Dziś (11 lutego) wystartował 7. Salon Lotniczy Singapore Airshow 2020. Targi, które potrwają do 16 lutego, to jedno z trzech największych tego typu wydarzeń na świecie oraz największe pokazy lotnicze w Azji.
Organizatorzy Singapore Airshow potwierdzili, że pomimo trwającej epidemii zapalenia płuc z Wuhan, impreza odbędzie się zgodnie z planem. Swoją obecność odwołała jednak część organizatorów oraz wystawców, odwołano także część imprez towarzyszących. Więcej o tym przeczytacie w naszym artykule "
Singapore Airshow w cieniu epidemii koronawirusa z Wuhan".
O Singapore Airshow
Singapore Airshow to jedna z trzech największych tego typu imprez na świecie oraz największe pokazy lotnicze w Azji. Pokazy i salon lotniczy w Singapurze zawsze spotykają się z ogromnym wsparciem największych graczy branży lotniczej, co pozwala na utrzymanie pozycji.Najważniejsze dane liczbowe poprzedniego Salonu z 2018 r. prezentują się następująco:
- 1062 wystawców z 50 krajów
- 54 151 gości z branży
- 287 oficjalnych delegacji z 91 krajów
- 100 000 publiczności
- 816 akredytowanych dziennikarzy
- 1464 spotkania biznesowe
- 60 samolotów na wystawie statycznej, 15 z nich zaprezentowano w locie
Singapore Airshow 2018 był rekordowy m.in. pod względem liczby wystawców oraz wartości zawieranych kontraktów - zaprezentowało się ich aż 1062, a wartość podpisanych umów sięgnęła 33 mld dolarów amerykańskich. Na płycie lotniska mogliśmy zobaczyć 63 samoloty i śmigłowce. Kilka z nich zaprezentowało się również w pokazach
dynamicznych. Oprócz kontraktów samolotowych podpisano wiele umów wartych miliardy dolarów, dotyczących dostawy części zamienny, silników, usług technicznych oraz obsługi serwisowej. Duże kontrakty podpisali m.in. producenci silników lotniczych Rolls-Royce i Pratt & Whitney.
Salon lotniczy Singapore Airshow jest organizowany przez firmę Experia Events Ltd, która specjalizuje się w organizacji i zarządzania konferencjami, wystawami oraz powiązanymi działaniami o strategicznym znaczeniu dla Singapuru.
ATR sprzedał trzy samolotyATR ogłosił dziś (11 lutego) w Singapurze zamówienie trzech samolotów ATR 42-600S od PNG Air. Umowa oznacza również, że PNG Air będzie pierwszym klientem wersji STOL. Nowa wersja ATR 42-600S, ogłoszona podczas ubiegłorocznego Paris Air Show, oferuje możliwość startu i lądowania na pasach startowych o długości nieprzekraczającej 800 m, dlatego w oznaczeniu pojawiła się litera "S", która w skrócie oznacza, że jest to wersja STOL (Short Take Off and Landing) czyli ATR krótkiego startu i lądowania. Producent przewiduje otrzymanie certyfikatu typu w drugiej połowie 2022 r., a pierwszą dostawę tuż po otrzymaniu tych ważnych dokumentów. N
Obecnie eksploatując siedem ATR-ów 72-600, linia zdobyła ponad 40 proc. udziału w rynku krajowym od czasu wprowadzenia swojej floty wersji -600 w 2015 r. Te trzy nowe samoloty STOL zastąpią część obecnej floty starzejących się turbośmigłowców De Havilland Canada DHC-8-100. Ponieważ wiele samolotów STOL obecnej generacji 30-miejscowych zbliża się do końca swojego cyklu życia, linie lotnicze na całym świecie muszą zastąpić te samoloty.
Więcej na temat nowego ATR-a w naszym artykule "
Zarząd ATR daje zielone światło na nową wersję 42-600S".
Boeing sprzedał trzy B737FBBAM poinformowało w Singapurze że zamawia frachtowce od Boeinga. Umowa obejmuje zakup trzech samolotów B737-800BCF z opcją na kolejne trzy. Dzisiejsze zamówienie to pierwsze, które BBAM złożyło na najnowszy frachtowiec Boeinga od czasu ogłoszenia tego programu w 2016 r. 737-800BCF to najnowszy produkt Boeinga.
– 737-800BCF jest doskonałym przykładem na to, jak Boeing wydłuża cykl życia samolotów poprzez zastosowanie nowych technologii i pomaga przewoźnikom ograniczyć koszty – powiedział Ihssane Mounir, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Boeinga. Podkreślił także, że jego firma jest bardzo zadowolona ze współpracy z BBAM i ma nadzieję, że realizacja kontraktu będzie przebiegała pomyślnie.
Łącznie Boeingowi udało się dotąd zebrać zamówienia na 130 samolotów 737-800BCF od kilku podmiotów. Maszyny te mogą zabrać na pokład do 23,9 ton ładunków oraz mają zasięg 3750 km. Modyfikacje związane z przerobieniem samolotu z wersji pasażerskiej na towarową obejmujące m.in. instalacje głównego pokładu cargo, systemu obsługi ładunku, drzwi oraz miejsc dla czterech dodatkowych osób załogi, prowadzone są w zakładach Boeing Shanghai Aviation Services oraz Taikoo (Shandong) Aircraft Engineering w Chinach.