Partner serwisu
Biznes i przemysł

Współpraca Airbusa i CERN nad technologiami dla czystego lotnictwa przyszłości

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Airbus

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Współpraca Airbusa i CERN nad technologiami dla czystego lotnictwa przyszłości
fot. Airbus
Airbus UpNext, spółka należąca do Airbusa, oraz CERN, Europejskie Laboratorium Fizyki Cząstek, zaczynają projekt mający na celu ocenę, w jaki sposób nadprzewodnictwo może przyczynić się do dekarbonizacji przyszłych systemów lotniczych. Demonstrator Super-Conductor for Aviation with Low Emissions (SCALE) pozwoli zweryfikować pomysły związane z zastosowaniem nadprzewodników w lotniczych systemach dystrybucji energii elektrycznej.

– W naszych badaniach przesuwamy granice nauki i inżynierii, a przy tym współpracujemy z przemysłem, aby umożliwić innowacje, które mają pozytywny wpływ na środowisko – powiedział Raphael Bello, dyrektor CERN ds. finansów i zasobów ludzkich.

– Nasze technologie mają potencjał dostosowania się do potrzeb czystego transportu i mobilności, czego dowodem jest umowa z Airbusem. To partnerstwo to dopiero pierwszy krok na naszej drodze z europejskim liderem w dziedzinie lotnictwa. Jego zawarcie pokazuje, jak bardzo cenimy rozwój przemysłu państw członkowskich CERN – dodał Bello.

– Naszą rolą w Airbus UpNext jest badanie pełnego potencjału technologii, które mają być zastosowane w samolotach przyszłości oraz współpraca ze światowymi liderami w celu przygotowania się na tę przyszłość. Współpraca z wiodącym instytutem badawczym, takim jak CERN, który przyniósł światu niektóre z najważniejszych odkryć w dziedzinie fizyki, pomoże w badaniach nad „czystym lotnictwem” w ramach naszych dążeń do zrównoważonego lotnictwa – powiedziała Sandra Bour-Schaeffer, prezes Airbus UpNext.

– Opracowujemy już demonstrator nadprzewodnictwa o nazwie ASCEND (Advanced superconducting and Cryogenic Experimental powertraiN Demonstrator, zaawansowany nadprzewodzący i kriogeniczny eksperymentalny demonstrator układu napędowego) w celu zbadania możliwości zastosowania tej technologii w samolotach elektrycznych i hybrydowych. Połączenie wiedzy uzyskanej dzięki temu demonstratorowi i unikalnych możliwości CERN w dziedzinie nadprzewodników tworzy warunki do naturalnego partnerstwa – podsumowała Bour-Schaeffer.

W pracach przy demonstratorze SCALE konstruktorzy wykorzystają doświadczenie CERN w zakresie technologii nadprzewodnikowych i możliwości Airbus UpNext w zakresie projektowania i produkcji innowacyjnych statków powietrznych. Pierwsze wyniki spodziewane są na koniec 2023 roku. To pierwszy projekt w długoterminowej współpracy, która utoruje drogę do nadprzewodnikowej dystrybucji energii w statkach powietrznych.

Inicjatywa ma na celu rozwój i testowanie w warunkach laboratoryjnych zoptymalizowanego nadprzewodnikowego kriogenicznego układu napędowego (o mocy ~500 kW) do końca 2025 r. SCALE zostanie zaprojektowany, skonstruowany i przetestowany przez CERN według specyfikacji ustalonej przez Airbus UpNext i z użyciem technologii CERN. Demonstrator składa się z obwodu DC (kabla i kriostatu) z dwoma przewodami prądowymi. Układ chłodzenia korzysta z helu w postaci gazu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Oblot pierwszej Cessny Citation CJ4 Gen3 (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Oblot pierwszej Cessny Citation CJ4 Gen3 (zdjęcia)

Piotr Bożyk 22 listopada 2024

FAA chce zalecić inspekcję stateczników poziomych w B787

Biznes i przemysł

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Biznes i przemysł

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Mateusz Kieruzal 22 listopada 2024

Zobacz również:

CityAirbus NextGen rozpoczyna testy w locie

Biznes i przemysł

CityAirbus NextGen rozpoczyna testy w locie

Piotr Bożyk 11 listopada 2024

Airbus: W październiku więcej dostaw, mniej zamówień

Biznes i przemysł

EASA wydała certyfikat dla A321XLR ze zwiększoną MTOW do 101t

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Oblot pierwszej Cessny Citation CJ4 Gen3 (zdjęcia)

Biznes i przemysł

Oblot pierwszej Cessny Citation CJ4 Gen3 (zdjęcia)

Piotr Bożyk 22 listopada 2024

FAA chce zalecić inspekcję stateczników poziomych w B787

Biznes i przemysł

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Biznes i przemysł

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Mateusz Kieruzal 22 listopada 2024

Zobacz również:

CityAirbus NextGen rozpoczyna testy w locie

Biznes i przemysł

CityAirbus NextGen rozpoczyna testy w locie

Piotr Bożyk 11 listopada 2024

Airbus: W październiku więcej dostaw, mniej zamówień

Biznes i przemysł

EASA wydała certyfikat dla A321XLR ze zwiększoną MTOW do 101t

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5