Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Jest przetarg CPK na studium dla linii kolejowej Łętownia – Rzeszów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-11-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Jest przetarg CPK na studium dla linii kolejowej Łętownia – Rzeszów
fot. zrk
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zleciła wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla projektu budowy linii kolejowej nr 58 Łętownia – Rzeszów.

Celem opracowania jest przygotowanie dokumentacji, wraz ze wskazaniem rekomendowanego przebiegu linii kolejowej w ramach projektu w zakresie koniecznym do prowadzenia działań w kolejnych etapach procesu inwestycyjnego.  Tryb postępowania oznaczono jako przetarg nieograniczony. Termin składania ofert wyznaczono na 10 grudnia bieżącego roku do godz. 12:00. Wadium ustalono na 100 tys. złotych.

Budowa linii nr 58 Łętownia – Rzeszów ma na celu przede wszystkim włączenie w system transportu kolejowego Sokołowa Małopolskiego i jego okolic, co pozwoli na uruchomienie nowych połączeń regionalnych. Nowy odcinek rozpocznie się od stacji Łętownia i zakończy na włączeniu do linii kolejowej nr 91 w okolicach miasta Rzeszów. Dzięki budowanym również odcinkom CPK-Warka (linia nr 88), Radom-Kunów (linia nr 84) oraz Łukawiec – Rzeszów Port Lotniczy Jasionka (linia nr 632), łączącym linię nr 58 z rzeszowskim lotniskiem oraz linią nr 71 i linią kolejową nr 91 w okolicy stacji Świlcza, skróci się również dojazd pociągiem ze stolicy Podkarpacia do nowego portu na Mazowszu.

Wymienione powyżej inwestycje poprawią również komunikację w kierunku Przemyśla, a także do południowej części województwa podkarpackiego, którą wzmocni jeszcze budowa linii nr 122, łączącej Rzeszów z Sanokiem przez Brzozów. Nowe odcinki pozwolą na docelowe pokonanie całej trasy z Sanoka do Portu Solidarność w 155 minut. Prędkość projektowa dla linii nr 58 wyniesie do 250 km/h, natomiast dla linii nr 632 do 120 km/h. Długość dopuszczonych do ruchu pociągów towarowych określono na 750 metrów.



Założeniem szczegółowym inwestycji jest poprawa konkurencyjności kolei w zakresie powiązań transportowych na odcinku CPK – Warszawa – Radom – Ostrowiec Świętokrzyski – Stalowa Wola – Rzeszów oraz stworzenie szybkiego, niezawodnego i bezpiecznego powiązania transportowego Rzeszowa z Warszawą i CPK, bezkonkurencyjnego pod względem czasu przejazdu w porównaniu z innymi środkami transportu.

Zwiększenie przepustowości linii kolejowych nr 71 i 91 na rzecz pasażerskiego ruchu regionalnego i ruchu towarowego, poprzez przeniesienie na linię nr 58 części ruchu dalekobieżnego, wykorzystującego obecnie wspomniane linie, przełoży się natomiast na wzrost znaczenia kolei w obsłudze transportowej Rzeszowa i woj. podkarpackiego oraz warunki przewozu towarów koleją. Ograniczy to w efekcie wykluczenia komunikacyjne w transporcie kolejowym i poprawi powiązania o zasięgu regionalnym, w tym dojazdy do Portu Lotniczego Rzeszów – Jasionka, z wykorzystaniem linii dużych prędkości również na potrzeby szybkich połączeń wojewódzkich – ukierunkowanych w szczególności na lepsze zaspokojenie potrzeb transportowych północnych rejonów woj. podkarpackiego.

Inwestycje kolejowe związane z CPK to łącznie prawie 1800 km nowych linii, obejmujących 12 tras, w tym dziesięć "szprych", które mają powstać do końca 2034 roku. Dla ponad 500 km z nich prace przygotowawcze już trwają lub ruszą jeszcze w tym roku. Pierwsze roboty budowlane rozpoczną się za trzy lata.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Roman Czubiński 15 września 2023

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Infrastruktura i lotniska

Jak główne partie widzą przyszłość CPK?

Prawo i polityka

Jak główne partie widzą przyszłość CPK?

Jakub Madrjas 14 września 2023

Zobacz również:

PLK wybrała warianty szybkiej kolei z Warszawy na północ

Infrastruktura i lotniska

PLK wybrała warianty szybkiej kolei z Warszawy na północ

Jakub Madrjas 18 listopada 2022

Łomża, Kolno i Orzysz. Nowe miasta na kolejowej mapie Polski dzięki CPK

Infrastruktura i lotniska

Nowa linia Katowice – Ostrawa. CPK z umową na studium wykonalności

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Roman Czubiński 15 września 2023

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Infrastruktura i lotniska

Jak główne partie widzą przyszłość CPK?

Prawo i polityka

Jak główne partie widzą przyszłość CPK?

Jakub Madrjas 14 września 2023

Zobacz również:

PLK wybrała warianty szybkiej kolei z Warszawy na północ

Infrastruktura i lotniska

PLK wybrała warianty szybkiej kolei z Warszawy na północ

Jakub Madrjas 18 listopada 2022

Łomża, Kolno i Orzysz. Nowe miasta na kolejowej mapie Polski dzięki CPK

Infrastruktura i lotniska

Nowa linia Katowice – Ostrawa. CPK z umową na studium wykonalności

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5