Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Zmiana punktów oraz procedur VFR dla lotniska Poznań (EPPO)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-01-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Zmiana punktów oraz procedur VFR dla lotniska Poznań (EPPO)
fot. Poznan Airport
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej informuje o planowanej zmianie punktów oraz procedur VFR dla lotniska Poznań (EPPO). Celem zmiany jest wprowadzenie nowych procedur dla lotów VFR dostosowanych do rosnącego natężenia ruchu.

Zmiana nastąpi w cyklu AIRAC 22 APR 2022 i będzie obejmować:

1. Zamianę obecnych punków na nowe o nazwach DELTA, VICTOR, HOTEL, FOXTROT, GOLF, JULIETT, YANKEE, QUEBEC, INDIA, UNIFORM, TANGO oraz XRAY oraz połączenie punktów VFR trasami dolotowymi oraz odlotowymi.



2. Ustanowienie dwóch stref oczekiwania NORTH HOLDING oraz SOUTH HOLDING wraz ustanowieniem BASE LIMIT dla lotów VFR w kręgu nadlotniskowym.



3. Wprowadzenie nowej procedury utraty łączności dla lotów VFR

2.22.3.3 UTRATA ŁĄCZNOŚCI W LOCIE VFR

2.22.3.3.1 Jeżeli utrata łączności w locie, na który został złożony plan lotu obejmujący wlot w CTR POZNAŃ/Ławica bez zamiaru lądowania na lotnisku POZNAŃ/Ławica, nastąpi przed osiągnięciem granicy CTR POZNAŃ/Ławica wlot do CTR jest zabroniony.

2.22.3.3.2 Jeżeli utrata łączności w locie, na który został złożony plan z zamiarem lądowania na lotnisku POZNAŃ/Ławica, nastąpi przed osiągnięciem granicy POZNAŃ/Ławica, lub w CTR POZNAŃ/Ławica należy:

a) w czasie dolotu i podejścia od północnej strony lotniska:
  • wykonać dolot do punktu YANKEE, wykonać orbity przez 5 minut, następnie dolecieć nad punkt GOLF i oczekiwać na sygnały świetlne z wieży kontroli lotniska POZNAŃ/Ławica;
  • w czasie dolotu i oczekiwania włączyć całe dostępne oświetlenie nawigacyjne;
  • po odebraniu zielonego sygnału wykonać jak najkrótsze podejście i lądowanie na najbardziej dogodnej pod względem warunków atmosferycznych drodze startowej;
  • po odebraniu czerwonego sygnału oczekiwać nad punktem GOLF do czasu otrzymania zielonego sygnału i po jego odebraniu wykonać jak najkrótsze podejście i lądowanie na najbardziej dogodnej pod względem warunków atmosferycznych drodze startowej;
  • jeżeli nie odebrano żadnego sygnału z wieży kontroli lotniska należy oczekiwać 5 minut nad punktem GOLF i wykonać jak najkrótsze podejście i lądowanie na najbardziej dogodnej pod względem warunków atmosferycznych drodze startowej;
  • po lądowaniu opuścić natychmiast drogę startową w pierwszą możliwą drogę kołowania i oczekiwać na samochód FOLLOW ME;

    b) w czasie dolotu i podejścia od południowej strony lotniska:
  • należy kierować się do punktu DELTA lub TANGO z ominięciem od zachodniej strony CTR EPPO oraz MCTR EPKS;
  • następnie wykonać dolot do PUNKTU YANKEE i postępować zgodnie z procedurą punktu 2.22.3.3.2.a

    4. Utworzenie RMZ (Radio Mandatory Zone) obowiązkowej dwukierunkowej łączności radiowej poniżej segmentu A TMA Poznań.
  • Tagi geolokalizacji:

    Podziel się z innymi:

    Pozostałe z wątku:

    PAŻP: Jaworska-Maćkowiak zostaje na stanowisku

    Prawo i polityka

    PAŻP: Jaworska-Maćkowiak zostaje na stanowisku

    Łukasz Malinowski 03 lipca 2025

    Krytyczny raport NIK o PAŻP. "Wystąpiły zagrożenia i są braki kadrowe"

    Infrastruktura i lotniska

    Czy sztuczna inteligencja wyszkoli operatorów kontroli bezpieczeństwa?

    Prawo i polityka

    Zobacz również:

    Poznań: Rekordowy maj w historii lotniska

    Infrastruktura i lotniska

    Poznań: Rekordowy maj w historii lotniska

    Rafał Dybiński 26 czerwca 2025

    Lotnisko Poznań: 36 milionów złotych zysku netto

    Infrastruktura i lotniska

    Poznań: Rekordowy kwiecień w historii lotniska

    Infrastruktura i lotniska

    Poznań: Rekordowy kwiecień w historii lotniska

    Rafał Dybiński 26 maja 2025

    Pozostałe z wątku:

    PAŻP: Jaworska-Maćkowiak zostaje na stanowisku

    Prawo i polityka

    PAŻP: Jaworska-Maćkowiak zostaje na stanowisku

    Łukasz Malinowski 03 lipca 2025

    Krytyczny raport NIK o PAŻP. "Wystąpiły zagrożenia i są braki kadrowe"

    Infrastruktura i lotniska

    Czy sztuczna inteligencja wyszkoli operatorów kontroli bezpieczeństwa?

    Prawo i polityka

    Zobacz również:

    Poznań: Rekordowy maj w historii lotniska

    Infrastruktura i lotniska

    Poznań: Rekordowy maj w historii lotniska

    Rafał Dybiński 26 czerwca 2025

    Lotnisko Poznań: 36 milionów złotych zysku netto

    Infrastruktura i lotniska

    Poznań: Rekordowy kwiecień w historii lotniska

    Infrastruktura i lotniska

    Poznań: Rekordowy kwiecień w historii lotniska

    Rafał Dybiński 26 maja 2025

    Kongresy
    SZKOLENIE ON-LINE
    Śledź nasze wiadomości:
    Zapisz się do newslettera:
    Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
    • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
    • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
    Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
    Współpraca:
    Rynek Kolejowy
    Transport Publiczny
    Rynek Infrastruktury
    TOR Konferencje
    ZDG TOR
    ZDG TOR
    © ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
    Zamknij