Do 2026 roku Beond Airlines chcą łączyć Malediwy z aż 18 nowymi destynacjami. Wakacyjne linie lotnicze premium chcą zaoferować luksusowy produkt w rejsach na m.in. warszawskie Lotnisko Chopina. Zacne plany wydają się być pisanymi po wodzie.
Beond –
rekreacyjne linie lotnicze oferujące wyłącznie klasę biznes, które powstały na Malediwach – to luksusowy przewoźnik, którego głównym celem działalności było/jest połączenie rajskiego archipelagu na Oceanie Indyjskim ze światowymi centrami finansowymi. Przy tak dużym skupieniu się na Malediwach można by pomyśleć, że Beond jest przewoźnikiem z Malediwów, ale tak nie jest. Jest to raczej nowa odsłona „Arabesque” – start up’u ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, który od kilku lat krąży w przestrzeni lotniczej.
Założyciel linii lotniczych Beond – wymawianych jako „beyond” – obrał sobie za cel stworzenie komercyjnego i regularnego przewoźnika, który będzie oferował, przy użyciu samolotów wąskokadłubowych produkcji Airbusa (zamiast samolotów szerokokadłubowych, które często używane są przez linie lotnicze w rejsach na Malediwy), wrażenia z lotów znane z prywatnych odrzutowców. Flota przewoźnika jest ograniczona – pasażerskie loty wykonują zaledwie dwa wąskokadłubowe airbusy: 44-osobowy A319 i 68-osobowy A321. Są to leciwe już maszyny – średni wiek dwóch samolotów przekracza 22 lata.
Airbusy są skonfigurowane wyłącznie w oparciu o fotele biznesowe. Samoloty latają obecnie na pięciu kierunkach. Beond Airlines łączą Malediwy z Rijadem i Dubajem, z którego po dotankowaniu paliwa linie lotnicze premium wykonują dalsze operacje do Mediolanu, Monachium i Zurychu. Wkrótce siatka połączeń operatora może wzbogacić się o 18 nowych kierunków. Operator planuje łączyć Malediwy z: Düsseldorfem, Paryżem, Rzymem i Wiedniem, jak i Warszawą. W planach jest także uruchomienie rejsów do Abu Zabi, Bahrajnu, Dżeddy, Bangkoku, Bangalore, Delhi, Guangzhou, Hyderabadu, Kuwejtu, Mumbaju, Pekinu, Seulu i Szanghaju.
– Naszą wizją jest uczynienie Malediwów bardziej dostępnymi dla podróżujących o wysokich wymaganiach z całego świata, oferując jednocześnie doświadczenie, które odzwierciedla prawdziwy luksus – osobiste, przemyślane i inspirujące. Globalna konkurencja o klientów poszukujących luksusowych doświadczeń podróży wypoczynkowych jest silna, a klienci mają wybór. Malediwy są doskonale przygotowane, by zaspokoić to zapotrzebowanie, szczególnie dzięki łączności, którą Beond wnosi na rynek – wskazuje Tero Taskila, dyrektor generalny Beond Airlines.