28 marca Polskie Linie Lotnicze LOT przywrócą bezpośrednie loty między Warszawą a czeską Ostrawą. Rejsy do Kraju Morawsko-Śląskiego będą odbywać się pięć razy w tygodniu. 
Połączenie zostało zawieszone z powodu wybuchu pandemii koronawirusa, Do obsługi lotów do Ostrawy przydzielono bombardiery Q400 i embraery E170 lub E175, które cechują się  pojemnością   od   70   do   82   miejsc   w   trzech   klasach   podróży.  Rozkład   lotów   został zaprojektowany tak, aby umożliwić szybkie i łatwe połączenia transferowe z miastami w całej Europie,   takimi   jak   Amsterdam,   Bruksela,   Paryż,   Monachium,   Zurych,   Genewa,   Oslo, Frankfurt czy Düsseldorf.
– Loty do ważnego europejskiego hubu to jeden z naszych priorytetów. Połączenie PLL LOT, które mają rozbudowaną siatkę połączeń, do Warszawy, zapewni mobilność w regionie morawskim i śląskim, na co wyczekiwano od dłuższego czasu –   powiedział   Rynkowi   Lotniczemu,   Jaromír   Radkovský,   dyrektor   generalny   lotniska   w Ostrawie. 
Samoloty z Warszawy w kierunku Ostrawy będą lecieć w czwartki o godzinie 16:10, piątki i soboty o godzinie 12:45 oraz w niedziele o godzinie 23:15. Rejsy powrotne na Lotnisko Chopina będą odbywały się w poniedziałki o godzinie 5:20, we wtorki i czwartki o godzinie 17:45 oraz w piątki i soboty o godzinie 14:25. Lot między dwoma miastami potrwa jedną godzinę.
– Rozkład lotów jest ustalany tak, aby podróżni mogli dotrzeć do celu z zaledwie jedną łatwą przesiadką. Dzięki temu łatwo dostępne są takie miejsca, jak Amsterdam, Bruksela, Frankfurt, Paryż, Moskwa i wiele innych miast europejskich. Dzięki korzystnej zmianie czasu podróżni mogą również polecieć do Nowego Jorku, Chicago, Toronto lub Seulu – stwierdził Stanislav Bujnovský, dyrektor handlowy portu lotniczego w Ostrawie.
Dotacje od regionu W 2019 roku kraj morawsko-śląski przyjął plan rozpoczęcia dopłat do linii z lotniska Mošnov w Ostrawie do Wiednia, Monachium i Warszawy. Przedstawiciele kraju Morawsko-Śląskiego zatwierdzili roczną dotację dla LOT w wysokości do 1,67 mln zł na połączenie z Ostrawy do Warszawy.   Pozwoliło   to   Ostrawie   połączyć   się   z   Europą   i   innymi   destynacjami dalekodystansowymi przez Warszawę. 
26 października 2020 roku z ponad sześciomiesięcznym opóźnieniem Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły w niedzielny wieczór regularny rejs między Warszawą a czeskim miastem Ostrawa.
PLL   LOT miał   otworzyć   trasę   do   Ostrawy   na   wiosnę,   jednak   z   powodu   pandemii koronawirusa   inauguracja   połączenia   została   opóźniona.   Rzecznik   PPL   LOT,   Krzysztof Moczulski, zwracał uwagę, że podróż z Mosnowa do Warszawy trwa około godziny. – Czechy to dla nas ważny rynek, a Ostrawa to drugie lotnisko, na które lata LOT. Cieszymy się, że mimo trudnej sytuacji epidemicznej w końcu udało nam się połączyć region z ponad 60 kierunkami – dodał Moczulski.
Ciekawostką jest, iż przeciwko dotowaniu linii lotniczych z Ostrawy protestował swojego czasu RegioJet, czeski prywatny przewoźnik kolejowy. Firma argumentowała, że swoich pasażerów dowiezie w lepszych warunkach.
Lokalni przedsiębiorcy beneficjentami Połączenie Ostrawa – Warszawa jest ważne z punktu widzenia biznesowego dla lokalnych przedsiębiorców, którzy w ostatnim czasie odpływali z regionu morawskiego, gdyż teren był wykluczony komunikacyjnie. 
– Cieszę się, że przywrócone będą regularne loty do Warszawy, które zostały zawieszone z powodu COVID-19. Potrzebne jest nam regularne połączenie z ważnym międzynarodowym węzłem   komunikacyjnym,   które   poprawiłoby   dostępność   komunikacyjną   regionu   – skomentował dla Rynku Lotniczego, Radek Podstawka, zastępca pełnomocnika powiatowego Regionu Morawsko-Śląskiego ds. Transportu.
– To pomoże nam zatrzymać dzisiejszych inwestorów i przyciągnąć nowych. Potrzebujemy po prostu  regularnych  lotów  dla  menedżerów,  biznesmenów,  naukowców, sportowców  i turystów z miejscami docelowymi, z których mogą podróżować po całym świecie. Warszawa jest niewątpliwie taką lokalizacją i jej znaczenie będzie rosło wraz z planowaną rozbudową nowego lotniska. Podróżni z Ostrawy mają teraz dostęp do ponad 80 miejsc docelowych, dzięki połączeniu z warszawskim hubem – dodał Podstawka.