmłodszych flot na świecie, składającą się ze 149 samolotów typu Airbus A320 i A321 z rodziny neo, których średnia wieku jest znacznie niższa od średniej w branży, wynoszącej 10 lat. Średni wiek samolotów Wizz Air zmniejszy się do trzech lat i sześciu miesięcy w 2024 roku, a następnie do trzech lat i dwóch miesięcy w 2026 roku.   

    – Wizz Air są ambitnymi liniami lotniczymi ze strategią zakładającą rozbudowę firmy do 500 samolotów w następnej dekadzie. Kontynuujemy w ten sposób zapewnienia przystępnych podróży dla wszystkich. Ta kampania pokazuje, jak można osiągać wzrost przy zrównoważonym rozwoju i zachęca klientów, aby sprawdzać fakty i aktualne technologie, zamiast wierzyć w obietnice bez pokrycia, przy dokonywaniu wyboru podróży lotniczej – podkreślił Varadi. 
  • Tagi geolokalizacji:

    Podziel się z innymi:

    Pozostałe z wątku:

    Plany Airbusa na zwiększanie produkcji samolotów. Opóźnienie A350F

    Biznes i przemysł

    Plany Airbusa na zwiększanie produkcji samolotów. Opóźnienie A350F

    Piotr Bożyk 22 lutego 2025

    airBaltic: Pierwszy airbus A220 z Internetem od Starlink

    Pasażer i linie lotnicze

    Airbus A320neo dołączy do floty Air Greenland

    Pasażer i linie lotnicze

    Zobacz również:

    Wizz Air redukuje loty w Polsce

    Pasażer i linie lotnicze

    Wizz Air redukuje loty w Polsce

    Mateusz Kieruzal 21 lutego 2025

    Wizz: Pierwszy airbus A321neo z kabiną Airspace (zdjęcia)

    Pasażer i linie lotnicze

    Wizz Air obawia się sankcji USA. Wstrzymanie tankowania w Serbii

    Prawo i polityka

    Pozostałe z wątku:

    Plany Airbusa na zwiększanie produkcji samolotów. Opóźnienie A350F

    Biznes i przemysł

    Plany Airbusa na zwiększanie produkcji samolotów. Opóźnienie A350F

    Piotr Bożyk 22 lutego 2025

    airBaltic: Pierwszy airbus A220 z Internetem od Starlink

    Pasażer i linie lotnicze

    Airbus A320neo dołączy do floty Air Greenland

    Pasażer i linie lotnicze

    Zobacz również:

    Wizz Air redukuje loty w Polsce

    Pasażer i linie lotnicze

    Wizz Air redukuje loty w Polsce

    Mateusz Kieruzal 21 lutego 2025

    Wizz: Pierwszy airbus A321neo z kabiną Airspace (zdjęcia)

    Pasażer i linie lotnicze

    Wizz Air obawia się sankcji USA. Wstrzymanie tankowania w Serbii

    Prawo i polityka

    Kongresy
    SZKOLENIE ON-LINE
    Śledź nasze wiadomości:
    Zapisz się do newslettera:
    Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
    • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
    • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
    Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
    Współpraca:
    Rynek Kolejowy
    Transport Publiczny
    Rynek Infrastruktury
    TOR Konferencje
    ZDG TOR
    ZDG TOR
    © ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5