Partner serwisu
Biznes i przemysł

Zwolnienia u podwykonawcy Boeinga

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-01-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ wnp.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Zwolnienia u podwykonawcy Boeinga
Fot. Spirit AeroSystems
Firma Skills została zmuszona do zwolnienia części pracowników. Powodem jest brak zamówień od głównego klienta spółki – Boeinga. Ten zaś musiał zawiesić produkcje 737 MAX, więc nie potrzebuje teraz elementów aerodynamicznych – donosi portal wnp.pl.

Dodatkowego smaczku całej sprawie nadaje fakt, że Skills Inc. zatrudnia głównie pracowników niepełnosprawnych. Stanowią oni 60 proc. załogi. Choć nie wiadomo dokładnie, ile osób straci miejsce zatrudnienia, to oddźwięk takiego ruchu nie pomoże Boeingowi w poprawie wizerunku nadszarpniętego przez kryzys związany z Maksami.

Skills produkuje elementy aerodynamiczne dla przemysłu lotniczego. Jest jedną z ponad pół tysiąca firm, które stanowią łańcuch dostaw dla Boeinga. Organizacja opisuje siebie jako biznes z misją społeczną, który stara się dać pracę jak największej liczbie osób z niepełnosprawnościami. W jej ofercie jest nie tylko zatrudnienie, ale i szkolenia z różnych zawodów dla osób niepełnosprawnych. Na firmowej stronie tej organizacji przekonuje ona, że środowisko pracy w Skills „integruje” zarówno osoby niepełnosprawne, jak i pełnosprawne. Uczy ich współpracy.

Decyzja Boeinga o wstrzymaniu produkcji Maxów w oczywisty sposób wpływa na podwykonawców. Już w grudniu spółka Spirit AeroSystems, która buduje kadłuby dla firmy, z siedzibą w Chicago, zapowiedziała, że zakończy dostawy przeznaczone dla Maksów. Firma już zwolniła blisko 3 tysiące ludzi

Richard Aboulafia, analityk branży lotniczej w Teal Group, zwraca uwagę, że mamy podwykonawców, podwykonawców podwykonawców i tak dalej. – Jeśli nie ma pracy, to jak zarobić? A jak nie ma zarobku, to jak płacić pracownikom? – pyta retorycznie Aboulafia. – Najbardziej niepokojący jest efekt lawiny, bo nikt nie wie, jak głęboko sięga ten łańcuch zależności jednych mniejszych producentów od drugich – dodaje ekspert.

To wszystko skłania Richarda Aboulafia do oczywistego stwierdzenia, że nie sposób powiedzieć czy po zakończeniu uziemienia Maksów i co za tym idzie wznowienia produkcji tych maszyn, będzie można wrócić do montowania z pełną mocną czy nie? A przypomnijmy, że na miesiąc przed uziemieniem Maksów Boeing powiadomił o zaawansowanych staraniach mających na celu zwiększenie miesięcznej produkcji Maksów z 52 do 57 sztuk. To z kolei oznaczało inwestycje w ludzi czy sprzęt. Teraz zaś te wyłożone na rozwój pieniądze nie mają się szansy zwrócić. I nikt nie wie kiedy taką szansę otrzymają. To wróży poważne kłopoty. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Biznes i przemysł

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Mateusz Kieruzal 23 listopada 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 października 2023

Zobacz również:

Boeing: Styczeń z najniższą sprzedażą od 1962 roku

Biznes i przemysł

Boeing: Styczeń z najniższą sprzedażą od 1962 roku

Aleksander Domański 13 lutego 2020

Boeing: 737 MAX wróci w połowie roku. Przynajmniej tak się nam wydaje

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Biznes i przemysł

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Mateusz Kieruzal 23 listopada 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 października 2023

Zobacz również:

Boeing: Styczeń z najniższą sprzedażą od 1962 roku

Biznes i przemysł

Boeing: Styczeń z najniższą sprzedażą od 1962 roku

Aleksander Domański 13 lutego 2020

Boeing: 737 MAX wróci w połowie roku. Przynajmniej tak się nam wydaje

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5