Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

100 mln euro w KPO na CPK. A50 kluczową inwestycją drogową


Wstecz Dalej

Autor:

Redakcja/inf. pras.

Data publikacji:
2021-05-06 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PAP/ Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

100 mln euro w KPO na CPK. A50 kluczową inwestycją drogową
Fot. Google Maps
Pełnomocnik rządu ds. CPK i wiceminister infrastruktury Marcin Horała poinformował, że w Krajowym Planie Odbudowy przewidzianych jest 100 mln euro na prace projektowe dla inwestycji kolejowych związanych z budową Portu Solidarność.
Do 2034 roku w ramach przedsięwzięcia powstanie blisko 1800 km nowych linii kolejowych. Dla ponad 500 km z nich trwają już prace przygotowawcze. Pierwsze roboty budowlane mają się rozpocząć za trzy lata.

– Mamy 100 mln euro w Krajowym Planie Odbudowy przewidziane na potrzeby CPK – ujawnił w środę Horała na posiedzeniu sejmowej Komisji Infrastruktury. Wygospodarowana kwota zostanie przeznaczona na prace projektowe, wraz z pozyskaniem pozwoleń i decyzji administracyjnych, dla odcinków wybranych spośród tych, które będą realizowane przez CPK w pierwszej kolejności.

Wśród projektów zgłoszonych do KPO przez CPK znajdują się: Łętownia – Rzeszów (planowana linia od strony Stalowej Woli w kierunku Podkarpacia), Trawniki-Zamość (przedłużenie trasy kolejowej z Lublina w stronę granicy z Ukrainą), Ostrołęka – Łomża – Giżycko (nowy łącznik z Warmią i Mazurami) oraz Żarów – Świdnica – Wałbrzych – granica państwa, czyli odcinek szprychy nr 9 od strony Wrocławia w kierunku Czech.

Wiceminister infrastruktury przekazał jednocześnie, że najszybciej w ramach inwestycji związanych z Portem Solidarność zostanie zrealizowane poszerzenie A2. Autostrada między Pruszkowem i Konotopą powiększy się z dwóch do czterech pasów w każdą stroną, natomiast dalej w kierunku Łodzi każda jezdnia będzie mieć po trzy pasy. Najważniejszą inwestycją drogową w projekcie CPK będzie jednak budowa A50. Nowa autostrada będzie pełnić rolę Obwodnicy Aglomeracyjnej Warszawy (OAW). Prace nad jej studium korytarzowym już się zakończyły, a to oznacza, że został wybrany wariant przebiegu. OAW będzie obejmować w części przebiegu ekspresową S50 i fragment trasy S10, łączący z autostradą A1.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Co dalej z przetargami CPK na STEŚ?

Infrastruktura i lotniska

Co dalej z przetargami CPK na STEŚ?

Roman Czubiński 27 kwietnia 2021

Strategiczne Studium Lokalizacyjne. Kolejny ważny etap planowania inwestycji CPK

Infrastruktura i lotniska

Strategiczne Studium Lokalizacyjne. Kolejny ważny etap planowania inwestycji CPK

Redakcja/inf. pras. 22 kwietnia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5